کد خبر: ۴۵۶۰۹
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: ایشان به معاون آموزشی خود و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دستور می‌دهند که مصوبات قانونی موجود در زمینه جذب دانشجو توسط دانشگاه دولتی و هم دانشگاه آزاد رعایت شود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: یکی از اتفاقات مثبت اخیر در بدنه سازمان دامپزشکی کشور، ورود جدی سکان‌دار این سازمان به بحث پذیرش بی‌رویه دانشجو از سوی دانشگاه آزاد است. کمااینکه «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» چند روز پیش جلسه مشترکی را با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ترتیب داد تا به شکل رسمی این معضل را پیگیری کند.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، جزئیات جلسه‌ای که با وزیر علوم برگزار کردید، چه بود؟

جلسه در مورد پیگیری وضعیت جذب بی‌رویه دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد بود. جناب وزیر با توجه به مصوبات کمیته ماده ۲۱، اصرار داشتند این مصوبات یک چارچوب قانونی است که باید عملیاتی شود، لذا ما را موظف کردند که به شکل مستمر از سوی معاون آموزشی وزارت علوم و همچنین رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیر این مباحث باشیم و نظام دامپزشکی نیز فعالیت‌ها را مدیریت و پیگیری کند.

آنچه مهم است این است که شرایط کنونی را طوری مدیریت کنیم که چارچوب‌های مصوب در صدور دفترچه‌های جدیدی که در پیش است، برای دانشگاه دولتی و آزاد عملیاتی شود.

 جناب وزیر به شکل جدی به این قضیه ورود کردند که دانشگاه آزاد حتما باید به ضوابط و مقررات ابلاغی وزارت علوم و همچنین ماده ۲۱ وزارت جهاد کشاورزی که مباحث حوزه پذیرش دانشجو را پیگیری می‌کند، عمل کنند.

حکیم مهر: آخرین باری که جلسه کمیته ماده ۲۱ را تشکیل دادید، چه زمانی بود؟

 ۲ روز پیش بود که جلسه کمیته ماده ۲۱ در سال ۹۷ را تشکیل دادیم. در این جلسه پیرو همراهی‌های وزیر علوم، قرار را بر این گذاشتیم که حتما دیداری با دکتر ولایتی داشته باشیم. همچنین در حوزه وزارتی از وزیر محترم جهاد کشاورزی خواهش می‌کنیم که مطالب و مستندات حوزه ماده ۲۱ را از طریق وزیر علوم پیگیری کنند که این خواسته ما از ایشان است.

از طرفی ریاست محترم سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی نیز قول برگزاری یک جلسه در هفته آینده را دادند که قرار است در آن در مورد موضوع پذیرش دانشجو در سال ۹۷ و ۹۸ تصمیماتی گرفته شود.

به طور کلی، پذیرش بی‌رویه دانشجو از سوی دانشگاه آزاد معضل مختص به امسال نیست، بلکه امسال مقداری پررنگ‌تر شد. عدد و رقم‌های جذب غیر واقعی بود و فرایند پذیرش دانشجو را با اما و اگر مواجه کرد. علت آن هم این بود که در قانون به آن پرداخته نشده بود. امیدواریم با انجام مباحثی که وزیر علوم در خصوص پیگیری مستمر از ما خواستند و ارائه گزارش جلسات آن، بتوانیم این معضل را حل کنیم.

حکیم مهر:‌ خود آقای وزیر به غیر از قول پیگیری، چه کار مشخصی قرار است انجام دهند؟

مشخصا به ۲ ارگان اصلی حوزه پذیرش دانشجو شامل معاون آموزشی خود و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور است دستور می‌دهند که مصوبات قانونی موجود در زمینه جذب دانشجو توسط دانشگاه دولتی و هم دانشگاه آزاد رعایت شود. این مساله گام بزرگی است.

حکیم مهر: دستور دادند یا قرار است بدهند؟

زمانی که خدمت این بزرگوار بودیم، در همانجا برای جلسات آتی با معاون ایشان تعیین وقت انجام شد.

