کد خبر: ۴۵۷۲۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته دکترا در کشور بیکار هستند و این در حالی است که سالانه ظرفیت پذیرش و تحصیل ۳ هزار نفر در این مقطع وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روزنامه جوان، «احمدرضا پیش بین» روز گذشته در آیین تجلیل از دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیان کرد: ایران پس از روسیه و امریکا سومین کشور به لحاظ حجم بالای دانش‌آموختگان و مدارک دانشگاهی است .

وی با تأکید بر توجه ویژه به کارایی دانشگاه‌ها بر اساس منافع کشور اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از همان ابتدای راه‌اندازی در راستای دانش سودمند و کارآمد گام برداشته است .

وی افزود: از سال‌های گذشته تاکنون نیز مسائلی همچون کیفیت‌گرایی، مأموریت‌گرایی و بالابردن سطح کیفی مهارت‌ها در این دانشگاه مهم و مورد توجه بوده است .

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: پیش از این، برخی از مراکز دارای مجوز و اساسنامه نبودند و دامنه فعالیت آن‌ها بسیار گسترده بود و حتی مدرسان مسیر جذب را طی نکرده نبودند، اما اکنون محتوا، رشته‌ها و سایر صلاحیت‌های مدرسان ساماندهی شده و این نهاد با مشارکت مدرسان و مراکز علمی کاربردی به دانشگاهی نسل چهارم، کارآفرین و پاسخگوی نیازهای جامعه تبدیل می‌شود .

پیش‌بین تأکید کرد: رعایت اقتصاد آموزشی در دانشگاه‌ها بسیار مهم است و نباید با تحصیلات رایگان و بدون مهارت‌افزایی، قشر دانش‌آموختگان بیکار تحویل جامعه شود .

وی افزود: این‌گونه دانشگاه‌ها نباید مورد حمایت، سرمایه‌گذاری و بهره‌مندی از بودجه کلان کشور قرار گیرند و از طرفی دانشگاه مهارت‌آفرین از حمایت کمتری بهره‌مند شود چرا که نظام آموزشی باید حداقل وظیفه را در قبال آموزش مهارت‌ها انجام دهد .

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک بیکار فارغ التحصبل دانشگاه تهران
|
United States of America
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
از این صد هرار نفر باور کنید بیش از نصف دامپزشک هستند...دامپزشکی رشته ای با بالاترین میزان بیکاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
............. مسولین که معلوم نیست با چه معیاری دانشجو پذیرش می کنند و نیازسنجی نمی کنند.همه بی وجدان و پول پرست شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
مبارکه!!
رکورد زدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
به این امار اضافه بفرمایند بیش از 90 درصد دامپزشکان شاغل در بخش دولتی را که بجای طبابت فقط امار نویسی میکنند و غرق در کامپیوترند و دیگر هیچ
نظر شما
ادامه