کد خبر: ۴۵۶۵۰
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گچساران:
«دکتر امید افشاری نژاد» افزود: وقتی می‌خواستند گاوی که به تشخیص دامپزشکان عفونی اعلام شد، ذبح کنند، با مقاومت بازرسان مواجه شدند و ما را با سلاح سرد تهدید کردند و فیلم آن هم موجود است ...


حکیم مهر: جلسه بررسی وضعیت کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست «عزیز فیلی» معاون عمرانی استاندار و با حضور جمعی از مدیران عضو این کارگروه برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کبنا، در این جلسه «دکتر امید افشاری نژاد» رئیس دامپزشکی شهرستان گچساران شروع به سخنرانی کرد و گفت: من از همین ابتدا عذرخواهی می‌کنم، خواهشاً کسی از حساسیت نظارت ما نگران و ناراحت نشود، ما دامپزشک هستیم و کسی جرأت نمی‌کند به ما گوشت بد بفروشد، ما دغدغه داریم، انسان هستیم و جان هموطنان ما در میان است و من معذرت می‌خواهم که برخی از حساسیت ما دامپزشک‌ها ناراحت و نگران می‌شوند. لذا کسی نباید از نظارت‌ها نگران باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان گچساران به دلیل موقعیت سوق الجیشی کشتارگاه آن از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: موراد نقص بهداشتی کشتارگاه گچساران همچنان برقرار است و متأسفانه مقوله بهداشت در اولویت شهرداری نیست و با وجود اشکالاتی که هست شاید به دستور «حاج رحیمی» کشتارگاه را تعطیل کردیم.

ناکافی بودن ظرفیت سردخانه، نبود روشنایی مناسب، فقدان شوک و بالابر برای بالا بردن دام، فقدان سردخانه زیر صفر، فاضلاب نامناسب، قلاب‌های زنگ زده و زنگ خورده، استفاده از وسایل نامناسب، نبود وسایل گرمایشی و سرمایشی برای کارکنان از جمله مشکلاتی بود که رئیس دامپزشکی گچساران به آن اشاره کرد و اظهار داشت: عبور و مرور زیاد افراد غیرشاغل و متفرقه و حضور سگ‌های ولگرد در محوطه کشتارگاه از مهمترین مشکلات کشتارگاه گچساران است.

افشاری نژاد به امنیت کشتارگاه هم گریزی زد و گفت: یک وقتی گاوی که به تشخیص دامپزشکان عفونی اعلام شد، می‌خواستند ذبح کنند که با مقاومت بازرسان مواجه شدند و ما را با سلاح سرد تهدید کردند و فیلم آن هم موجود است.

وی تاکید کرد: اگر کشتارگاه‌های ما استاندارد و سالم باشند، درب چندین بیمارستان را گل می‌گیریم.

بعد از صحبت‌های افشار رئیس دامپزشکی گچساران، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار با لحنی شوخی به او گفت: نمی‌خواهی کاندیدای مجلس شوی با این شدت و حدت صحبت کردی.

«گلابی» نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: حقیقتاً مأموران ما از وضعیت بهداشتی کشتارگاه گچساران بسیار شاکی هستند.

«ظفری» شهردار دوگنبدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ایراد گرفتن کار ساده‌ای است و حرف فیلی معاون استاندار را تکرار کرد و گفت: شاید بخواهید، نماینده مجلس شوی.

شهردار دوگنبدان با بیان اینکه سلامت مردم برای همه مهم است، افزود: مگر می‌شود، سلامت مردم برای دامپزشک مهم باشد، اما برای شهردار نباشد، دام و گوشت مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد، بنابر این سلامت مردم برای ما خیلی مهم‌تر از دیگران می‌باشد.

وی در پاسخ به سخن مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه یک و نیم میلیارد تومان برای کشتارگاه گچساران گذاشته شد، اظهار کرد: اعتبار روی کاغذ بله، اما حقیقتاً از این یک و نیم میلیارد تومان 250 میلیون به ما دادند که 170 میلیون تومان آن بدهی سال‌های گذشته بود.

ظفری گفت: اگر اعتبار به ما بدهند، به راحتی آن را مثل باد هوا هزینه می‌کنیم.