حکیم مهر:‌ نظر شخصی وزیر علوم در مورد افزایش بی‌رویه جذب دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه آزاد و مشخصا دانشگاه آزاد واحد بافت چه بود؟

ایشان قطعا موافق این قضیه نبودند و این را رسما اعلام کردند که پذیرش افراطی دانشجو به نفع خود پذیرفته شده هم نخواهد بود. این کلام آقای وزیر بود. به این معنا که قطعا ایشان هم مخالف پذیرش زیادی هستند. همه ما و شما باید متکی به چارچوب‌های قانونی، مقررات و ضوابط حاکم بر مجموعه باشیم و جناب وزیر هم در جلسه‌ای که در خدمت ایشان بودیم، این را هم از دانشگاه دولتی و هم دانشگاه آزاد درخواست داشتند.

سازمان دامپزشکی به‌عنوان حاکمیت در کنار نظام دامپزشکی به‌عنوان مسئول صنفی حوزه دامپزشکی کشور و حامی همه مجموعه دامپزشکی از آموزش گرفته تا اجرا، تحقیقات و چه پژوهش به شکل جدی به ماده ۲۱ خواهد پرداخت و در سال جاری اجرای این ماده را پیگیری خواهد کرد. این ماده یک فرصت بزرگ است که صرفا وزارتخانه جهاد کشاورزی از آن بهره‌مند است و حتی وزارت بهداشت هم این ماده قانونی را ندارد که بتواند در این حوزه به آنها کمک کند.

حکیم مهر: آقای دکتر، خارج از بحث پذیرش دانشجو، به نظر می‌رسد که با اجرای قانون نظام پرداخت هماهنگ حقوق کارکنان دولت، بسیاری از دستگاه‌های اجرایی توانسته‌اند با بهره‌گیری از مواد و تبصره‌های قانونی از جمله فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق دریافتی کارکنان خود را افزایش دهند. اما در این میان حقوق کارکنان سازمان دامپزشکی به طرز اسفناکی پایین است و با توجه به تورم موجود، به هیچ‌عنوان جوابگوی خرج و مخارج روزمره کارکنان نیست. چه تمهیداتی برای رفع این معضل اندیشیده شده است و چه راهکاری برای رفع مشکلات معیشتی کارکنان دارید؟

من صحبت شما را به این شکل قبول ندارم. مطمئن باشید طی سال‌های گذشته هر افزایش حقوقی که لازم بوده و دیگر دستگاه‌ها هم توانستند آن را به دست بیاورند، سازمان دامپزشکی هم حتما به دست آورده است؛ حتی شاید در بعضی جاها به دلیل ماهیت مسئولیتی که سازمان دامپزشکی دارد، ردیف‌هایی را هم ایجاد کردیم که به معیشت همکاران کمک می‌کند.

