کد خبر: ۴۵۹۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: هرگاه صحبت از مرغ ارگانیک می کنیم یعنی مرغی که کلیه مسیر رشد آن ارگانیک باشد که با قاطعیت اعلام می کنیم اصلا مرغ ارگانیک در کشور وجود ندارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر میثم استکی» عصر روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار در فرماندری این شهرستان، عدم اعتماد به تامین نهادها و عدم اعتماد به بازار را دلایلی بر کاهش جوجه ریزی واحدهای مرغداری عنوان و اظهار کرد: هر ساله با توجه به مشکلات دامداران و کشاورزان، هر اندازه که جلوتر می رویم آمار دام سبک در شهرستان اردستان کاهش می یابد. یکی از عللی که مرغداران اردستان میل و رغبت ندارند هزینه های جاری مرغداری و افزایش قیمت جوجه است .

وی در خصوص مرغ ارگانیک که اصطلاحا به "مرغ سبز" معروف است، گفت: هرگاه صحبت از مرغ ارگانیک می کنیم یعنی مرغی که کلیه مسیر رشد آن ارگانیک باشد که با قاطعیت اعلام می کنیم اصلا مرغ ارگانیک در کشور وجود ندارد .

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه جوجه ها برای رشد بیشتر آنتی بیوتیک و واکسن می خورند هیچ گونه مرغ بدون هورمونی هم در کشور وجود ندارد. اینگونه صحبت ها مواردی است که بیشتر دلال برای دریافت پول بیشتر مطرح می کند .

استکی خاطرنشان کرد: مرغ بدون آنتی بیوتیک در کشور و حتی استان اصفهان تولید می شود که شرایط و خصوصیات خود را دارد و به دلیل اینکه در پاکت های سبز قرار می گیرد به مرغ سبز نیز معروف است، اما ارگانیک محسوب نمی شود. البته مرغ های معمولی که در بازار ارائه می شود کاملا سالم است و هیچ گونه مشکلی برای مصرف این مرغ ها وجود ندارد .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شاغل دردامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
1
باسلام..اظهارنظر تخصصی وکارشناسی جناب اقای دکتراستکی درجهت اطلاع رسانی واگاهی بهداشت موادغذایی هموطنان عزیزمان قابل ستایش وقدرانی است....
دامپزشک
|
Hong Kong
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
1
"رئیس شبکه دامپزشکی اردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه جوجه ها برای رشد بیشتر آنتی بیوتیک و واکسن می خورند هیچ گونه مرغ بدون هورمونی هم در کشور وجود ندارد. اینگونه صحبت ها مواردی است که بیشتر دلال برای دریافت پول بیشتر مطرح می کند"
آنتی بیوتیک و واکسن برای رشد بیشتر مصرف نمی شود بلکه برای پیشگیری و درمان بیماریها استفاده می شوند.
قسمت دوم جمله دکتر استکی احتمالا اشتباه تایپی دارد "هیچ گونه مرغ بدون هورمونی هم در کشور وجود ندارد" بلکه هیچگونه هورمونی در پرورش طیور مصرف نمی شود
نظر شما
ادامه