کد خبر: ۴۶۱۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد شرکت کشت و صنعت مغان به دنبال اعتراض مردم با خارج کردن نفر اول از مزایده با صد میلیارد تومان کمتر از قیمت اول در حال واگذاری به نفر دوم مزایده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «شکور  پورحسین  شقلان»  در بخشی از نطق میان دستور خود در نشست علنی مجلس (28 آذر 97) گفت: از دولت انتظار دارم نسبت به چگونگی واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قبل از اینکه این واگذاری هم مثل سایر واگذاری‌ها و خصوصی‌ سازی دولت تبدیل به یک بحران ملی و فراگیر شود شفاف‌سازی کنند؛ در مزایده‌ای که برگزار شده عموم مردم مغان نسبت به قیمت واگذاری و همچنین مبلغ تعیین شده برای شرکت کشت و صنعت اعتراض دارند و ناراضی و شاکی هستند.

وی افزود: امروز زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که علی رغم اعتراضات مردم به نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان با از دور خارج کردن برنده نفر اول در مزایده شرکت با کاهش قیمت حدود یکصد میلیارد تومان کمتر از قیمت قبلی در حال واگذاری به نفر دوم است. به نمایندگان از مردم مغان اعلام می‌کنم مردم مغان خواهان واگذاری این شرکت در قالب یک شرکت تعاونی فراگیر توسعه مغان به خود مردم هستند.

واگذاری هر مترمربع از مجتمع کشت و صنعت مغان به قیمت یک بسته چیپس چی توز!

پایگاه خبری تحلیلی «ساوالان خبر» هم در این رابطه نوشت:

۱۹۰۰ تومان (برابر با یک بسته چیپس چی توز ۱۹۰۰ تومان ۳۵ گرمی) برای هر متر مربع کشت و صنعت و دامپروری مغان!

قیمت قبلی هر متر مربع کشت و صنعت و‌ دامپروری مغان ۲۸۰۰ تومان برابر با دو بسته پفک نمکی بود که با اعتراضات و واکنش های مردمی و رسانه ها مواجه شد و چندماه به حالت تعلیق مسکوت ماند.

متاسفانه باردیگر زمزمه های واگذاری این مجتمع بزرگ اقتصادی خاورمیانه به گوش می رسد؛ این بار با قیمت بسیار نازل تر و پائین تر از قیمت قبلی واگذار می شود و قیمت فعلی آنقدر پایین تر است که هر مترمربع آن کمتر از یک بسته چیپس چی توز ۱۹۰۰ تومان ۳۵ گرمی است.

گفته می شود «یونس ژائله» بنیانگذار و مالک شرکت شیرین عسل مشتری و خریدار جدید کشت و صنعت و دامپروری مغان است.

توضیح سازمان خصوصی سازی: قیمت واگذاری این شرکت، هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بوده است

شرکت کشت و صنعت مغان با 63 هزار هکتار وسعت، شامل باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه قند، کارخانه لبنیات، کارخانه فرآوری میوه ­به شرکت شیرین عسل واگذار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: از ابتدای مزایده های شرکت کشت و صنعت مغان شرکت شیرین عسل به علت قیمت پایین تر در جایگاه دومین خریدار این شرکت قرار گرفته بود که بر اساس تصمیمات جدید مصوب شد که این شرکت به جای خریدار اصلی که از مدیریت شرکت انصراف داده است، قرار بگیرد .

سازمان خصوصی سازی تاکید کرده است که­  شرکت کشت و صنعت مغان با این پیش شرط که خریدار دوم باید تمام شرایط خریدار اول را متقبل شود، به شرکت شیرین عسل واگذار شده است که از جمله آن پرداخت قیمتی برای این شرکت است که شرکت اول در مزایده قرار بوده پرداخت کند و­ مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان که در نامه واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به شرکت شیرین عسل که در فضای مجازی منتشر شده است، تنها حصه نقدی خرید این شرکت بوده و در واقع این شرکت به قیمت هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان به شرکت شیرین عسل واگذار شده است و باقی مبلغ قرار داد بر اساس شرایطی که برای خریدار اول در نظر گرفته شده بود از خریدار جدید دریافت خواهد شد .

 
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
1
از پول نفت چقد به ما رسید که از این به مابرسه .اصلا مجانی بدین .
نیشکر هفت تپه و ....هم نمونه موفق خصوصی سازی بود .
ناشناس
|
Singapore
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
3
4
باز شیرین عسل یک بنگاه‌ کارآفرینی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
1
لعنت خدا به طراح خصوصی سازی ، که خصوصی سازی در ایران مساوی است با دزدی . . .
نظر شما
ادامه