کد خبر: ۴۵۷۳۳

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نسل پرندگان در معرض انقراض به دلیل صید بی رویه و قاچاق در معرض تهدید قرار گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی» در مورد برخی اظهارات مبنی بر خرید 8 هزار پرنده وحشی، بومی و مهاجر برای فاز دوم باغ پرندگان از سیستم قاچاق توسط برخی پیمانکاران شهرداری، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از یکی از کارشناسان محیط زیست، اگر قاچاق پرندگان کشف شده باشد، با توجه به اینکه پرندگان مدتی در اسارت بوده و نگهداری شده‌اند، چنانچه قابلیت رهاسازی داشته باشند در مناطق بومی رهاسازی می شوند، در غیر این صورت بهترین راهکار این است که پرندگان در مناطق حفاظت شده نگهداری شوند تا به نوعی تکثیر نسل داشته باشند.

نگهداری پرندگان در محیطی به جز محیط بومی اقدامی غیرکارشناسی است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این پرندگان جزو پرندگان نادر و در حال انقراض بوده و قیمت آنها نیز بسیار بالا است البته نگهداری پرندگان در محیطی به جز محیط بومی اقدامی غیرکارشناسی است و پرندگان باید در فضای بومی خود نگهداری، حفاظت و تکثیر نسل داشته باشند.

علاقه امرای عرب به پرندگان شکاری ایرانی

 وی ادامه داد: برخی امرای عرب علاقه زیادی به پرندگان شکاری دارند که قاچاقچیان پرندگان را از مسیرهای مختلف خریداری و به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنند.

وی حفاظت از پرندگان نادر و در معرض انقراض را ضروری خواند و ادامه داد: متاسفانه نسل پرندگان در معرض انقراض به دلیل صید بی رویه و قاچاق در معرض تهدید قرار گرفته است.

قوانین در حوزه شکار پرندگان باید ضمانت اجرایی داشته باشند/ آگاه سازی کلید حفظ پرندگان و حیات وحش

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه قوانین در حوزه شکار پرندگان بازدارنده هستند اما باید ضمانت اجرایی داشته باشند، گفت: آگاه سازی مردم کلید حفظ حیات وحش و پرندگان بوده و برای مقابله با قاچاق پرندگان باید مورد توجه قرار گیرد.

سیاوشی با بیان اینکه افراد از طریق قاچاق پرنده پول زیادی به دست می آورند و این کار برای آنها وسوسه انگیز است، تصریح کرد: متاسفانه امروزه برخی افراد به دلیل وضعیت بد اقتصادی به سمت قاچاق پرنده، بنزین وکولبری روی آورده اند و این نشانه این است که نتوانسته ایم فضای کسب وکار را برای آنها فراهم کنیم، بنابراین مجبور هستند از طریق مسیرهای غیرقانونی تامین معیشت کنند.



نظر شما
ادامه