کد خبر: ۴۵۶۰۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی:
«دکتر سیدبهمن نقیبی» افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای واکسن آنتروتوکسمی، به‌شدت در تلاش هستیم این موج فزاینده را مدیریت کنیم تا با کمبود مواجه نشویم ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور با توجه به کمیاب شدن واکسن آنتروتوکسمی، بیان کرد: تا اوایل هفته آینده بخشی از نیاز خراسان شمالی به این واکسن رفع می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سید بهمن نقیبی» با اشاره به کمبود واکسن در علفی در بجنورد اظهار کرد: پروتکلی بین سازمان دامپزشکی و موسسه رازی وجود دارد که تأمین واکسن‌های بهادار و همچنین واکسن‌های مجانی را عهده‌دار هستند و طبق موافقت نامه‌ای که ابتدای هرسال بسته می‌شود، واکسن را تأمین و تولید می‌کنند و بر اساس نیاز استان‌ها تقسیم می‌شود.

وی در ادامه افزود: در مقاطعی از سال ممکن است به دلیل تغییر ناگهانی شرایط جوی یا هر عامل دیگر، نیاز به یک واکسن بیشتر یا کمتر شود که به‌طور مقطعی و کوتاه‌مدت ممکن است با کمبود واکسن مواجه شویم که البته تلاش بر این است که در همین شرایط هم مدیریت داشته باشیم.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: نیاز سالانه خراسان شمالی به واکسن آنتروتوکسمی ۲ میلیون دوز است و تا به الآن ۸۰۰ هزار دز به این استان تحویل‌شده، چراکه قسمت عمده استفاده واکسیناسیون آنتروتوکسمی در اواخر سال است که تلاش می‌شود تا آن زمان واکسن را تحویل دهیم.

نقیبی ادامه داد: تا اوایل هفته آینده یک مقدار واکسن در اختیار خراسان شمالی قرار خواهد گرفت تا بخشی از نیاز این استان رفع شود.

وی تصریح کرد: چند شرکت دیگر نیز وارد بازار شدند که واکسن‌های آنتروتوکسمی خارجی را ثبت کردند و مراحل ترخیص خود را می‌گذرانند و وارد بازار می‌شوند.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور همچنین گفت: تا به الآن از واکسن تقلبی گزارشی نداشتیم و اگر موردی مشاهده شده، گزارش شود تا پیگیری انجام گیرد.

نقیبی همچنین بیان کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای واکسن آنتروتوکسمی به‌شدت در تلاش هستیم این موج فزاینده را مدیریت کنیم تا با کمبود مواجه نشویم.

وی افزود: تا هفته آینده تحویل واکسن به خراسان شمالی داشته داریم و طی طول یک ماه آینده وضعیت بهتر از آن چیزی است که الآن هست می‌شود.

وی در خصوص دیگر واکسن‌ها گفت: هیچ مشکل خاصی را از هیچ استانی در خصوص دیگر واکسن‌ها گزارش نشده و طی چند هفته اخیر عمده‌ترین بحث واکسن آنتروتوکسمی بوده که به علت شرایط، تقاضا بالا رفته و امیدواریم که موسسه بتواند در حد قابل قبولی تولید داشته باشد و ثبت واکسن خارجی هم اگر توزیع بشود مشکل برای همیشه رفع خواهد شد.

«دکتر سید محمدمهدی احمدی» مدیرکل دامپزشکی استان خراسان شمالی نیز قیمت حال حاضر هر ویال ۱۰۰ سی‌سی واکسن آنتروتوکسمی را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر قرار بر تزریق توسط تکنیسین باشد، با توجه به مسافت محل دامداری محاسبه می‌شود اما به‌طور میانگین هر رأس ۴۰۰ تومان است یعنی برای یک گله صد رأسی با مبلغ واکسن ۹۰ هزار تومان هزینه دارد.

لازم به ذکر است بیماری "آنتروتوکسمی" یا به قول دامدار "علفی"، جزو بیماری‌هایی است که اگر به‌موقع واکسن تزریق نشود تلفات خواهد داشت.

گفتنی است معمولاً توصیه به‌ یک‌بار استفاده از واکسن آنتروتوکسمی است و البته الآن به این صورت است که هر زمان جیره و غذای دام تغییر می‌کند مثلاً زمانی که دام از مرتع گرفته می‌شود و برای علوفه خشک می‌رود توصیه به این است که واکسن آنتروتوکسمی استفاده بشود.

