کد خبر: ۴۵۷۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس:
«دکتر یوسف داودی» افزود: اگر واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی نیز دام‌های داخلی را به منظور تولید کشتار کنند با کمبود دام مواجه می‌شویم ...


حکیم مهر: عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در گذشته با خارج شدن دام‌های گوشتی مولدها باقی می‌ماندند اما با خروج دام‌های مولد، تعداد و جمعیت دام کشور در آینده کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «دکتر یوسف داودی» در خصوص وضعیت قاچاق دام از کشور و مشکلات تخصیص ارز واردکنندگان مواد اولیه داروهای دامپزشکی، اظهار داشت: تعدادی از دام‌های کشور در حال قاچاق شدن است که مشکلات و بحرانی را در آینده ایجاد می‌کند، در گذشته دام‌ها نر از کشور به صورت قاچاق خارج می‌شد اما در حال حاضر دام ماده مولد از کشور خارج می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاچاق دام مولد بسیار حساس است و باید سریعا از قاچاق آن جلوگیری شود، گفت: دام‌ها از طریق مرز به کشورهای همسایه مانند عراق قاچاق می‌شود، در گذشته با خارج شدن دام‌های گوشتی مولدها باقی می‌ماندند اما با خروج دام‌های مولد تعداد و جمعیت دام کشور در آینده کاهش پیدا می‌کند.

تاخیر در تخصیص ارز واردات گوشت قرمز بازار را با مشکل مواجه می‌کند

نماینده مردم سراب در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات دام با تاخیر صورت می‌گیرد، ادامه داد: در شرایط فعلی از 20 کشور دنیا گوشت وارد می‌کنیم، تخصیص با تاخیر ارز به منظور وادرات این کالای استراتژیک موجب بروز مشکلاتی در بازار می‌شود.

شرکت‌های تولید کننده داروی دامپزشکی با مشکل تخصیص ارز مواجه هستند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارخانه‌های داروسازی دامی نیز در تامین مواد اولیه خود به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی با مشکل مواجه هستند، عنوان کرد: برخی از کارخانه‌های دارو سازی دامپزشکی موفق به واردات بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود شده‌اند اما متاسفانه اقلام وادراتی آنها در گمرک با مشکل ترخیص مواجه شده‌ است، کارخانه‌های داروسازی دامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر مواد اولیه آنها تامین نشود با مشکل مواجه می‌شوند.

واحدهای تولید فرآورده‌های پروتئینی از گوشت وارداتی استفاده می‌کنند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی فرآورده‌های نمی‌توانند با استفاده از گوشت دام‌های داخلی فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: اگر واحدهای تولید فرآورده‌های گوشتی نیز دام‌های داخلی را به منظور تولید کشتار کنند با کمبود دام مواجه می‌شویم، این واحدها عمدتا از گوشت گوساله وارداتی استفاده می‌کنند.
 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Poland
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
دامپزشکی باید مهمتر از همیشه بشه
مجید
|
United States of America
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
جمعیت دامی کل کشور بیشتر از ۳۰٪ ک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
ناکارآمدی اقتصاد سبب این امر میشود
نظر شما
ادامه