اما همیشه گفتم که زحمت، مسئولیت و پاسخ‌گویی همکاران ما در حوزه کاری خود، هیچ‌گونه همخوانی با حقوق آنها ندارد. لذا با توجه به مسئولیت حساس حاکمیتی که همکاران ما دارند، باید در این حوزه تلاش بیشتری شود. الان هم مطمئن باشید با انجام بررسی بحث قانون خدمات کشوری در مجلس، مسئول امور مجلس ما به شکل مستمر در کمیسیون‌های مجلس حضور دارد و به دنبال راهکار جدید برای افزایش حقوق است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
France
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
.............، جناب دکتر رفیعی ما به عنوان دکتر دامپزشک در شبکه شما دو میلیون و چهارصد حقوق میگیریم ، زیر خط فقر ، متاسفم برای عملکرد ضعیف سازمان
ناشناس
|
Spain
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
همه مخالف افزایش ظرفیت ها هستند اما همه کار خودشان را هم میکنند و اهمیتی نمیدهند...پیدا کنید ظرفیت فروش را؟
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
نظارت بر پذیرش کلیه دانشکده های دولتی و آزاد خوب است.الان واحد شوشتر توسط خود دانشگاه آزاد اسلامی تحت فشار بود که پذیرش دانشجو نداشته باشد اما با نامه مساعدت وزیر سایت آزمون برای آنان باز شد و فعلا" ادامه دارد پذیرش امسال در واحدهای آزاد بی رویه و حتی در دولتی هم افزایش قابل توجهی داشت.دانشکده دولتی در مرکز یک استان غربی با دونفر هیات علمی تمام وقت کماکان پذیرش دانشجو دارد. پیگیری جناب رفیعی خوب است اما بایستی برای تک تک واحدهای دولتی و آزاداسلامی اقدام شود.
مجید
|
United States of America
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
تا اداره کل و وزارت علوم بخواهند کاری انجام دهند دانشگاه آزاد طرح هر دام یک دامپزشک را با موفقیت اجرا میکند و کسری بودجه اش را از مدرک فروشی جبران میکند .بعضی واحد های این دانشگاه همانند تبریز و کرمانشاه به اندازه یک کشور کوچک اروپایی همانند هلند و نروژ دانشجو جمع کردن و مشغول پر کردن کسری بودجه شان اند .
ناشناس
|
Italy
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
با تشکر از پیگیری های جناب اقای دکترعلیرضا رفیعی پور. امیدواریم این صحبت ها، نمود واقعی خود را در کنکور سراسری سال آینده نشان دهد و شاید دوباره دامپزشکی به جایگاه چهارمی خود بعد از سه رشته دندانپزشکی،پزشکی و داروسازی برگردد. جای بسی تاسف است که همین امسال رشته های کارشناسی وزارت بهداشت دارای تراز قبولی بالاتری نسبت به دامپزشکی با دکتری پیوسته بودند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
1
اسفناک و واقعا خوب گفتی .عجب اقای دکتر چطور اسفناک بودن حقوق یه دکتر و با ماهی 2400 قبول ندارین لطفا به فکر معیشت کارکنان باشید ............... خوبه که خودتون 20 سال این تفاوت دریافتی ما رو نه با پزشکها بلکه با سایر ادارها دیده آید ؛ یک مدرک لیسانس در بدو ورود در خیلی از ادارات 3500 دریافتی داره ولی یه دکتر طرحی 1400 میگیره این مصیبت آگه نیست پس چیه؟
دامپزشك متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
با سلام
متاسفانه در خيلي از امور ما اصل مشكل رو پيدا نميكنيم و به دنبال درمان حاشيه ها هستيم.
درست است كه در چند سال اخير افزايش بي رويه دانشگاه در رشته دامپزشكي داريم(دانشكده دامپزشكي شوشتر حتي يك دانشيار ندارد و حدود١٠٠نفر پذيرش دارد) اما مشكل بزرگتر اين است كه حتي در دانشگاه هاي معتبر دامپزشكي(تهران،شيراز،اهواز و...) دامپزشك حرفه اي تربيت نمي شود و حتي بسياري از اين فارغ التحصيلان در چند سال اول در محيط كار با مشكلات جدي حرفه اي (عدم توانايي درمان دام و...)
روبرو هستند.علاوه بر پذيرش بي رويه،شيوه غلط آموزشي و سر فصل هاي غير كاربردي دروس،عدم امكانات و تجهيزات آموزشي(در بسياري از دانشكده هاي دامپزشكي خوب ايران اندوسكوپ وجود ندارد و يا فارغ التحصيل يك سونو گرافي ساده نمي تواند انجام دهد ولي ميداند اندازه تك ياخته فلان چند ميكرون است).
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
1
بنده به مسئول مافوقم گفتم با این حقوق زندگیم نمیگزره یه فکری بکنید .جواب داد که میتونید برید.صدها دکتر دامپزشک محتاج همین حقوق هستن وفوری میان جای شما. بنده بعد از مدتی کار حقیرانه وپوچم را رها کردم .اکنون در کشور اروپایی در یک واحد مجتمع پرورشی با چهل برابر حقوق ایران کار میکنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
ولی وزارت بهداشت با وجودی که
به قول آقای دکتر قانون مشابه وزارت جهادکشاورزی را ندارد
توانسته است به خوبی شان رشته های علوم پزشکی را با مدیریت مناسب پذیرش دانشجو حفظ کند!

بنابراین مشکل کمبود قانون نیست مشکل عدم توانایی و عدم برش وزارت خانه های علوم و جهادکشاورزی است!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
متاسفانه در آموزش دکترای دامپزشکی
افرادی بیماری های باکتریایی، ویروسی، انگلی و قارچی را تدریس می کنند که پشت میز آزمایشگاه های گرم و نرم کار می کنند و خودشان کیس نمی بینند و عملا نکات کاربردی اپیدمیولوژیک بالینی و تشخیص و تفریق و درمانی به روز را در اختیار ندارند که به دانشجو دکتری دامپزشکی منتقل کنند!