شهردار دوگنبدان اضافه کرد: اعتبارات به ما بدهند، به‌راحتی کشتارگاه را برایتان تجهیز و احداث می‌کنم. همه کشتارگاه‌ها دام را روی زمین ذبح می‌کنند و با قلاب آهنی و زنگ زده آنان را آویزان می‌کنند.
وی تصریح کرد: با اعتبارات قطره چکانی نمی‌توان کاری از پیش برود و پیشنهاد می‌دهم با شرکتی قرار داد بسته شود تا 17 کشتارگاه استان را تجهیز کند و آن را تحویل شهرداری‌ها بدهند.

شهردار دوگنبدان گفت: سه بار کشتارگاه دوگنبدان به مناقصه گذاشتیم و یک شرکت حاضر نشد، آن را انجام دهد.
ظفری افزود: کشتارگاه گچساران کاملاً محصور است و هیچ سگ ولگردی و یا جانوری نمی‌تواند به محوطه آن وارد شود.

«حسین کاظمی» مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با بیان اینکه کشتارگاه مهم‌تر پارک است، اظهار کرد: شهرداران حساب کارشان را داشته باشند، اولویت کار ما کشتارگاه‌ها است.

وی افزود: همانطوری که پارک و جداول با سلامت مردم سروکار دارد، کشتارگاه‌ها هم با سلامت مردم رابطه دارد.

مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: چطور شهرداری‌ها نیروهای مازاد بر اساس سفارش این و آن می‌گیرند، اما نمی‌تواند کشتارگاه‌ها را تجهیز کنند، بخشی از پول نیروهای مازاد را برای این کار بگذارید. برخی‌ها می گویند، شهرداری‌های ما «تلی کومی» شده‌اند و هر چه در می‌آورند، می‌خورند.

عزیز فیلی هم در این جلسه ضمن قدردانی از شهردار دوگنبدان، اظهار کرد: تلاش‌های برای کشتارگاه دوگنبدان صورت گرفته است، اما نمی‌شود که دست روی دست گذاشت و به بهانه نداشتن اعتبار و پول کاری انجام نداد. کشتارگاه‌ها با سلامت مردم ارتباط دارند و این باید اولویت اول ما باشد. بر اساس قانون یکی از وظایف شهرداری‌ها ایجاد کشتارگاه‌ها است.

فیلی این را هم گفت که برخی از کارهای مانده بر زمین میراثی است که از گذشته به ما رسیده است، اما با این همه نمی‌توانیم کار مردم را بر زمین بگذاریم.

موسوی شهردار باشت هم در این جلسه با بیان اینکه با کمبود اعتبارات در این رابطه مواجه هستیم، افزود: اگر پولی در اختیار ندارید، از اعتبار پارک و پروژه ها را برای این کار بگذارید.

وی افزود: نیروهای مازاد از گذشته هم وجود داشت.

 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
در صورت الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت
توپ در زمین وزارت بهداشت خواهد افتاد
و در آن صورت وزارت بهداشت نمی تواند خود را به سادگی کنار بکشد
و بایستی حقوق دکتران دامپزشک ناظر فنی را به عنوان ضابطین بهداشتی به نمایندگی از خود بپردازد
و تهدیدکنندگان دامپزشکان در حین انجام وظیفه نظارت بهداشتی را نیز با شدیدترین وجه مورد پیگرد قضایی قرار دهد!

