کد خبر: ۴۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: هیچ مشورتی برای نجات ببر با دامپزشکی انجام نشد.

دکتر پیام محبیبه دنبال مطرح شدن مرگ ببر سیبری بر اثر بیماری ایدز گفت: FIV بیماری ویروسی است و قبل از این، مسئولان محیط زیست اعلام کردند زمانی که ببرها را تحویل گرفته‌اند سالم بوده و به بیماری ایدز مبتلا نبودند؛ اگر غیر از این است چرا آزمایش‌های لازم را انجام نداده بودند؟

وی در ادامه با بیان این‌که اگر بیماری مشمشه عامل مرگ ببر سیبری باشد بدتر است، گفت: بیماری مشمشه بسیار خطرناک است و باید هر چه سریعتر باغ وحش را پلمپ کنند ضمن این‌که تمام حیوانات نیز در این صورت باید معدوم شوند.

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران با اشاره به تماس‌هایی که با مرکز آزمایشگاهی مورد نظر داشته است، تصریح کرد: آزمایشگاه Pseudomonas (خانواده‌ای از باکتری‌ها) را تأیید کرده است.

محبی با بیان این‌که Pseudomonas (خانواده‌ای از باکتری‌ها) در بدن ببر ملاحظه شده است تأکید کرد: بیماری مشمشه بین انسان و حیوان مشترک است و از این بابت جای نگرانی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: آزمایشگاه اعلام کرده که 80 درصد بیماری مشمشه محرز است اما باید تا نهایی شدن نتیجه آزمایش صبر کرد.

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران گفت: Pseudomonas اگر از نوع سودوموناس ماله‌ای باشد بیماری مشمشه قطعی است.

محبی در ادامه با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست گفت: در طول این مدت یکی از مسئولان محیط زیست از ما نخواستند تا برای درمان ببرها یا سایر حیوانات وارد عمل شویم یا به آنها کمک کنیم.

هنوز منتظر پاسخ محیط زیست برای درمان ببر ماده هستیم
وی با اشاره به اعلام آمادگی برای نجات سایر حیوانات گفت: شب گذشته ضیایی مشاور معاون محیط طبیعی با من تماس گرفت و قرار شد تا امروز خبر بدهند که تمایلی دارند به آنها کمک شود یا خیر.

محبی با بیان این‌که در طول این مدت هیچ مشورتی از بیمارستان دامپزشکی برای نجات ببرها گرفته نشده است، تصریح کرد: برای درمان ببرها هزینه‌ای نمی‌خواستیم و حاضر هستیم این کار را الان یا در آینده برای موارد بعدی به صورت رایگان انجام دهیم.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
استاد دانشکده دامپزشکی
|
-
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
0
0
واقعا برای ...... متاسفم از دو جهت
1) نگارش صحیح سودوموناس، Pseudomonas است نه Psaudomonas
2) سال ها است که نام جنس باکتری عامل مشمشه از سودوموناس به بورخولدریا تغییر پیدا کرده.
از مدیر مسوول محترم حکیم مهر می خواهم در خصوص درج مطالب علمی حساسیت داشته باشند و از هر کسی که صلاحیت علمی ندارد مطلب علمی نقل نکنند.
ارزش علمی صنف دامپزشکی بسیار بالاست و نباید ارزش آن را به هر نحوی کاست.
با تشکر
نظر شما
ادامه