کد خبر: ۴۶۱۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه های کشور نباید صرف واردات حیوانات غیربومی شود بر ضرورت تدوین لایحه ادغام محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «یوناتن بت کلیا» در مورد واردات حیوانات از روسیه و اوکراین، گفت: گرایش افراد از نگهداری از حیوانات خانگی به سمت حیوانات غیربومی معضلی جدی است و نشانه این است افراد هنوز به اهمیت محیط زیست و به رسمیت شناختن حقوق حیوانات پی نبرده اند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه امروزه منازل و محیط زندگی شهری به باغ وحش تبدیل شده است، گفت: جای حیوانات در منازل نیست بلکه در طبیعت است اما متاسفانه برخی افراد خودخواه حیوانات را از طبیعت گرفته و در منازل نگهداری می کنند و برخی نیز در حال حاضر به سمت نگهداری از حیوانات غیربومی روی آورده اند.

وی با انتقاد از اینکه نگهداری از حیات وحش در منازل به پز اجتماعی تبدیل شده است، تصریح کرد: نگهداری حیوان پدیده ای نوظهور نیست و از دیرباز رواج داشته است اما نگهداری حیوانات در آپارتمان ها آن هم حیوانات وحشی و عجیب و غریب تامل برانگیز است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه نگهداری حیوانات بدون اخذ مجوز از سازمان محیط زیست جرم است و قاچاق حیوانات محسوب می شود، گفت: حیوانات آلودگی هایی دارند که به راحتی به انسان منتقل می شود و حتی انتقال برخی بیماری ها به انسان را نیز باعث می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم، ادامه داد: اگر برخی امکان و شرایط نگهداری از حیوانات آن هم در فضای وسیع را دارد بهتر است نسبت به پرورش حیوانات بومی اقدام کند زیرا نگهداری حیوانات غیربومی تبعاتی را به محیط زیست کشور وارد می کند که ممکن است جبران ناپذیر باشد.

سرمایه های کشور نباید صرف واردات حیوانات غیربومی شود

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سرمایه های کشور نباید صرف واردات حیوانات غیربومی شود، گفت: متاسفانه محیط زیست به دلیل کمبود امکانات و بودجه توان رسیدگی به مشکلات حوزه خود را ندارد.

تهران مهمترین بازار قاچاق حیات وحش را به خود اختصاص داده است

وی از قاچاق حیات وحش انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تهران مهمترین بازار قاچاق حیات وحش را به خود اختصاص می دهد و شاهد نگهداری غیرمجاز و قاچاق انواع حیات وحش و پرندگان هستیم این در حالی است که در این رابطه خلاء قانونی وجود دارد و شاهد برخورد مناسب با قاچاقچیان حیات وحش نیستیم.

ضرورت تدوین لایحه ادغام سازمان حفاظت محیط زیست

بت کلیا با تاکید بر ضرورت تدوین لایحه ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی، ادامه داد: با ادغام رئیس سازمان محیط زیست بیشتر می تواند در برابر مجلس پاسخگو باشد و مجلس بهتر می تواند بر آن نظارت داشته باشد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل وزارت محیط زیست به صلاح نیست و بهتر است دولت و مجلس ادغام محیط زیست در جهاد کشاورزی را در دستور کار قرار دهند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر محسن
|
Germany
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
به نظر می رسد نمایندگان مجلس کلا از ماجرا. بی خبر. فاقد حداقل اطلاعات کارشناسی در خصوص محیطزیست میباشند . بعد از ان همه فریاد ها و آه ناله دوستداران و کارشناسان. محیط زیست ، به نظر می رسد نمایندگان مجلس هنوز در خواب به سر می برند . ادغام محیط زیست بزرگترین اشتباه و فاقد. هرگونه توجیه کارشناسی استو با این کار آقایان می خواهند باقی محیط زیست را هم به نابودی بکشند . همان طور که کارشناسان. محیط زیست بارها گفته اند ، بهترین گزینه تشکیل وزارت. محیط زیست متشکل از محیط زیست فعلی ، سازمان جنگل ها و مراتع و سازمان اب ( متولی آب های سطحیو زیرزمینی ) می باشد . امید میرود اکثریت مجلس و دوستداران محیط زیست با این. طرح غیر کارشناسی مخالفت کنند . گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من آن که البته به جائی نرسد فریاد است . وزارت جهاد کشاورزی خود یکی ازدشمنان محیط زیست و این طرح غیر کارشناسی برایشان بهترین اکازیون می باشد
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
تا کی محیط زیست باید مظلوم بمونه کدوم دولت آخر قبول میکنه که محیط زیست باید از سازمان به وزارت ارتقا پیداکنه
هادي علي حسيني
|
Turkiye
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
متاسفانه اين اقدام تو توكيه سال قبل انجام شد (وزارت كشاورزي و محيط زيست) و كلا دامپزشكي از اونيكه بود يه پله هم پايينتر رفت. جالب اينكه در يك اقدام غير عقلاني ديگه بازرسي و بررسي گوشت گاو و يا گوسفند وارداتي رو اين وزارت خونه شوم داد به دسته مهندسين محيط زيست!!!! اين عمل تركيه خيلي سر وصدا كرد، ولي متاسفانه اينجا هم مثله ايران دامپزشكي رو زياد اهميت نميدن. جالبه هر چه تجربه بدي كه اينجا رخ ميده فوري مسئرلين كشوريه ما كپي برداري ميكنن... بدون بررسي ...
نظر شما
ادامه