می بینید که در این جلسه مدیر کل شجاع دامپزشکی استان مظلومانه و در تنهابی از بهداشت و سلامت مردم جانانه دفاع می کند و
مقامات استانی وی را به باد تمسخر و نیش و کنایه قرار می دهند و خبری هم از مسئولین تجارت محور جهادکشاورزی هم در این جلسه نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
نان عده ای در بی نطمی و‌عدم استاندارد است و‌ کلا صد سال اولش سخت است
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
مشکل کشتارگاهها در تمامی استانها وجود دارد و نیاز به یک راه حل جمعی و کلی دارد. واقعیت این است که اگر به تعداد شهرستانهای کشور قرار باشد کشتارگاه استاندارد ایجاد گردد هم هزینه بر است و هم غیر منطقی؛ راه حل نهایی مشکل کشتارگاهها در کشور این است که گوشت قطعه بندی و به صورت بسته بندی عرضه گردد. یعنی به صورت منطقه ای کشتارگاه استاندارد ایجاد گردد و گوشت استحصالی جهت عرضه به شهرستانهای استان حمل گردد. در این صورت نظارت ها نیز به صورت متمرکز و واحد انجام می گیرد و البته خیلی فایده های دیگر که در این جا نمی گنجد ...
ناشناس
|
Romania
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
شما فکر می کنید برای مقامات مسئول این کشور تهدید بازرس با سلاح سرد مهمه؟!!!اگه مهم بود از اول خودشون چنان وضع قانون و مقررات می کردن که طرف هر کاری یا فکری هم داشته باشه لااقل به سلاح گرم و سرد و تهدید اصلا فکر نکنه.بد جوری سرگرم ............... هستن!!فرصت پیدا کنن،چشم،یه سری هم به وضعیت کشور می اندازن!!!!
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
" درب چندین بیمارستان را گل می گیریم " اصطلاح خوبی برای مصاحبه نیست. اینطور اصطلاحات را برای مراکز مخرب بکار می برند، نه مراکز خدماتی... بی خیال، دامپزشکیم و پر از هیجانات کاذب. گنده نمایی در ذات گفتارمان است.مثلا مبارزه با بیماری مهلک "..." که بکار بردن آن در سخنرانی ها و تبلیغات دارویی و... تمامی بیماری های حوزه دامپزشکی عمومیت دارد. "رشته و خدمات خطیر دامپزشکی در حوزه بهداشت". "بیماری های مهلک مشترک بین انسان و دام" از این نوع است. خود پزشکی ها که جامعه مستقیم هدفشان انسان است در کنار گنده گویی های دامپزشکی و دامپزشکان کم میارن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
درب بیمارستان را گل میگیریم یعنی چه؟حکیم مهر، با همین ادبیات درخواست الحاق به وزارت بهداشت هم داریم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
1
این نکته درست است که گل گرفتن بیمارستان ها
درست نیست!

ولی خودزنی برخی که به نظر می رسد
به جای دامپروری اشتباهی وارد دامپزشکی شده اند نیز
جای تعجب دارد!

اگر سل، شاربن و بروسلوز،
خانمان برانداز و مهلک نیستند پس کدام بیماری ها می توانند باشد؟؟!

بحران بیماری نوپدید و زئونوز جنون گاوی در اواخر دهه 1980 و دهه 1990 کل اتحادیه اروپا را به هم ریخت!

آنفلوانزای فوق حاد قابل انتقال به انسان که موجب حذف اجباری نزدیک به 40 میلیون قطعه طیور صنعتی در کشور در این چند سال اخیر
و ورشکستگی مرغداران و ترس و وحشت شدید مردم و کاهش ضریب امنیت غذایی و حتی بحران های سیاسی زمستان 1386 را به دنبال داشت،
آیا خطیر نیست؟؟!

البته!
بایستی که پزشکان رسته درمانی و نه حوزه بهداشتی
در مقابل دامپزشکی
بر اساس اصل پیشگیری بهتر از درمان است
کم بیاورند!
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
دوست عزیز 12.38 دقیقه
منظور بنده این نیست که این بیماری ها مخاطره آور نیست. بلکه اهمیت مقابله با آن باید برابر وزن خدماتمان باشد و دوما اینکه اهمیت بیماری هایی که دامپزشکی برای مقابله با پروتوکل دارد باید درشأن نام این حرفه مستتر باشد. و سوم منظور بنده عمومیت دادن به تمام بیماری ها در تمام گزارشاتی باشد. مشخص است که تمام بیماری ها به نوبه خود اهمیت دارند اما اصطلاحا گنده گویی ما در حوزه بهداشت عمومی نباید بیشتر از دانشگاه علوم پزشکی باشد باعث ترس بی مورد مردم و بی اعتمادی به هشدار های دامپزشکی برای زمانی که واقعا با بیماری مهلکی روبرو می کنیم می گردد.وقتی علائم یک بیماری را برای عموم به خوبی و به روشنی توضیح بدهید، خود مردم و تولیدکننده تشخیص می دهند این بیماری مهلک است. ما میخواهیم با تزریق ترس در مردم بگوییم، دامپزشکی رشته مهمی است. به اندازش خوب است/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
انسان نمی داند کدام سخن رانت خواران استفاده کننده از شرایط وزارت سودمحور جهاد کشاورزی را در مخالفت کور با الحاق سازمان حکومتی مستقل دامپزشکی به وزارت بهداشت
باور کند:

در ابتدا به بزرگان و پیشکسوتان دامپزشکی تهمت می زدند که
اینها از اول عقده پزشک شدن را داشته اند!

