کد خبر: ۴۵۸۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران از توزیع گوشت منجمد با کارت ملی در میادین میوه و تره‌بار خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ‌ایسنا، «سعید راد» در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) در تشریح برنامه‌ریزی سازمان میادین میوه و تره‌بار برای توزیع گوشت قرمز و مرغ در سطح میادین، گفت‌: برای توزیع مرغ و تخم مرغ هیچ محدودیتی وجود ندارد و همکاری‌های لازم با سازمان امور دام صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران، افزود: قیمت گوشت قرمز نیز توسط ستاد تنظیم بازار اعلام می‌شود و سازمان میادین هیچ حاشیه سودی از توزیع و ارقام پروتئینی ندارد. توزیع گوشت منجمد با کارت ملی، از برنامه‌های سازمان میادین میوه و تره‌بار است که در این زمینه در ۲۰ میدان تره‌بار توزیع گوشت منجمد با کارت ملی انجام خواهد شد.

راد در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه‌ داد: البته پیش از این در ۱۵۱ میدان، گوشت منجمد عرضه می‌شد، اما متاسفانه با توجه به قیمت مناسب گوشت منجمد، برخی از سودجویان اقدام به خرید گوشت قرمز می‌کردند و در جهت جلوگیری از این سودجویی تدابیری صورت گرفت تا گوشت منجمد در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار گیرد. بر این اساس افراد با در دست داشتن کارت ملی در طول هفته‌ سه بار و هر بار دو کیلوگرم گوشت منجمد را به قیمت حدود ۲۹ هزار تومان خریداری کنند که تفاوت این گوشت عرضه شده در سازمان میادین با سایر مکان‌ها حدود ۲۰ هزار تومان است.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران در ادامه گفت‌: توزیع گوشت منجمد در ۲۰ میدان سطح تهران، انجام می‌شود و همراه داشتن کارت ملی برای خرید این گوشت الزامی است. هیچ مشکلی در توزیع مرغ منجمد در میادین نداریم و قیمت مرغ در میادین با سطح شهر تفاوت چشمگیری ندارد.

راد در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص یازدهمین جشنواره ارگانیک نیز خاطر نشان کرد: این جشنواره از ۲۲ آذر ماه آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت. در این دوره از نمایشگاه ۱۲۰ تولید کننده داخلی حضور دارند و توسط یک کمیته‌ ممیزی این ۱۲۰ تولید کننده مشخص خواهند شد.

وی در مورد برگزاری جشنواره ارگانیک، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره ارگانیک مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است و ما مکلف هستیم این جشنواره را برگزار کنیم. یکی از اهداف برگزاری این جشنواره فرهنگسازی و برنامه‌ریزی برای غذای سالم شهروندان است. در سال جاری که به نام "سال حمایت از تولید ملی" است لازم است که از شرکت‌های تولید کننده داخلی این حمایت صورت گیرد.  این جشنواره هفته‌ جاری با حضور شهردار تهران در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار خواهد کرد. یازدهمین دوره نمایشگاه با نگاه حمایت از تولیدات داخلی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۱۲۰ شرکت داخلی در این دوره، گفت‌: فرهنگسازی برای غذای سالم شهروندان یکی از برنامه‌های مورد توجه سازمان میادین است و امسال نیز کمترین هزینه را برای برگزاری این جشنواره پرداخت کردیم و در حقیقت هزینه تبلیغات در این دوره از جشنواره با توجه به حمایت سازمان زیباسازی بسیار کم بوده است. همچنین در برگزاری این جشنواره شرکت "شهر سالم، سازمان آتش نشانی، نیروی انتظامی، مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران" با سازمان میادین و تره‌بار همکاری خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه‌ داد: قیمت کالاهای ارگانیک نسبت به سایر کالاها یک و نیم تا دو برابر بیشتر است و علت آن این است که در زمین‌هایی که این کالاها کشت می‌شوند، در سه سال از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود و قاعدتا قیمت این محصولات از محصولات معمولی بیشتر خواهد بود.

وی در ادامه صحبت‌های خود، تاکید کرد: چهار شاخص برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در نظر گرفته شده است که قیمت مناسب، کیفیت برتر، تنوع کالا و مشتری مداری این چهار شاخص را تشکیل می‌دهند و سازمان میادین میوه و تره‌بار تلاش می‌کند تا بر اساس این چهار شاخص خدمات مطلوب را به شهروندان ارائه کند.

مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران، اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی که هفته‌ گذشته منتشر شد، میانگین قیمت کالا در سازمان میادین نسبت به شهر تفاوت قابل توجهی دارد؛  به طوری که میوه‌جات ۴۲ درصد، سبزیجات ۳۲ درصد، حبوبات ۱۸ الی ۲۲ درصد و اقلام پروتئینی ۹ تا ۳۰ درصد پایین‌تر از سطح شهر در میادین عرضه خواهد شد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
من فروشگاه رفاه بدون کارت ملی گرفتم لیبل سردست داشت ولی یجای سردست کامل قلوه گاه بود نصفش چربی بود همون کیلویی 29 تمن بیشتر نمی ارزید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
تحقیر قشر کم درآمد
نظر شما
ادامه