کد خبر: ۴۵۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - پس از گذشت 8 ماه اسارت در باغ وحش ارم، سرانجام صبح نهم دی ماه 89 ببر نر سیبری وارد شده، جان سپرد.

ببر نر سیبری که اردیبهشت ماه به همراه همتای ماده خود از روسیه به ایران آمد، حدود 8 ماه در باغ وحش ارم در قفس نگهداری شدند تا مراحل احیای میانکاله بعنوان زیستگاه ببر مازندران به پایان برسد، اما انگار بخت با این ببر نر یار نبود و این ببر که از چند روز قبل بر اثر نوعی بیماری از ناحیه دستگاه تنفسی دچار عارضه شده بود، صبح امروز در قفس های بستری پارک ارم تهران، جان داد.

دکتر محمدباقر صدوق معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مرگ ببر نر وارد شده از سیبری در باغ وحش ارم صحت دارد ،گفت: ببرها به نوعی بیماری تنفسی مبتلا شده بودند که ببر نر را تلف کرد.

وی در خصوص ابتلای ببر ماده به این بیماری افزود: هم اکنون وضعیت ببر ماده در دست بررسی است.

صدوق با اشاره به اینکه ماجرای ابتلای ببرها به این بیماری به حدود یک ماه قبل باز می گردد اظهار داشت: پیش از این، شیرهای نر باغ وحش به این بیماری مبتلا شده بودند که بدلیل مشترک بودن این بیماری میان گربه سانان، به ببرها هم منتقل شده است.

معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از دامپزشکان داخل و خارج از سازمان کمک گرفته شده تا ببر ماده نجات یابد.

بدین ترتیب، پرونده احیای نسل ببر سیبری یا همان ببر مازندران، با مرگ ببر نر بسته شد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزیدنت
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
0
0
چرا آقایان نمی خواهند باور کنند که تخصص بیماری های حیات وحش یک امر جدا است و هیچ فرد دارای بورد تخصصی zoo animal یا wild life در ایران وجود ندارد. از اساتید دانشگاه گرفته تا آقایان محیط زیست هنوز تصور می کنند نحوه برخورد با ببر یا..... هیچ تفاوتی با سگ و گربه ندارد یا نحوه برخورد با آهو هیچ تفاوتی با گاو و گوسفند و اسب ندارد. متاسفانه قربانی این توهم بزرگ حیوانات زندانی در باغ وحش ها و محیط زیست است.
نظر شما
ادامه