اینها به خاطر منافع شخصی شان کاری را که نمی توانند انجام بدهند بر عهده می گیرند و به زور تلاش می کنند که اندازه میکربها و خصوصیات میکروسکپی و بیوشیمیایی آنها را که پس از تحصیل هیچ دردی را از یک دکتر دامپزشک که 95 درصد موارد به آزمایشگاه به دلیل عدم همکاری دامدار دسترسی ندارد، به دانشجوبان تحمیل کنند!
ناشناس
|
France
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
واقعا متاسفم . چه خوبه که همه دارن تفاوت برخورد وزارت علون و وزارت بهداشت رو در پذیرش بی رویه دانشجو میبینن وزارت بهداشت جلوی همه کسانی که در رشته گروه پزشکی به طور مازاد پذیرش شده بودن دو گرفت و حالا نگاه کنید ببینید که وزارت علوم هیچ کاری در قبال پذیرش مازاد دامپزشکی انحام نمیده و اصلا نمیخواد بد و اگر هم بخواد باید جلوی کسانی مثل دکتر ولایتی بایسته که قدرتش رو هم نداره. بله اینه تفاوت جزیی از وزارت بهداشت بودن یا جزیی از وزارت علوم بودن. هیچ کس نخواهد توانست جلوی پذیرش دانشجو و در نهایت نابودی دامپزشکی رو بگیره جز یک قانون. آن هم الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشته. وسلام. آموزش دامپزشکی باید به وزارت بهداشت الحاق بشه‌. وسلام
ناشناس
|
France
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
واقعا که متاسفم برای دامپزشکی که اینقدر خار ک ذلیل شده .نه صاحبی داره و نه حامی . امیدوارم روزی برسه که به چشم ببینم خاری و ذلت تمام کسانی رو که باعث این همه نا به سامانی و بیکاری در این رشته شدن. به امید الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت.جایی که صاحبی داسته باشیم و شان و منزلتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
چرا نیروهای طرحی که بعد از مدتها گزینش و مصاحبه و معطلی تبدیل وضعیت نمی کنند؟
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
با سلام
الان چند وقته چه مسئولان سازمان و چه یه عده از دکترهای محترم دامپزشک تو این سایت حرف از اموزش ضعیف دانشگاه ها میزنند منم یه دانشجو ام ولی ترم پایینی و هنوز حتی به ازمون علوم پایه هم نرسیدم هر تابستون که از دانشگاه برمیگردم تقریبا تمام داروخانه ها و کلینیک های دامپزشکی که تو شهرم میشناسم سر میزنم با دکتراشون صحبت میکنم میگم اموزش ضعیفه و دلم میخواد بهتر و بیشتر عملی یاد بگیرم ولی تمام دکترها فقط یه جواب بهم میدن اونم این که باید نامه از سازمان دامپزشکی بیاری سازمان هم میگه فقط برای کاراموزی و کارورزی اونم با نامه دانشگاه یه معرفی نامه به یکی از کلینیک ها میدیم همگی هم طبق قانون حرف میزنند ولی با این قانونا یه دانشجو مثل من در نهایت جایی جز دانشگاه برای اموزش عملی نداره
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
1
آقای دکتررفیعی پورسلام
................ آقای وزیربهداشت چندین سال پیش گفته بود من خجالت می کشم که همکاران پزشکم حقوقشون کمه ولی شما اذعان دارید که ما بالابردیم .........‌‌.‌........
نیکو مرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
2
اقای دکتر رفیعی پور عزیز لطفا نقد رو بچسبید و دنبال نسیه نروید.خوب بزرگوار اگر دغدغه حقوق پرسنل رو دارید پس چرا قویا با اجرای حکم دیوان در خصوص قانون تسری مخالفت کردید و لایحه دادید به دیوان که این حکم رو اجرا نکنید.واقعا این تناقض در گفتار شما ................. !!!!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
از نمایندگان محترم مجلس برای تخصیص بودجه کمک بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
