کد خبر: ۴۵۶۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان روانسر گفت: سبز شدن عضله سینه مرغ که علت اصلی آن عدم خون رسانی به عضله سینه مرغ است، ربطی به آلودگی و بیماری ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر یاسر علیزاده» افزود: سبز شدن عضلات سینه مرغ تنها یک سندروم ناشی از عدم خون رسانی کامل به عضله عمقی سینه و یا نگهداری مرغ زنده در شرایط نامناسب است که در ظاهر قابل مشاهده و تشخیص نیست و تنها در هنگام باز شدن سینه قابل رویت است.

وی با بیان اینکه کمبود اکسیژن در سالن های پرورشی از جمله عواملی است که در این عارضه تاثیرگذار است، تصریح کرد: عضله سبز عارضه ای است که بیشتر به دلیل کمبود اکسیژن در بافت های بدن مرغ به ویژه در بافت سینه اتفاق می افتد که این امر به دلیل بال زدن های مکرر و نرسیدن اکسیژن کافی است.

سرپرست شبکه دامپزشکی روانسر ادامه داد: در کشتارگاه های صنعتی مرغ کار نظارت بهداشتی توسط دکتر دامپزشک و یک کارشناس دامپزشکی به صورت مستمر انجام می گیرد.

علیزاده اظهار داشت: در صورت مشاهده این عارضه در مرغ اگر گوشت بوی نامطبوعی نداشته باشد می توانند قسمت تغییر رنگ داده شده را جداسازی و بقیه را مصرف کنند، چرا که هیچ گونه خطری برای سلامت آنها نخواهد داشت.

وی با اطمینان از اینکه کشتارگاه مرغ زاگرس روانسر هیچ مشکل بهداشتی و نظارتی ندارد، اضافه کرد: در زمان کشتار مرغ در کشتارگاه دکتر دامپزشک، کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به صورت مستمر در کشتارگاه حضور دارند و مصرف کنندگان می توانند با اطمینان خاطر و بدون دغدغه فرآورده های خام پروتئینی را تامین کنند.

وی یادآور شد: در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد و یا پیشنهاد با شماره 08346522664 دامپزشکی روانسر با سامانه تلفنی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان تماس حاصل کنند.

در استان کرمانشاه 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی و پنج واحد پرورش شتر مرغ وجود دارد.

سالانه 11 هزار و 100 تن تخم مرغ دراستان کرمانشاه تولید می شود.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یاس
|
Austria
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
1
خیلی مفید بود متشکرم
Diki
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
0
همیشه از این مطالب مفید و آموزنده بگذارید ممنونم
نظر شما
ادامه