کد خبر: ۴۵۸۱۳



مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: کشتارگاه طبس به واسطه فعالیت آن در شهر از لحاظ زیست محیطی و بهداشتی آسیب زا بوده و البته برای انتفال آن برنامه ریزی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمد اصغرزاده» در کمیته ساماندهی کشتارگاه های دام خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال‌های گذشته طی یک تفاهم نامه با سازمان اوقاف مقرر شد در بقاع متبرکه و برخی از مراکز دهستان که تا مرکز شهر فاصله دارند، در ایامی چون عید قربان و ماه محرم جهت ذبح دام قربانگاه هایی با حدأقل استاندارد ایجاد شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به ایجاد این کشتارگاه‌ها به صورت یک راهکار موقت برای حل مشکل مردم نگاه می‌کنیم، بیان کرد: در دراز مدت با آگاه سازی و اطلاع رسانی به سمت ذبح همه دام‌ها در کشتارگاه‌های رسمی و مجاز حرکت خواهیم کرد.

اصغر زاده ادامه داد: از این رو برای دیهوک و عشق آباد به واسطه فاصله صد کیلومتری با طبس پیشنهاد ایجاد چنین قربانگاه‌هایی می‌شود، علاوه بر آن کشتارگاه طبس به واسطه فعالیت آن در شهر از لحاظ زیست محیطی و بهداشتی آسیب زا است.

وی افزود: در شهرستان نهبندان به واسطه نزدیکی به مرز و بحث ورود دام زنده به کشور، سرمایه گذاری در بخش کشتارگاه و مکان یابی برای آن بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی بسیاری از افراد هنوز گوشت خود را از کسانی که به صورت سنتی ذبح دام دارند، خریداری می‌کنند که این مسئله یک تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

«علی تهووری» رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این کمیته گفت: لیبل گذاری بر روی گوشت قرمز در راستای حفظ حقوق شهروندان در کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: درحال حاضر خریدار می داند که لیبل آبی بر روی گوشت نشان مرغوبیت بسیار بالای گوشت است که در قیمت گذاری آن نیز مؤثر می‌باشد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در کشتارگاه بیرجند حدود ۸۰ تا ۱۲۰ دام سبک و نه تا ۱۰ رأس دام سنگین در روز ذبح می‌شود، بیان کرد: هزینه کشتار و ذبح دام کفاف هزینه‌های کشتار گاه را نمی‌دهد.

تهووری ادامه داد: این مسئله باعث درخواست افزایش قیمت از سوی متولیان کشتارگاه‌ها شده است.



نظر شما
ادامه