 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
از ابتدا هم مشخص بود همه این کمبودسازیها برای زمینه چینی برای وارد نمودن واکسن است. دیگه واکسن انتروتوکسمی ساختنش کاری ذاره که باید از خارج وارد بشه چند تا امبونه وزاج و.....واقعا باید این مدیریت ها را قاپ گرفت.مطمئن باشید همینطور جلو برویم اسم موسسه واکسن سازی رازی میشود موسسه واکسن فروشی رازی.خدا بخیر بگذران
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
با سلام استان فارس با کمبود شدید واکسن مواجه شده. چطور هر سال شرکتها با التماس این واکسن رو به مراکز تحویل میدادن الان طوری شده تو کل کشور پیدا نمیشه. چطور با قیمت ازاد به صورت فراوان گیر میاد ولی تو شرکتها نیست. این ظلمه هم به دامدارا و هم به تکنسیهای دامپزشکی که عمر خودشون رو تو این راه هدر دادن و هیچ حمایتی از هیچ ارگانی صورت نمگیره مسوولین هم در خواب غفلت
دامپزشک دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
1
سلام
متاسفانه شرایط مملکت بخاطر فشارهای خارجی برای همه مشخص است
سازمان دامپزشکی همین میزان ارزی ک از کشور برای واردات خارج کرده ب موسسه رازی کمک میکرد تا مشکلات تولید واکسنش رفع کنه
موسسه ای ک صد سال قدمت داره رو تبدیل میکنید به یه کارخانه هفت تپه دیگر
هفت تپه ساختن کار دشواری نیست
دامدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
مجوز واردات دادن خودش هزار یک بحث داره و زمین زدن تولید داخلی
حالا میخاید تولید داخل نابود کنید اشکال ندارد حداقل ب جنسی مجوز واردات بدید ک ارزش داشته باشه نه ...... وارد کنید ....................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
آقای سازمان دامپزشکی، آقای موسسه رازی
مگر نیاز کشور پیش بینی نشده؟ واکسن آنترو نه واکسن جدیدی است و نه تکنولوژی خاصی میخواد پس مشکل تولید کجاست؟ یک زمان واکسن بازار نداره که تاریخش منقضی میشه دهها مشکل و متهم درست میکنه، یکبار هم نایاب میشه!
مشکل بعدی در سیستم توزیع دامپزشکی وجود داره و تعجبه که سازمان یا نمیدونه یا خودش رو بخواب زده. با وجودیکه سیستم توزیع این واکسن تحت نظرات مستقیم سازمانه ، وجود واکسن در مقادیر بسیار بالا در بازار سیاه چیه؟ سازمان توجه داشته باشه، البته اگر میخواد بدونه، یک عده ای واکسن را از یک استان میبرند به استان دیگه و هر بطری رو چند برابر میفزوشند و بعد از همان استان مقصد باز واکسن رو به استان مبدا میارن و بهمین قیمت بالا میفروشن. موضوع رو بررسی دقیق کنید تا سرنخ ها رو ببینید. البته اگر هدف تون صرفا واردات واکسن و خروج ارز از کشور نباشه تب برفکی رو که آوردند، انتروتوکسمی را هم شما
وارد کنید تا بببنیم مشکل بعدی سر کدوم واکسن خواهد بود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
سازمان دامپزشکی فقط لازم است 60 میلیارد تومان بدهی موسسه رازی را پرداخت کنه تا موسسه رازی کل خاورمیانه را پوشش دهد، متأسفانه و طبق معمول با واردات واکسنهایی که قابلیت تولید در داخل را دارند فقط .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
افزایش نیاز یا افزایش قاچاق ؟
حال آقای دکتر داودی می فرمایند طبق قانون باید رایگان به دامداران توزیع شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
اگر بجای 60 میلیارد 10تا 60 میلیارد هم به انستیتو رازی پول تزریق شود آن کارایی راندارد چرا که این پول نیست که همیشه کار ساز است آدمهایی مثل میرشمسی،لطیفی،توسلی، آقاخان و....بود که انستیتو رازی آن تولید را داشت.حالا چی؟. با کی میخواهی تولید کنی ؟مگر با پول میشود تولید کرد؟ اگر اینطور بود عربستان باید از بزرگترین تولید کننده ها باشد. این آدمها هستند که در سایه دموکراسی و لیاقتهای ذاتی و خدادادی سیستمها را میسازند.که متاسفانه در ملکت ما ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
هیچ افزایش تقاضایی نبوده
من ۱۶ سال هست که در این زمینه کار می کنم
الگوی مصرف مطابق سال های قبل بوده و حتی بعلت من
خشکسالی های اخیر کمتر هم شده
........................
وحید عطارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
1
0
همه گفته ها درست اما بشنوید از واکسن وارداتی 10 ، دوازده گانه که همه بیماریها کاستریدیایی و پاستورلایی را همراه هم دارد و انهم فقط در ترکیه تولید میشود و انهم یکسال ایمینت کامل می دهد و این چنین است که هیچ کشوری در دنیا نتوانسته است اینچنین واکسن با ظرفیتی را تولید کند انهم با قیمت بسیار پایین ... احتمالا واکسن تولید شده از جنس توکسویید نمی باشد .....که اینگونه بر علیه تمامی این یازده دوازده میکروب ایمنی کامل یکساله تولید می کند .. افرین بر این واکسن ....
نرگس محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
1
واکسن آنترو تو اراک گیر نمیاد .یکی گفت اگه بخایی آزاد هست ی شیشه میشه ۷۰۰هزار تومن .تو بازار سیاه هست
نظر شما
ادامه