کد خبر: ۴۵۷۵۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر قاسم رضاییان‌زاده» افزود: معتقدم باید حجم آزمایشات در مرکز تشخیص، کاهش پیدا کرده و حتی به صفر برسد ...
 

حکیم مهر: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در جمع معاونان سلامت ادارت کل دامپزشکی استان ها در مشهد اظهار داشت: دستورالعمل صدور پروانه مراکز درمانی، کلینیک ها، بیمارستان ها و آزمایشگاه های دامپزشکی طی هفته های آتی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر قاسم رضاییان زاده» افزود: با تدابیر اتخاذ شده بازار رقابت واکسن های تولید داخل را ایجاد کرده ایم .

وی ضمن تاکید بر گسترش کمی و کیفی آموزش ها برای صدور پروانه، خواستار انجام آموزش های هدفمند برای متقاضیان پروانه های مرتبط توسط نظام دامپزشکی شد.

وی گفت: از توفیقات در حوزه معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی این است که کمبود بسیاری از واکسن های مهم از جمله تب برفکی در کشور با اتخاذ تدابیر لازم برطرف شده است.

رضاییان زاده افزود: دیدگاه موجود این است که تولید برای ما مهم است اما تولیدات فرآورده های خام دامی با ارزش تر از هر تولید دیگری هست و به همین منظور با تمامی امکانات از صنایع تولیدی مرتبط به ویژه در بخش خدمات واکسن، دارو و سایز اقلام مورد نیاز حمایت کامل به عمل می  آید.  

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان ساخت: در زمینه تشخیصی نیز سیاست کلی بروز رسانی متدها و دانش این حوزه در دستور کار است و با استفاده از ظرفیت آزمایشگاه های همکار، روند پاسخگویی در آزمایشات را بهبود داده و حجم آنها را در بخش دولتی کاهش دادیم.

وی یادآور شد: معتقدم باید حجم آزمایشات در مرکز تشخیص، کاهش پیدا کرده و حتی به صفر برسد ولی در کنار آن توسعه فعالیت های آزمایشگاهی، ممیزی و تشخیصی را در دستور کار قرار داده ایم. که به عوان نمونه می توان به ایجاد روش تشخیصی cftest در تشخیص بیماری مشمشه اشاره کرد.

وی افزود: در بحث ماده 2 دستورالعمل صدور پروانه داروخانه ارسال شده و در طی هفته های آتی دستور العمل مربوط به صدور پروانه مراکز درمانی، کلینیک ها و بیمارستان ها و همچنین صدور پروانه آزمایشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

رضاییان زاده اعلام داشت: در آینده نزدیک نشست مشترک مدیران کل دامپزشکی استان ها و روسای نظام دامپزشکی استان ها را به منظور هماهنگی های بیشتر در خصوص اجرای هرچه بهتر دستور العمل های مذکور در قالب نشست های مناطق 5گانه کشور خواهیم داشت.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داروخونه چی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
بنا بر بخشنامه سال نود سازمان دامپزشکی با توجه به اشباع بودن داروخانه های دامپزشکی صدور مجوز جدید داروخانه ممنوع می باشد ولی در سه سال اخیر دو مورد پروانه داروخانه درمانگاه بصورت توام به دو نفر نورچشمی در محل اشتغال بنده داده شده است! در حالی که علاوه از قانون ممنوعیت صدور دو پروانه همزمان به یک نفر؛ بخشنامه سال نود نیز توسط خود اداره کل نقض گردید!! وقتی خود سازمان به قانون و بخشنامه مصوب خود پایبند نیست و قانون درست اجرا نمی شود؛چه انتظاری از بقیه برای رعایت قانون می توان داشت؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
تب برفکی مریال کم شده
ناشناس
|
Sweden
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
0
باید پروانه داروخانه به هرکی میخاد بدن هر کی دکتر بهتری باشه اون برندس
داریوش
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
0
1
امیدوارم که در کمیته صدور پروانه نمایندگان صنف بخش خصوصی و اعضا نظام هر استان دخیل باشند در غیر این صورت ادارکل هر استان تنها هدفشون ایجاد اشنغال نه تضمین شغل برای شاغلینی که عمر خودشون را تو این کار گذاشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
وقتی تعداد داروخانه های دامپزشکی بیش از ظرفیت دام های منطقه باشد، یک رقابت منفی و ناسالم بین همکاران به قیمت زیر پاگذاشتن اخلاق حرفه ای شکل می گیرد!
و مجبور می شوند برای گذران زندگی مستقیما داروهای بسیار خطرناک دامپزشکی را به دامداران و کلا هر کس که پول خرید داشته باشد، بفروشند و بهداشت و سلامت مردم را به خطر اندازند!
سلامت غذایی کامل،
ضمن عاری بودن غذای انسان از میکرب ها هم زمان په معنای پاک بودن آن از هر گونه مواد سمی و شیمیایی از جمله باقیمانده های داروهای دامپزشکی هم هست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
.............
معتقدم باید حجم آزمایشات در مرکز تشخیص، کاهش پیدا کرده و حتی به صفر برسد

ای طوری کارتون خیلی سخت می شه
این که دیگه مرکز تشخیص نیست استاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
انحصار فساد و بی کیفیتی می اورد چه فروش خودرو باشد چه مجوز داروخانه .باید میدان رقابت باز باشد .دامداران مجبور نیستند مورد ظلم قرار گیرند
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
0
0
از چند هفته گذشته فکر کنم و هیچ عزمی برای ابلاغ دستورالعمل وجود نداره.
نظر شما
ادامه