جناب دانشجوی گرامی البته تلاش شما برای کسب علم و تجربه قابل تحسین است اما در این مرحله تا رسیدن به مرحله کارآموزی بهترین کار برای شما تمرکز بر دروسی است که گذرانده اید . شما با مرور مجدد این دروس در زمانهای فراغت ، از همین الان خود را برای آزمون علوم پایه آماده کنید تا با پایه علمی و تئوری مناسب ضمن ورود به مراحل بالاتر تحصیلی ، بتوانید از دوران کارآموزی خود بهترین بهره را برای تنظیم مسیر کاری خود ببرید . بهتر است از همین فرصت برای جستجو و یافتن دامپزشکانی که تجربه و علم و مهارت برتر دارند برای دوران کارآموزی تان استفاده کنید .
این درست است که شرایط آموزش دامپزشکی با استانداردها بسیار فاصله دارد ولی بخش مهمی از این کمبود در واقع حاصل اکثریت دانشجویانی است که اتفاقی وارد این رشته شده اند و فقط در پی گذراندن وقت و گرفتن مدرکی ظاهری هستند و بدبختانه در اغلب موارد طی روابطی ، بعضی از این نوع دانش اموختگان که کمترین علاقه را به این رشته دارند وارد هیئت علمی همین دانشکده های دامپزشکی میشوند ، فقط برای داشتن عنوانی بهتر از دامپزشک یعنی عنوان مدرس دانشگاه !!!
و این دور باطل همچنان در کمتر کردن انگیزه دانشجویان و سایر اساتید پیش میرود و قطع نمیشود . شاید به همت امثال شما ، با مطالبه گری و تهییج اساتیدی که علاقه و انگیزه آموزش درست را دارند ، موفق به قطع این دور باطل شوید ، انشاله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
1
جهت استحضار خوانندگان محترم حداقل 10 سال هست که حق محرومیت دکتران دامپزشک 148000 تومان هست ریالی اضافه نشد و بعد از حدود سال ۸۸ برای مستخدمین جدید حذف شد
برای شخصی که دنبال گرفتن حق تسری از طریق مراجع قضایی هستند بجای کمک علیه او اقدام کردند
وضعیت مدیریتی و طرز تفکرهای غلط در سازمان و ادارت کل اسفناک هست عملکرد سازمان دامپزشکی علیه دامپزشک هست
نیازمند پاکسازی مدیریتی و اصلاحات در سطوح مدیریتی می باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
وقتی حقوق یک دیپلم شهرداری از حقوق یک دکتر در اداره دامپزشکی بیشتر است, حرفی برای گفتن نمیماند. باید فاتحه خواند
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
1
سلام. رفتم بانک ضامن بشم واسه 7 میلیون.رئیس بانک گفت نمیشه.پرسیدم چرا ؟گفت حقوقت خیلی افتضاحه.از خجالت آب شدم.الفاتحه....
خوشمرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
1
جناب دکتر رفیعی پور
می توانید مصادیق ارجحیت حقوقی پرسنل دامپزرا بر دیگر ادارات بگویید ؟
می دانید چند نفر از مجموعه می خواهند به دیگر ادارات بروند ؟
میزان مزایا در دستگاه ها را مقایسه کرده اید ؟
شده لیستی از این موارد را تهیه و به اولیای امور ارائه کنید ؟ رویتان می شود ؟
همه مثل شما فول اضافه کار می گیرند ؟
در شبکه ها و پستها که در اسفناکترین وضعیت دارند خدمت می کنند چقدر می گیرند
اگر وزارت بهداشت که از تاسف میزان حقوق خود می گویند یک دهم مشکلات دامپزشکی را داشتند خزانه را سند میزدند
چرا وقتی اینهارا می دانید مثل دیگر امور جو کاذب می دهید ؟
فکر میکنید آیندگان برای آنچهه در خصوص حق تسری انجام دادید در مورد شما چه خواهند گفت ؟ چطور حق خانواده این زحمت کشان را خواهید داد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
بله وزیر علوم قطعا مخالف پذیرش بی رویه در رشته دامپزشکی هستن ولی هیچ کاری هم نمی کنند. واقعا باعث تاسفه
جعفر جسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
ببخشیید ،از کی شوشتر واحد دامپزشکی داشته که ما نفهمیدیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
1
جناب دکتر رفیعی باسلام
میشه لطف بفرمایید توضیح دهید که جنابعالی چه ردیفی ایجاد کردید که به معیشت همکاران کمک کند ............... مانع از تحقق حق تسری پرسنل دامپزشکی شدید کاری که دیگران بنیاد انرا گذاشتند وشما انرا ویران کردید ...............
نظر شما
ادامه