کد خبر: ۴۵۶۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

کودکان و نوجوانان تبریزی رفتار با حیوانات را می آموزند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تبریزمن، امروزه به دلیل افزایش زندگی آپارتمان نشینی در شهرهای بزرگ، امکان دسترسی آسان خانواده ها به حیوانات مشکل شده است در حالیکه فرهنگ رفتار با مخلوقات مظلوم خداوند باید بیش از پیش در بین خانواده ها افزایش یافته و تماس با آنها بتواند به تقویت این امر پسندیده کمک نماید.

اخیراً در شهر تبریز و برای اولین بار در ایران، کودکان و نوجوانان توانسته اند با حضور در پارک نوازش، ارتباط مناسبی را با حیوانات برقرار نموده و با آنها مهربان باشند زیرا باید فرهنگ صحیح رفتار با حیوانات را از کودکی آموخت.

مدیر پارک نوازش حیوانات تبریز با اشاره به اینکه این مجموعه برای اولین بار در ایران احداث شده است به "تبریزمن” گفت: برخلاف باغ وحش ها، کودکان و نوجوانان و عموم علاقه مندان می توانند به راحتی و بدون هیچگونه ترس و واهمه، حیوانات را از نزدیک لمس نموده و فرهنگ صحیح رفتار با حیوانات را بیاموزند.

"وهاب محسن زاده” افزود: حدود یک سال است که این مجموعه جالب در ایران آغاز به کار کرده و تاکنون توانسته است توجه والدین و خانواده ها را به خود جلب نماید.

وی هدف از راه اندازی مجموعه سرزمین حیوانات را اینگونه بیان کرد: کسانی که علاقه مند به حیوانات بوده و امکانات و دسترسی لازم به حیوانات را ندارند می توانند از نزدیک با آنها ارتباط برقرار نموده و از بودن در کنار آنها لذت ببرند زیرا همه شهروندان نمی توانند در منزل خود به نگهداری حیوانات بپردازند.

محسن زاده ادامه داد: امیدواریم با توسعه این مجموعه در تبریز بتوانیم فرهنگ صحیح برخورد با حیوانات برای کودکان و نوجوانان تبیین شود.

وی از نگهداری حدود ۴۰ گونه جانوری در این مجموعه خبر داد و اضافه کرد: به دلیل محدودیت مکانی قادر به نگهداری تعداد قابل توجهی از حیوانات نیستیم اما از حیوانات اهلی و خانگی تا چند گونه حیات وحش را در اختیار داریم که از شاخص ترین آنها می توان به انواع خزندگان، طوطی سانان، میمون و ایگونا اشاره کرد که به استثنای تعداد بسیار محدود، سایر حیوانات قابل لمس شدن می باشند.

به گفته محسن زاده، این مجموعه دارای دامپزشک متخصص بوده و کار بازدید و کنترل روزانه بر روی حیوانات ساکن در پارک وجود دارد و طبق مستندات پزشکی، تمام آنها واکسینه شده و تمهیدات لازم در خصوص سلامتی آنها صورت می گیرد.

با تمام این اوصاف، برخی کودکان و نوجوانان علاقه فراوانی به نگهداری از حیوانات خانگی از خود نشان می دهند و به صورت مدام تقاضای این را دارند که والدین، حیوان مورد علاقه شان را تهیه کنند و گاها مسئله نگهداری حیوان در منزل مخصوصاً در خانواده های ایرانی با وجود برخی تعصبات سنتی و رعایت مسائل مذهبی و بهداشتی، اکثراً به جدالی بین والدین و فرزندانشان تبدیل می شود.

اما رشد زندگی آپارتمان نشینی و تغییر سبک زندگی باعث شده تا خانواده ها رغبت کمتری به نگهداری حیوان داشته باشند و وجود اماکنی مانند پارک های نوازش به عوض باغ وحش ها، می تواند موجب اقناع کودکان و نوجوانان در رابطه با آموختن برخورد صحیح با حیوانات باشد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
1
2
دانشجوي ترم ٦ از كي شده دامپزشك متخصص؟؟
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
1
1
انصافا چقدر این کار برا بچه ها لازم هستش؟!
چیزهای مهمتری برای یاد گرفتن نیست؟!
این طفلکها مثل یه حافظه خالی اند که ظرفیت اون به اندازه فاصله زمین تا آسمان است و مغز اونا مزرعه ای برای کشت بهترین و مفیدترین بذرها انسانهایی سالم و آماده جهت ساخته شدن و آموزش دیدن برای اینکه ۳۰سال دیگر ما تو هر عرصه ای از علم و هنر و ورزش و اقتصاد و... چند نفر آدم خلاق در تراز پروفسور سمیعی داشته باشیم
من دقیقا نمیدونم همین علم روانشناسی موجود که کلی ایراد بهش وارد هست هم این آموزش ها را تایید میکنه؟!
یادش بخیر ما سال ۶۴تا ۷۰ که هم سن و سال این بچه ها بودیم تو مدرسه معلم خودمون که بعد از دو ماه از جبهه برگشته بود از خاطرات و رشادت های شیرمردان ایران عزیز در جنگ برامون تعریف میکرد از ایثار و عرفان و دلاوری و تدبیر و مدیریت نیروهای رزمی تا برخوردهای لطیف و مسئولانه و پدرانه فرمانده با سرباز!
هر هفته پنجشنبه ها هم میرفتیم زیارت قبور مطهر شهدا و از اونا کمک و شفاعت میخواستیم یعنی معلمان ما یاد دادند شهدا بعد از انبیا شفیع امتها هستند اونا تعهد و تخصص را دو بال معرفی کردند که بدون یکی از اونها پرواز ممکن نیست
از هم کلاسیهای اون موقع الآن کلی رفیق داریم بدون سهمیه داروساز و پزشک متخصص و اساتید به نام دانشگاه شدند
من برا این بچه ها هم آرزوی موفقیت دارم هم آرزوی رهایی از دست این سیستم آموزشی که معلوم نیست سرمایه انسانی ما را به چی میخواد تبدیل کنه!
ناشناس
|
France
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
3
0
خدا حفظشون کنه. چه کار قشنگی انجام دادن. دمتون گرم تبریزیا
نظر شما
ادامه