کد خبر: ۴۶۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


مدير كل دامپزشكي استان مازندران از كشف بيش از 20 تن مرغ و آلايش خوراكي مرغ در يكي از سردخانه كشتارگاه صنعتي طيور مازندران بدليل فساد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي اداره کل دامپزشكي مازندران، «دكتر سيد حسين رضواني» اعلام كرد، در پي بازديدهاي سرزده و ادواري بازرسان بهداشتي دامپزشكي مازندران از مراكز توليد، نگهداري و عرضه فرآورده هاي خام دامي و مواد پروتئيني ، مقدار 20313 كيلوگرم مرغ و اندرونه هاي خوراكي مرغ بدليل انقضاي مصرف، غير قابل مصرف تشخيص داده شد و از چرخه مصرف انساني خارج گرديد.

وي در ادامه افزود، بازرسي بهداشتي دامپزشكي بمنظور تامين سلامت مصرف كنندگان مواد خام دامي از جمله مهمترين وظيفه ذاتي دامپزشكي بوده كه در همين راستا كارشناسان دامپزشكي مازندران با انجام بازديدهاي سرزده از اين مراكز، بر روند توليد، نگهداري و عرضه فرآورده هاي خام دامي نظارت دارند.

ايشان به عرضه كنندگان گوشت و فرآورده هاي خام دامي هشدار داد تا ضوابط و مقررات بهداشتي را در جهت ارتقاي بهداشت عمومي جامعه رعايت و با ماموران دامپزشكي همكاري لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتي كه سلامت مصرف كنندگان را تهديد كند، با همكاري دستگاه قضايي و نيروي انتظامي، برخورد قانوني لازم از سوي ادارات دامپزشكي بعمل خواهد آمد.

رضواني از مردم خواست تا در زمان خريد مرغ و آلايش هاي خوراكي مرغ همچون جگر، سنگدان و دل ضمن خريد اين محصولات بصورت بسته بندي به ليبل آن كه شامل تاريخ توليد، انقضاء، كد پروانه بهره برداري محصول بوده و شرايط نگهداري آن بر روي محصول درج شده  توجه ويژه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتي با ادارات دامپزشكي شهرستانها تماس حاصل نموده تا اقدامات لازم بعمل آيد.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
یک سوال: مگر کشتارگاه مسئول فنی -بهداشتی نداشته است؟
نظر شما
ادامه