کد خبر: ۴۵۷۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن رد هرگونه شایعه درخصوص شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: درحال حاضر هیچ مورد مثبتی از بروز این بیماری در سطح استان تهران نداریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، «کریم ذوالفقاری» با اعلام این خبر افزود: استان تهران با داشتن ۱۳۳ واحد مرغ تخم گذار و ۳۵۰ واحد مرغ گوشتی از استان های مطرح در زمینه تولید گوشت سفید به ویژه مرغ و تخم مرغ است.

وی ادامه داد: استان تهران هم چنین ۱۷ درصد تولید تخم مرغ کشور را در اختیار دارد و از تولیدکنندگان برتر این محصول در کشور به شمار می رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به شیوع آنفلوانزا از سال ۹۴ در دنیا و به تبع آن در استان گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال های ۹۴ تا ۹۶ بخشی از واحدهای طیور استان را آلوده و خساراتی به این بخش وارد کرد اما خوشبختانه امسال با عزم جدی مجموعه جهاد کشاورزی و دامپزشکی بر پیشگیری از بروز این بیماری، طبق نتایج آخرین پایشهای مستمر صورت گرفته، هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران نداریم و از بهره برداران محترم واحدهای مرغداری و سایر دست اندرکاران درخواست داریم درصورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را با کارشناسان امر در معاونت بهبود تولیدات دامی این سازمان یا اداره کل دامپزشکی استان در میان بگذارند.

وی تصریح کرد: براساس آموزش ویژه مدیران، کارکنان و کارشناسان فنی مرغداری ها و تعامل سازمان با اتحادیه ها و تعاونی ها درحال حاضر هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران که به ویژه در آذرماه اتفاق می افتد، گزارش نشده است.


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
چرا ایشون باید اظهار نظر کننن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
معلومه!
زحمات اصلی شبانه روزی را همکاران سازمان دامپزشکی برای پایش و کنترل آنفلوانزا با حداقل اعتبارات و امکانات می کشتد افتخارش را مهندسین دامپروری جهادکشاورزی مصادره می کنند!
نظر شما
ادامه