کد خبر: ۴۵۶۲۴


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: در بازدید از مراکز عرضه در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله، تخم مرغ بدون نشانه، بدون تاریخ تولید و انقضا و... برخورد کرده و متخلفین طبق قوانین دامپزشکی به مراجع ذی صلاح معرفی می‌گردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، «دکتر مجید اسدی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به اهمیت مصرف مواد غذایی سالم یکی از وظایف سازمان دامپزشکی بازدید و نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و وسایل حمل و نقل و عرضه مواد غذایی خام است.

واحد نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در راستای این وظیفه خطیر به صورت مستمر از این مراکز بازدید کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله، تخم مرغ بدون نشانه، بدون تاریخ تولید و انقضا و... برخورد کرده و متخلفین طبق قوانین دامپزشکی به مراجع ذی صلاح معرفی می‌گردند.

وی بیان داشت: مواد خام دامی، گوشت، مرغ، تخم مرغ و آبزیان یکی از محیط‌هایی هستند که میکروارگانیسم‌ها به راحتی در آن رشد می‌کنند و اگر محیطی که این مواد در آن نگهداری می‌شود، شرایط و برودت مناسب را نداشته باشد، رشد و تکثیر میگروارگانیسم‌ها در آن چند برابر شده و فساد ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تخم مرغ یکی از انواع فرآورده‌های خام دامی می‌باشد که مدت زمان نگهداری این فرآورده از زمان تولید ۳۰ روز در دمای ۰ تا ۴ درجه می‌باشد و حمل تخم مرغ باید توسط خودروی سردخانه دار و با اخذ مجوز معتبر از ادارات دامپزشکی صورت پذیرد.

اسدی ضمن اشاره به اینکه رنگ قهوه‌ای پوسته تخم مرغ ملاک محلی بودن تخم مرغ نیست، بیان داشت: تخم مرغ محلی، تخم مرغی است که در شرایط خانگی و روستایی تولید شده باشد، اما گاهاً مشاهده شده افراد سودجو تخم مرغ با پوسته قهوه‌ای که در مرغداری‌های صنعتی تولید می‌گردد را به جای تخم مرغ محلی می‌فروشند لذا شهروندان باید هوشیار باشند که تخم مرغ مصرفی خود را از مراکز معتبر تحت نظارت شبکه دامپزشکی تهیه کنند و قبل از خرید به هویت، تاریخ تولید و انقضا تخم مرغ دقت کنند. رنگ قهوه‌ای پوسته تخم مرغ ملاک محلی بودن تخم مرغ نیست.


نظر شما
ادامه