ولی وقتی با بررسی سابقه مشخص شد که می توانستند به راحتی از دامپزشکی انصراف بدهند و پزشکی را برگزیند و بر عکس با چه عشق و علاقه ای در زمینه های مختلف دامپزشکی شبانه روز کار کرده و باعث ارتقا وضعیت علمی و عملی رشته و حرفه دامپزشکی و حتی سطح دامپروری و بهداشت کشور شده اند،

این بار می گویند دامپزشکان بی خود شلوغش می کنند که بیماری های زئونوز 850 مورد است و جز دو سه مورد بقیه بی اهمیت هستند و بیماری های خطرناک دامی برای انسان،
تبلیغات دروغین دامپزشکان برای
بالا بردن غیر واقعی ارزش کار دامپزشکی است؟!!
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
به نظر بنده ايشون دانش عمومي و تخصصي خوبي ندارند.
شما تشريف ببر بيمارستان ببين چند درصد بيماران ،مبتلا به بيماري عفوني هستند و چند درصد مبتلا به بيماري هاي زئونوز؟
من و شماي دامپزشك هنوز توي درمان و ريشه كني خيلي بيماري ها(تب برفكي و...)مونديم حالا شما ميخواهي در بيمارستان رو ببندي(يا با لحن خودتون درش رو گل بگيري)؟
اول شما در ويروس تب برفكي و طاعون نشخواركنندگان و نيوكاسل و... رو گل بگير،بعد بيمارستان.
تا زماني كه هيجاني و جوگير حرف ميزنيم همين طوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
البته این صیانت از سلامت غذایی توسط سازمان دامپزشکی در جامعه و
کنترل اینکه غذای مصرفی و محیط زیست مردم تا حد امکان عاری از عوامل زئونوتیک باشد،
باعث شده است که خدا را شکر آمار بیماری های مشترک انسان و دام در کشورمان بیش از حد افزایش نیابد!

یعنی وضع نسبتا مثبت فعلی جامعه از نظر زئونوزها،
ماحصل تلاش های شبانه روزی کلیه همکاران دامپزشک دولتی و خصوصی با حداقل پشتیبانی های وزارت های جهادکشاورزی است!

با این حال بایستی توجه داشت که به عنوان مثال عملا مبارزه با بروسلوز نشخوارکنتدگان کوچک که بنا بر نظر برخی کارشناسان از ریشه های عمیق اپیدمیولوژیک پایداری بروسلوز دامی و تب مالت انسانی است،
به دلیل نبود بودجه و تخصیص اعتبارات کافی توسط وزارت جهادکشاورزی به حال خود رها شده است!

