کد خبر: ۴۵۶۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست از غیرقانونی بودن شکار حیات وحش و گونه‌های در خطر انقراض مانند روباه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، «علی تیموری» با اشاره به انتشار تصاویری از کشتار روباه و استفاده از صفرای این گونه برای درمان سرطان در برخی از شهرهای کشور اظهار کرد: انتشار این گونه تصاویر در واقع یک نوع شایعه‌سازی است و هیچ اعتباری ندارد و بی پایه و بی اساس است.

وی افزود: هر فردی که نسبت به نابود کردن گونه‌ای از حیات وحش اقدام کند، طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

تیموری گفت: سازمان حفاظت محیط زیست هیچ مجوزی را برای شکار روباه یا هر گونه‌ در حال انقراض دیگری را صادر نمی‌کند و اشخاصی که شکار می‌کنند این اقدام آن‌ها غیر قانونی است و براساس قانون شکار و صید، با این گونه افراد برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: جرایم شکار غیرقانونی گونه‌های در خطر انقراض و گونه‌های حیات وحش متفاوت است و افراد خاطی باید این جرایم را به صورت نقدی و عمومی (زندان) پرداخت کنند.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
India
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
1
0
این هم از عوارض دکان طب اسلامی است که اخیرا خیلی باب شده است و علنا در تلویزیونهای داخلی تبلیغ می شوند طوریکه با شنیدن تئوریهای این متخصصین! آدم تصور می کنه که در دنیای دیگری زندگی می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
انسان وحشی
Vet.
|
Canada
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
0
سلام.
در چند ساله اخیر، بازار بس عطاری ها،در بین حتی شهروندان لوکس نشین تحت عناوین فریب دهنده و سوء استفاده از باورهای کهن، رونق زیادی پیدا کرده است.
در بسیاری از خیابانهای شهر گاه با تابلو های عجیبی مانند حکیم سنتی و طبیب کهن و.. چسباندن کاغذهایی که نام انواع بیماری ها نیز نوشته و روی شیشه مغازه هایشان را مزین کرده اند مواجه میشویم، واتفاقا جذب مشتری و فروش خیلی خوبی را از آنان شاهد هستیم. هر چند این افراد و مخاطبین آنان خاص هستند، ولی آنچه که مهم می باشد این است، که بی باکانه تشخیص بیماری و تجویز، سپس فروش انواع گیاهان خشک شده و مایعات بی هویت میباشد.
این افراد با تکیه به کدامین ارگان های قانونی اقدام به چنین طبابت هایی مینمایند؟
به نظر میرسد، صدا و سیما و رسانه ها میتوانند در اطلاع رسانی و آگاهی مردم موثر واقع گردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
اينا از عوارض حماقت مردم يك جامعه
وااااااااي بحال اين مردم
تاسف تاسف
نظر شما
ادامه