کد خبر: ۴۵۷۶۴
 

یکی از نمایندگان حامی دولت دانمارک اعلام کرد، دولت این کشور درنظر دارد پناهجویانی را که درخواست پناهندگی‌شان رد شده یا سابقه کیفری دارند را به جزیره‌ای دورافتاده اعزام کند. این نماینده گفت: «اگرچه این اقدام با قوانین بین‌المللی در تضاد است اما دولت دانمارک مصمم به انجام این کار است.»

به گزارش حکیم مهر به نقل از شهروند، «مارتین هنریکسن» که از نمایندگان عضو حزب مردم دانمارک است و گرایش ضدمهاجران دارد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: «این اقدام دولت دانمارک پیامی برای دنیا ارسال می‌کند مبنی بر این‌که دانمارک کشور جذابی برای مهاجران نیست.»

این پناهجویان قرار است به جزیره‌ای دورافتاده به نام لیندهولم اعزام شوند که تا قبل تابستان امسال جزیره‌ای بود که در آن آزمایش‌هایی روی حیوانات انجام می‌شد تا دستاوردهایی درخصوص بیماری‌های مسری میان حیوانات به دست آید.

از‌ سال ١٩٢٦ تا اوایل‌ سال‌جاری میلادی خوک‌ها و گاوهایی که مشکوک به بیماری‌های مسری بودند، به این جزیره فرستاده می‌شدند. این جزیره در ٨٠کیلومتری جنوب کپنهاگ، پایتخت دانمارک واقع شده است.

فعالان حقوق بشر بشدت با این طرح به مخالفت برخاسته‌اند و این طرح را غیرانسانی و تحقیرآمیز توصیف کرده‌اند. طی سال‌های اخیر، دولت دانمارک قوانین مهاجرتی سختگیرانه‌تری را تصویب کرده است.

براساس این قوانین، خانواده‌های مهاجران باید از یک تا سه‌سال منتظر بررسی پرونده‌ بمانند تا بتوانند پناهندگی دانمارک را دریافت کنند. در‌ سال ٢٠١٦ نیز قانونی در دانمارک وضع شد که براساس آن دولت دانمارک می‌توانست دارایی‌های ارزشمند مهاجران را برای تأمین هزینه‌های نگهداری آنها توقیف کند.

هنریکسن گفته است: «این تصمیم دولت دانمارک تا حدودی از اقدامات دولت استرالیا در سکونت‌دادن مهاجران در جزیره‌‌ای دورافتاده در ساحل اقیانوس آرام الهام گرفته شده است.»

 
 
نظر شما
ادامه