از طرفی تاثیر بسیار خطرناک پنهان، چند پهلو و نامشهود مصرف بی رویه انواع داروهای دامپزشکی مثل ضدالتهاب های گوناگون غیر استروئیدی و کورتیکوستروئیدها، ترکیبات سمی مانند سموم ارگانوفسفات و معدنی از جمله سلنیوم، هورمون های جنسی، آنتی بیوتیک های گوناگون، انواع ضد انگلهای خوراکی و تزریقی توسط هرکس که تصورش را می توان کرد به جز کلینیسین دامپزشک،
از کارگر، راننده، خود دامدار و مرغدار گرفته تا مهندسین کشاورزی و دامپروری بر سلامت جنین های انسانی، نوزادان، مادران شیرده، کودکان و سالمندان،
که جای خود را دارد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
با عرض پوزش، موضوع الحاق به وزارت بهداشت درهمه کامنت ها دارای یشترین تکرار است.لذا لازم دیدم مجددا توصیه هایی داشته باشم
قبلا نیز این نکته رو.یادآوری کرده بودم که الحاق به یک وزارت دیگر، ادبیات خودش را می خواهد و بایستی با فرهنگ مخصوصش وارد شد و بیان کرد. اینگونه ادبیات برای الحاق به درد نمیخورد. اصولا دامپزشکی مثل یک رشته
مثلا در پیراپزشکی نیست که اگر در وزارت بهداشت نباشد، هیچ.هویتی نداشته باشه. بلکه یک رشته کاملا با هویت مستقل است. حالا این رشته در مواردی با بحران روبرو شده است.
اولا باید دید راه حل در وزارت بهداشت است
ثانیا، آیا درصورت الحاق مجددا عده ای از داخل مجموعه دامپزشکی با عملکرد و موضع گیری های خود همچون قبل، باعث آسیب به این حرفه نخواهند شد؟
همانطوریکه قبلا هم پیشنهاد کردم، ابتدا بایستی اصلاح عملکرد داشته باشیم و بعد به این سمت حرکت کنیم. واقعا در 30 سال اخیر در دامپزشکی در کدام بخش موفق بوده ایم. در آموزش؟ در اجرا؟ در پژوهش؟ خواهشم اینست که در این مجال دنبال علل لیرپنی نگردیم (اگرچه وجود دارد ولی میخواهم رو علل داخلی بحث کنیم)
فقط ببینید در این سالهای اخیر تغییرات مدیریتی چه بر سر سازمان دامپزشکی و موسسه رازی آورد. آیا این خرابی با توصیه و حمایت بعضی جوامع دامپزشکی نبود؟ تغییرات در چه محافلی کلید خورد؟ حالا همین آقایان بخواهند پرچم دار الحاق به وزارت بهداشت باشند. جای تفکر و تردید جدی دارد.
مطمئن باشیم اگر ما ساختار جدی و مطمئنی نداشته باشیم که نخواهد از تغییرات بنفع خود استقاده کند، هر تغییری به شکست خواهد انجامید و بهدف بهبود وضع نمی انجامد.
تغییر بابستی در تفکر و رفتار ما باشد. اگر این تغییر ایجاد شد ، الحاق با در خواست از ببرون از دامپزشکی و با حفظ جایگاه و منزلت دامپزشکی براحتی قابل وصول خواهد بود . والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
به طور کلی در هر جامعه و جمعیتی موضوعات مهم، با اهمیت و پر دغدغه به کرات از جوانب و زوایای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرند و هر کس حق دارد نظرش را بیان کند و اتفاقا این رویکرد مبارک در فرایند تصمیم سازی بهینه، بسیار مفید و موثر است و اشتباهات پیشین هم ناشی از این بود که عده ای انگشت شمار پشت درهای بسته نشستند و برای کل جامعه دامپزشکی تصمیم گرفتند که به وزارت جهادکشاورزی برود یا اینکه آموزش آن به وزارت بهداشت در حال تشکیل در سال 1365 منتقل نشود!

ولی اینکه فردی که معلوم نیست خودش چه وزن و منزلتی در میان دامپزشکان دارد و به همین دلیل بر خلاف بزرگان و پیشکسوتان دامپزشکی طرفدار الحاق، شهامت اش را ندارد که حداقل خود را معرفی کند و خود را به اشتباه در چنان موقعیتی تصور کند که از موضع بالاسری برای سایرین به عنوان لیدر خودساخته تعیین تکلیف کند و تذکر دهد که من تشخیص دادم که دیگر بحث کافی است و تمامش کنید!!! به هیچ عنوان شایسته و پسندیده نیست و نخواهد بود!
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
اگر کشتارگاه‌های ما استاندارد و سالم باشند، درب چندین بیمارستان را گل می‌گیریم/
مشک آنستکه خود ببوید نه آنکه عطار بگوید آیا در واقعیت این هم هست؟
کنعانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
حضور محترم آقای ناشناس 07:13
اگر ناشناس نوشتن خوب نیست، حداقل خود را معرفی می کردید.
گذشته از این، یکی از اشکالات بزرگ همین نکته است که بعضا بجای پرداختن به موضوع، دنبال وزن کشی هستیم. شاید جامعه دامپزشکی را با میدان دام اشتباه گرفته ایم. شما به سخن بپردازید نه به گوینده. ممکن است بخاطر همین نوع نگاه است که غالب نوشته ها ناشناس درج می شود.
و شاید بخاطر همین نگاه وزنی است که بجای نگاه بخود و پیرامون خود، دنبال نماینده مجلس و امام جمعه و دیگران راه می افتیم و درخواست ترحم داریم. اگر مثلا در جوامع پزشکان یا مهندسین می بینیم ارتباطات گوناگونی با مراکز قدرت و تصمیم گیر دارند و مشکلاتشان را راحت تر مطرح میکنند، مطمئن باشید ابتدا مسائلی که قبلا عرض شد را در داخل خود حل کرده اند.
اگررشته ما در اجتماع تا بحال دسته 2 حساب شده شاید بخاطر اینست که ما هم دسته دو ایی فکر کرده ایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
بر افرادی که ادعای لیدری و آقابالا سر بودن را ندارند
حرحی نیست که خود را معرفی کنند یا نکنند!

