کد خبر: ۴۶۱۷۸
تعداد نظرات: ۷ نظر


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از ابتلای 90 درصد پرسنل دامپزشکی این شهرستان به بیماری مشترک بین انسان و حیوان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر عادل بصیری‌محمدپور» اظهار کرد: متأسفانه 90 درصد پرسنل دامپزشکی شهرستان مبتلا به تب مالت بوده که در حین انجام ایمن‌سازی و واکسینه کردن دام‌ها و به علت تماس با دام به این بیماری‌ دچار می‌شوند.

وی با اشاره به ایمن‌سازی 43 هزار دام سبک و سنگین این شهرستان علیه بیماری تب مالت (بروسلوز) بیان کرد: در راستای کنترل بیماری‌های دامی و قابل انتقال بین انسان و دام 43 هزار رأس از دام سبک و سنگین شهرستان طی ظرف 3 ماه علیه بیماری برسلوز (تب مالت) توسط اکیپ دامپزشکی به صورت رایگان واکسیناسیون، مایه‌کوبی و ایمن‌سازی شدند.

وی با اشاره به پوشش صددرصدی واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام سبک و سنگین اسدآباد علیه بیماری بروسلوز در طرح فوق افزود: در طرح واکسیناسیون دام سبک و سنگین شهرستان علیه بیماری بروسلوز، واکسیناسیون و ایمن‌سازی 40 هزار دام پیش‌بینی شده بود که دامپزشکی شهرستان در این طرح 3 هزار رأس بیش از تعهد خود اقدام کرد و روستاهایی را که معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی در بحث واکسیناسیون اعلام کرده، دامپزشکی در اولویت کاری قرار داد.

بصیری‌محمدپور با بیان اینکه هر ساله واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین شهرستان علیه بیماری تب مالت توسط دامپزشکی انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در طرح فوق واکسینه دام‌های بخش مرکزی توسط اکیپ بخش دولتی و روستاهای بخش پیرسلمان توسط اکیپ بخش خصوصی به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی ضمن درخواست از دامداران در راستای همکاری هر چه بیشتر با اکیپ واکسیناسیون دامپزشکی تصریح کرد: بروسلوز یا تب مالت از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که می‌تواند موجب ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام در صنعت دامداری شود.

 

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Romania
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
همه ی واکسیناتور ها به تب مالت مبتلا میشن و هیچکس اهمیتی نمیده بخدا ظلمه....
کاردان و دکتر
|
France
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
ما هم در استان کردستان به علت کار ناعادلانه در وقت غیر اداری و روز تعطیل به شدت زیر فشار روانی هستیم، هر کارمندمون به اندازه هفت نفر کار میکنه، خدا کنه ................ و ما هم دیگه به اندازه یک کارمند عادی کار بکنیم.
کاردانهامون به علت حجم بالای کار همه تب مالت گرفتند و دکترهامون مشغول کار واکسیناسیون شدند. و در بخش بهداشت عمومی دکتر و کارشناس و کاردان شبیه کارگران سد معبر شهرداری شدیم و مردم استان شب و روز بهمون بی ادبی میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
انتخاب رشته دامپزشکی اون هم در ایران با این مسئولین اشتباه بزرگی است.در ایران مراقب باشید، زمین نخورید!!!اگر خوردید اصلا از دولت انتظاری نداشته باشید،تا وقت جبران و بلند شدن رو از دست ندهید!!
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
همه نه . بعضی ها میرن روستا و از محصولات لبنی پاستوریزه نشده استفاده میکنن و درگیر بیماری میشن. اگر غیر از این بود باید کارکنان مراکز بهداشت به انواع بیماری ها دچار میشدن یا اینکه خود کارشناسان دامپزشکی مبتلا به هاری و ... سایر بیماری های مشترک دیگر هم میشدن. اگر حفاظت فردی مناسبی هنگام تلقیح واکسن داشته باشند، مشکلی از دام هم برایشان اتفاق نمی افتد. در توش رکتال هم کارشناس باید از سلامت دام یقین حاصل کند، بعد تشخیص آبستنی یا خدمات سخت زایی را انجام دهد. فراوانی برسلوز در کارکنان به لحاظ مصرف غیر اصولی لبنیات روستا است. ضمنا سویه واکسن به انسان قابل انتقال نیست. بنده منکر سختی شرایط کار دامپزشکی نیستم اما این دلیل کافی نیست.
کاردان و دکتر
|
France
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
بله نظر شما درست هستش، فقط دقت بفرمایید وقتی که کسی در طول سال چندین برابر توانش مشغول کار هستش حفاظت شخصی معنیش رو از دست میده ،
بایستی بخش خصوصی تقویت بشه تا کمی از فشار بر بخش دولتی کم بشه
همکار
|
France
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
اصل این خبرو تسنیم کار کرده که 90درصد واکسیناتور های دامپزشکی(یعنی دولتی و خصوصی) و
متاسفانه کارکنان بخش خصوصی دامپزشکی هم تب مالت مبتلا هستند و چون واکسن زنده هست تزریق واکسن به دست یا پا صددرصد امکان مبتلا شدن وجود دارد ضمنا کارکنان دامپزشکی با دام سرکار دارند و نمیشود به گاو و گوسفند گفت یه لحظه فیکس وایسا تا واکسن رو بهت تزریق کنیم با حرکت یا لگد ممکنه هرچقدر هم حفاظت فردی رعایت بشه باز خطر تزریق وجود داره.
دامپزشک
|
France
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
درود به دکتر بصیری رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد که با انعکاس خبری واقعی دامپزشکی ،چشم و گوش مسئولین دولت و مجلس رو به سمت دامپزشکی جلب میکند اگر تمام مسئولین ما مثل ایشان دلسوزانه تمام مخاطرات دامپزشکی را به گوش مسئولین برسانند الان دامپزشکی هم از سختی کار برخودار بود،هم از طرح تحول نظام سلامت ،هم از جایگاه شغلی و اجتماعی بالا و ... برخوردار بود. دکتر بصیری از همکلاسان بنده بوده و باتوجه به اینکه ایشان روستازاده و پدرش دامدار میباشد بهتر از بعضی از مسئولین که در پست مدیریت تخصص خود هم نیستند دغدغه مردم و دامداران را میداند.
دکتر عادل آروزی سلامتی و موفقیت برات دارم.
نظر شما
ادامه