کد خبر: ۴۵۸۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه این موسسه حدود هفت سال واکسن سیاه سرفه تولید می کرد که به دلیل برخی از مشکلات تولید آن متوقف شد، گفت: امیدواریم سال آینده شاهد بازگشت واکسن سیاه سرفه به خط تولید باشیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی اسحاقی» افزود: وزارت بهداشت تاکید بر افزایش کیفیت این واکسن ایرانی دارد که قبل از راه اندازی خط تولید این واکسن، حتما به کیفیت مورد نظر وزارت بهداشت دست خواهیم یافت

اسحاقی با اشاره به اینکه واکسن فلج اطفال تزریقی در مرحله آزمایشگاهی به نتیجه رسیده است؛ گفت: برای ورود این واکسن به مراحل تولید نیمه صنعتی و صنعتی نیاز به یکسری تکنولوژی داریم.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: هر چند وزارت بهداشت تولید این واکسن را به انستیتو پاستور واگذار کرده که امیدواریم به نتیجه برسند، اما ما هم پیگیری خودمان را ادامه دادیم تا در روند تولید این واکسن که مورد نیاز کشور است، خللی وارد نشود.

وی ادامه داد که حدود پنجاه سال است که ما فنآوری تولید واکسن فلج اطفال خوراکی را داریم و این فرآورده توانسته است فلج اطفال در ایران را ریشه کن کند.

واکسن سه گانه نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو وارد مرحله صنعتی شد

وی به اقدامات مناسب در زمینه تولید واکسن در حوزه دام و طیور، اظهار داشت: واکسن سه گانه نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو، فرآورده جدیدی در حوزه طیور است که مرحله نیمه صنعتی آن پایان یافته و وارد مرحله صنعتی شده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار امیدواری کرد که این واکسن مربوط به طیور را سال آینده بتوانیم به بازار داخل کشور عرضه کنیم.

وی ادامه داد که واکسن سه گانه نیوکاسل، آنفلوآنزا و برونشیت در حال گذراندن مرحله نیمه صنعتی خود می باشد که امیدواریم 2 سال آینده وارد بازار داخل کشور شود.

اسحاقی ادامه داد که حدود 3 تا 4 واکسن جدید دیگر طیور هم داریم که حدود 2.5 سال دیگر وارد بازار شوند، یکی دو تای آنها در مرحله آزمایشگاهی هستند و بقیه هم در حال رسیدن به مرحله نیمه صنعتی هستند.

وی بر لزوم صدور پروانه سه گانه و چهارگانه واکسن آنترو توکسمی توسط سازمان دامپزشکی اشاره کرد و گفت: اگر این پروانه تولید صادر شود، پنج تا شش ماهه آینده می توان این واکسن را وارد بازار کرد.

اسحاقی تاکید کرد که خیلی از کارها در سبد تحقیقاتی این مجموعه در حال انجام است و فکر می کنم به حدود 20 مورد برسد که حدود 4 تا 5 سال آینده به نتیجه خواهند رسید و به بازار عرضه می شوند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
واکسن 8گانه سگ کم شده انترو هم کمیابه
نظر شما
ادامه