کد خبر: ۴۵۸۸۹

مزرعه ۵۵ هزار قطعه ­ای پرورش مرغ مادر گوشتی که قابلیت تولید ۷.۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی دریک دوره را داراست، در منطقه کمتر توسعه یافته روستای قنداب درخراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، مزرعه ۵۵ هزار قطعه ­ای پرورش و تولید مرغ مادر گوشتی که قابلیت تولید ۷.۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در یک دوره کامل را دارا است، در منطقه کمتر توسعه یافته روستای قنداب از توابع شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

این پروژه که دارای بهترین شرایط امنیت زیستی مزارع پرورشی و به روزترین فن­ آوری­ ها و سیستم کاملاً اتوماتیک است، در قالب زنجیره، امکان اشتغال آفرینی بیش از ۵۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را داراست.

با توجه به مساحت ۶۰ هکتاری محل احداث پروژه، فواصل بهداشتی به خوبی رعایت شده و با استفاده از مدرن­ ترین تجهیزات و استاندارترین مصالح و بهره گیری از عایق حرارتی در سالن­ های تولید این فارم، انتظار می­ رود به کاهش میزان مصرف انرژی و جلوگیری از هدر روی آن، کمک شایانی شود که در نتیجه، باعث صرفه­ جویی در هزینه­ تولید محصولاتی با بهترین کیفیت خواهد شد.

همچنین تمامی لوازم و تجهیزات کنترلی در این فارم به صورت اتوماسیون انجام می ­شود که با کاهش درصد خطا، از بروز هرگونه اشتباه احتمالی نیروهای کارگری نیز جلوگیری به عمل می ­آید.

مدرن­ ترین و مجهزترین مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی در شرق کشور با سرمایه ­ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و با مشارکت بانک عامل بخش کشاورزی از ابتدای سال ۹۵ آغاز و اینک به بهره ­برداری می ­رسد.

پروژه مذکور متعلق  به یکی از  سازمان های بنیاد شهید است که در سال حمایت از کالای ایرانی و در راستای تحقق اهداف و سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مناطق کمتر توسعه ­یافته کشور به بهره ­برداری می ­رسد.

 


نظر شما
ادامه