کد خبر: ۴۵۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  رؤسای شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، در ششمین نشست خود در دوره سوم شورای مرکزی بر اجرای ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی تأکید کردند.
نشست رؤسای نظام دامپزشکی استان‌ها روز چهارشنبه 8/10/1389 از ساعت 8 صبح در محل سالن جلسات این سازمان تشکیل شد.
در این نشست که به ریاست دکتر سید محمد آقامیری برگزار شد، رؤسای نظام دامپزشکی استان‌ها مباحثی مانند آخرین وضعیت اجرای ماده 19 آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در سراسر کشور و نحوه اجرای ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی در استان‌ها را بررسی و در خصوص آن‌ها تبادل نظر کردند.
در این جلسه همچنین آخرین اخبار و اطلاعات در خصوص آیین‌نامه اجرایی ماده پنج و 16 قانون نظام جامع دامپروری ارائه و بررسی نحوه اجرای آن در سراسر کشور مطرح شد.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر حسین
|
-
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
0
0
خیلی خیلی خیلی جالبه! طبق این آیین نامه باید نظارت ها افزایش یابد و تمام واحدها به مروز باید یک دامپزشک ناظر داشته باشند وبخش خصوصی در این راستا تقویت می شود! و یکی از نکات اصلی این آیین نامه این است که باید ارتباط مالی کارفرما و دامپزشک قطع شود تا دامپزشک بتواند اگر جایی کاستی و اهمالی دید بدون هیچ ترسی گزارش کند. ولی هنوز این طرح اجرا نشده میبینیم که اکثر تعاونی ها واتحادیه ها ی وابسته به دام و طیور به تکاپو افتادند و با استخدام دامپزشک های جوان به صورت پنهانی و پشت پرده و با حقوق اندک اقدام به سواستفاده از مهر و مدرک آنها می کنند! و نه تنها بخش خصوصی قدیمی تقویت نشده بلکه بعضی از اختیاراتی که قبلا داشتند نیز با ایجاد یک رقابت ناسالم توسط مافیای کارفرماها که سرمایه کلانی نیز دردست دارند، سلب شده است. جالب اینجاست که در گزارشات موارد اینچنینی نظام دامپزشکی سکوت کامل اختیار کرده و پیگیری این موارد را منوط به داشتن سند و مدرک کتبی میداند! فاتحه بخش خصوصی خوانده است. به مرور زمان اتحادیه ها و تعاونی ها قدرت و اقتدار کامل را در زمینه دامپزشکی به دست می گیرند و دامپزشکان بخش خصوصی باید جیره خوار آنها شوند و نظام دامپزشکی با اینکه کاملا از اشکالات این طرح آگاه است اصرار بر قانونی بودن آن دارد!
hamid
|
-
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
0
0
در این خصوص باید سرور ارجمند جناب آقای دکتر یگانه مدیر کل بلافصل قرنطینه و ایضا مدیر کل حوزه ریاست سازمان و عضو محترم کمیسیون مشاورین نظر بدهند تا چه در نظر افتد و چه در قبول آید
برازجانی
|
-
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۳
0
0
آآآآآی ی ی ی هواااااااااررررررررر. ....... نظام دامپزشکی. با این ........ که معلوم نیست به دنبال چیست. نظام دامپزشکی ای که فقط به فکر ..... از هر کجا و به هر طریقی است و چه فکری برای اعضای نظام دامپزشکی کشور کرده و چه برنامه ای دارد؟؟؟ متاسفانه ماده 19 فقط وسیله ای برای ..... شرکت سبز سلامت ( بخوانید ...... ) می باشد و لا غیر. متاسفانه ماده 5 و 16 باعث تقویت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می شود که به قسمتی از وظایف سازمان دامپزشکی کشور ورود پیدا می کنند و کرده اند و بدا به حال دامدار. آخ هی چه خواهد کشید دام و البته دامدار. چرا این همه تشکیل سازمان های موازی کاری. آقایان محترم شاید فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دامپروری و ..... با این برنامه های ...... سرگرم شوند ولی به قیمت از دست دادن صنعت دامپروری و کشاورزی تمام خاهد شد. ....... پناه بر خدا.
نظر شما
ادامه