ولی حتما بر فردی که به خود اجازه دستور دادن و تحکم به بقیه را می دهد واجب است که خود را معرفی کند!

در ضمن چه جناب عالی اجازه دهید یا تذکر بدهید،
مخاطبان حکیم مهر این حق را دارند که به موشکافی و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات مبرم و سرنوشت ساز دامپزشکی از جمله جایگاه ساختاری آن ادامه دهند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
کسی نه دستور داده و نه اجازه داده، یکبار دیگر مطلب را مرورکنید. من هم با توجه به فرمایش جنابعالی به عنوان مخاطب نظرم را گفتم. شما چرا آشفته شدید؟ البته اگر خود را برتر نمی بینید.
شاید با گل گرفتن درب بیمارستان و دهان افرادی که خلاف نظر شما فکر میکنند کار پیش برود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
گرچه مایل به انتقال بخش های آموزشی و پزوهشی و اجرایی دامپزشکی به وزارت بهداشت و آموزش پزشکی هستم .ولی به نظر می رسد این تمایل دامپزشکان یک طرفه بوده و هیچ تمایلی از طرف وزارت بهداشت دیده نمی شود.اگر وزارت بهداشت چنین باوری را داشت که دامپزشکی در آموزش و اجرا بخش جدایی ناپذیر و مهمی از حلقه بهداشت و سلامتی مردم است تا کنون ده ها بار برای انفکاک آن و الحاق به وزارت بهداشت طرح و لایحه داده بود وتا کنون می بایست شاهد صد ها مصاحبه و مقاله و نوشته از وزیر بهداشت و معاونان و مدیران و ریاست های دانشکده های علوم پزشکی می بودیم. ویا حداقل بخشی از اعتبارات خود را برای کنترل بیماری های مشترک و نظارت برفراورده های خوراکی دام در اختیار سازمان دامپزشکی می گذاشت تا به گفته این مدیر شهرستانی از بار هزینه های سنگین بیمارستانی رهایی یابد.اگر بگوییم آن ها منتظر موافقت مدیران اجرایی دامپزشکی و دانشکده های دامپزشکی هستند به نظر با عقل جور در نمی آید . چون در سال های طولانی دیده شده آنها برای به دست آوردن چیزی که بدان باور دارند در مجلس و دولت و نهادهای اجتمایی وسیاسی تلاش و لابی های گسترده ای را ایجاد کرده و منتظر موافقت طرف مقابل ننشسته اند و صدای اعتراضی و خواسته آنها همه جا شنیده شده است.اما در مورد دامپزشکی سکوت محض است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
حضور دوست عزیز!
به استحضار می رساند که بارها و بارها وزرا، مقامات و مسئولین گوناگون وزارت بهداشت و پزشکان متخصص عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چه در دوره فعلی و چه دوره های پیشین --- البته در این دهه اخیر --- تغییر مثبت و معنی داری را نسبت به ارزش و اهمیت دامپزشکی در مصاحبه ها، سخنرانی ها و اظهار نظرها نشان داده اند!

حتی در شبکه سلامت تلویزیون کارتون ایرانی نشان داده شد که
دانش آموزان از طرف معلم تشویق به انتخاب شغل دامپزشکی به عنوان شغلی که حافظ سلامت مردم است
می شدند،
یا چند بار با پیشکسوتان دامپزشکی به عنوان مشاهیر گرده پزشکی و سلامت مصاحبه مفصل شده است،
یا اینکه وزیر پیشین بهداشت گفته بود که دامپزشکان چشم و جراغ ما هستند و منتظر حرکتی از دامپزشکان هستیم تا پشتیبانی کنیم
یا وزیر فعلی گفته است که من از اول با جدایی دامپزشکی از علوم پزشکی مخالف بودم و از بزرگان دامپزشکی گلایمندم که چرا حرکتی در این خصوص نمی کنند!

همچنین در صحبت با اعضای کمیسیون بهداشت مجلس نظر مثبت اصولی آنها به خصوص برای الحاق سازمان حکومتی و مستقل دامپزشکی بر مبنای تکلیف سازمان بهداشت جهانی WHO مشخص است.

آنها گفته اند نظر ما در صورت شنیدن صدای واحد یکپارچه از سوی دامپزشکان و موضع واحد و بدون اختلاف دامپزشکان مثبت خواهد بود!!!
نظر شما
ادامه