کد خبر: ۴۵۶۰۸
 

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در جریان زلزله 6.4 ریشتری اخیر تعداد 49 راس دام دفن بهداشتی شده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر امید حاج محمدی» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته اکیپ های عملیاتی دامپزشکی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افزود: ستاد مدیریت بحران در اداره کل، تشکیل و کارشناسان ستادی، برنامه پایش و بررسی بحران را تدوین و با آمایش و بهره گیری از روش عملیاتی موزاییکی تعداد 16 اکیپ واکنش سریع  و 4 اکیپ ستادی به منطقه اعزام شد.

وی افزود: تعداد 16 دستگاه خودرو مجهز به تجهیزات ضدعفونی و دفن بهداشتی لاشه های تلف شده (اکیپ واکنش سریع ) در مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

دکتر حاج محمدی مجموع روستاهایی که در زلزله اخیر تحت پوشش برنامه پایش و بررسی دامپزشکی قرار گرفته اند را 633 روستا ذکر کرد و گفت: در تعداد    25 روستا نسبت به دفن بهداشتی لاشه ها اقدامات اجرایی، عملیاتی و بهداشتی صورت گرفته است .

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تشریح فرایند دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده بر اثر زلزله، مجموع  دام های سبک دفن شده را 41 رأس و دام های سنگین را 8  رأس، برشمرد .

وی همچنین از انجام عملیات درمانی بر روی بیش از 68 رأس دام سبک و 13 رأس دام سنگین در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود:  خوشبختانه به استخرهای پرورش ماهی سردابی غرب کشور در منطقه ریجاب و آسیب  جدی وارد نشده است دکتر حاج محمدی در پایان از زحمات  همکارانی که خالصانه به منظورافزایش بهداشت و سلامتی عمومی در مناطق زلزله زده حضور یافته اند تشکر کرد و خاطر نشان کرد: حضور اکیپ های دامپزشکی و اقدامات مقتضی در مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد و آمار اعلام شده ممکن است افزایش یابد .

 
 
نظر شما
ادامه