کد خبر: ۴۶۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
سازمان دامپزشکی تهران {اداره کل دامپزشکی تهران} ، محیط زیست و تعدادی از کارشناسانی که طرف قرارداد بودند در صورتیکه هرگونه اهمال و سستی و بی‌مسئولیتی‌شان ثابت شود مورد پیگیری قرار می گیرند / اگر ببرها به میانکاله منتقل می‌شدند ممکن بود زیستگاه نیز آلوده شود بنابراین برخی دامپزشکان از بروز این بیماری ابراز خوشحالی کردند...
mohamj

حکیم مهر - رییس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با نحوه برخورد با افراد و مسئولان خاطی در مرگ ببر سیبری گفت: سازمان دامپزشکی تهران {اداره کل دامپزشکی تهران} ، محیط زیست و تعدادی از کارشناسانی که طرف قرارداد بودند در صورتیکه هرگونه اهمال و سستی و بی‌مسئولیتی‌شان ثابت شود مورد پیگیری قرار می گیرند.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در زمان تحویل ببرهای وارداتی به باغ وحش پارک ارم

 

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد جواد محمدی زاده، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون محیط انسانی سازمان در جمع خبرنگاران گفت: اگر بیماری ببر ماده نیز احراز شود قطعا معدوم می‌شود ولی اگر اینطور نباشد به میانکاله منتقل نمی‌شود چرا که هنوز این زیستگاه آماده نیست و باید جای مناسبی فراهم شود.

 وی در رابطه با علت مرگ ببر نر سیبری در باغ‌وحش ارم نیز گفت: این ببر بر اثر بیماری و کاهش توان سیستم دفاعی بدن با تنگی نفس مواجه شد و جان خود را از دست داد ضمن اینکه پیش از آن نیز دو شیر در باغ وحش ارم به دلیل بیماری تلف شدند.

 رئیس سازمان محیط زیست تأکید کرد: با توجه به اینکه نمونه ‌گیری ها از یک هفته قبل صورت گرفته و همچنان آزمایش‌ها در حال ادامه است نمی‌توانیم به طور قطع اظهارنظر کنیم.

 محمدی‌زاده افزود: جلسه‌‌ای با حضور کارشناسان زبده کشور برگزار شد و مطالعات پاتولوژیک آن تا روز چهارشنبه نیز اعلام می‌شود.

وی در رابطه با اینکه سرایت بیماری از شیرها باعث این اتفاق شده است یا خیر، گفت: اینکه بیماری شیرها به ببرها سرایت کرده یا که یک نوع بیماری در بدن ببر پنهان بوده هنوز مشخص نیست و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی در رابطه با اظهارنظر برخی از مسئولان باغ وحش گفت: اظهارات آن‌ها درست است اما جامع و کامل نیست بنابراین درباره علت مرگ ببر باید تا چهارشنبه صبر کنیم.

محمدی‌زاده با بیان اینکه نمی‌توانیم وجود FIV را با قاطعیت در ببر سیبری رد کنیم گفت: درباره ببرها آزمایش‌هایی صورت گرفته اما نه آزمایش‌های داخلی و نه آزمایشگاه‌های روسیه در این زمینه اظهار نظر خاصی نکرده‌اند.

وی بیان کرد: سازمان دامپزشکی نیز آزمایش‌هایی را انجام داده اما در رابطه با وجود FIV در این گونه اظهار نظر خاصی نکرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در گواهی که به ایران تحویل داده شده اظهار نظری درباره FIV از سوی کشور روسیه مطرح نشده است.

وی در رابطه با آماده شدن زیستگاه میانکاله گفت: اگر تأخیری صورت گرفته تنها به این دلیل بوده است که نقشه‌های اجرایی برای مکان ببرها با تأخیری حدود 4 تا 5 ماهه ارسال شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از محل اعتبارات سازمان 200 میلیون تومان اختصاص داده شده که قرار شد فنس کشی شده و زیستگاه‌ها نیز احیا شود.

وی همچنین گفت: از محل اعتبارات سازمانی یک میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی یک میلیارد تومان دیگر اختصاص داده شده است.

وی در ادامه گفت: اگر ببرها به میانکاله منتقل می‌شدند ممکن بود زیستگاه نیز آلوده شود بنابراین برخی دامپزشکان از بروز این بیماری ابراز خوشحالی کردند.

 

خبر مرتبط :

دامپزشک مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست : FIV به هیچ وجه نمی‎تواند عامل مرگ ببر روسی باشد
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
0
0
شاید ایشان بتواند بعضی ها را .............خودمان که نتوانستیم
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۶
0
0
آقای رییس به جای این حرفها ی به مسئولین امر تحت امر جنابعالی دستور فرمایند سند رو کنید و نشون بدید که از روسیه چه اسنادی را همراه ببرهای وارداتی آورده اید، و لطف کنید مجوزی را که از سازمان دامپزشکی کشور قبل از حمل گرفته ایید منتشر فرمایید و گواهی بهداشت و یا حمل غذای ببروارداتی را نیزمنتشر کنید بعد بروید قلع و قمع کنید گردن ما دامپزشکها از مو باریکتر
کارشناس دفتر قرنطینه سازمان
|
-
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
0
0
آقای رییس برای اثبات ادعای خودتان و تنویر افکار عمومی لطف کنید قبل از برخورد با دیگران برای تبرئه خودتان تصویر مدارک زیر را منتشر کنید :
1) گواهی بهداشت دامپزشکی صادره توسط دامپزشکی کشور روسیه که در آن قید شده بروش سی اف تست حیوانات تست شده اند و نتیجه تست مشمشه منفی بوده است
2) گواهی های ترخیص بهداشتی موقت و قطعی صادره توسط سازمان دامپزشکی ایران
نظر شما
ادامه