کد خبر: ۴۶۰۲۵
تعداد نظرات: ۵ نظر


رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به اینکه بازار صادراتی واکسن های طیور ایرانی به راحتی قابل توسعه است، گفت: در هشت ماه امسال بیش از یک میلیارد و 460 میلیون دوز واکسن دام و طیور در این موسسه تولید و توزیع شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علی اسحاقی» روز یکشنبه گفت: امسال برخی از واکسن های طیور ساخت این موسسه، به کشورهای همسایه صادر شده و این روند با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی با آماده شدن بسترهای لازم برای توسعه صادرات این محصولات اشاره کرد و گفت: برای صادرات واکسن های دامپزشکی باید پا را فراتر از کشورهای همسایه بگذاریم و این امکان برای ما وجود دارد.

اسحاقی اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود بیماری به کشور و کاهش بار مالی کنترل بیماری، اولویت صادرات واکسن های دامپزشکی به کشورهای همسایه است اما اینطور نیست که برنامه ای برای صادرات این محصولات به کشورهای منطقه و اروپا نداشته باشیم.

صادرات سرم های درمانی ایرانی به 4 کشور 

وی به فراهم شدن زمینه صادرات سرم های درمانی ضد مار و عقرب اشاره کرد و گفت: در سال جاری صادرات سرم های درمانی به 4 کشور از جمله عراق، افغانستان و عمان انجام شده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تاکید کرد که درخواست های زیادی برای صادرات سرم های ایرانی ضد مار و ضد عقرب از کشورهای دیگر داریم که با تمام توان در حال آماده سازی کارها برای پاسخگویی به این درخواست ها هستیم.

اسحاقی به رشد حدود 2 برابری صادرات سرم های ضد مار و عقرب در سال جاری اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم از حدود 2 تا 3 سال پیش آغاز شده و امسال شاهد شدت گرفتن صادرات این محصولات هستیم.

وی ادامه داد که تمام تولیدات داخلی سرم های درمانی ضد مار و عقرب در این موسسه انجام می شود و باتوجه به اینکه ظرفیت ما بیشتر از مصرف داخلی است و موضوع افزایش بیش از پیش صادرات این محصولات در سال های آینده در دستور کار قرار دارد.

اسحاقی با اشاره به اینکه سرم های درمانی برای مقابله با مارگزیدگی و عقرب گزیدگی در انسان مورد استفاده قرار می گیرد، بیان داشت: سرم های ضدمار از زهر شش گونه مار خطرناک و ضد عقرب هم از شش گونه عقرب خطرناک تهیه می شود.



انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
آقای رئیس
.......................
......... گله های دامداران بعلت کمبود شدید واکسن داره نابود میشه اونوقت شما .......... می کنی
.......... هم حد و اندازه داره
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
بسه شعارهای ......... و ............. شما یه واکسن آنترو و تب برفکی خودتونو نتونستین پارسال و امسال به موقع توزیع کنین حالا به فکر صادرات هستین؟ قشر دامدار یادش هست پارسال با نبود واکسن تب برفکی چه بلایی سرشون اوردین! امسال هم دوباره رفتین سراغ واکسن هندی. ......ی که موسسه شما به صنعت دام و طیور کرد فراموش نشدنیه. چرا امسال جمعیت دام و طیور ما کاهش یافته؟؟؟؟ جوابش رو بدین بعد به فکر شعار دادن درباره صادرات باشین. شما واکسن صادرات کنین و دوستانتون گوشت وارد کنن. احسنت بر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
شعار؟؟؟ خودت داری میگی توزیع! توزیع چه ربطی به رازی داره؟ چرا کم کاری بقیه رو گردن رازی میندازید؟ چی از این کار گیرتون میاد؟ رازی وظیفش تحقیق و تولیده که داره کاملا موفق عمل می کنه. اونوقت امثال شماها به جای حمایت از رازی نقاط منفی ای که هیچ ربطی به رازی نداره رو دارید به اون نسبت میدید، چه چیزی پشت پرده واسه این کاراتونه خدا عالمه
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
عزیز من همه میدونن که سال گذشته شرکت رازی با شرکت های داخلی دیگه ......... کردند و واکسنی تولید نشد. ایا سال گذشته واکسنی تولید شد که بخواد توزیع شه؟ الان که واکسن هندی در بازار هست مشکل از کجاست؟الان شما یک ویال واکسن تب برفکی رازی پیدا کنین بعد حمایت کنین از این موسسه. مشکل از شرکت رازی نیست که باید کلی هزینه خرید واکسن ترک و هند رو دامدار بده؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
شما اگر می تونی جلوی واردات را بگیر، صادرات پیشکش
نظر شما
ادامه