کد خبر: ۴۶۱۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور:
«دكتر علی‌صفر ماكنعلی» افزود: بخشنامه‌ای به ادارات كل ستادی و ادارات كل دامپزشكی سراسر كشور ارسال شده تا كلیه دستورالعمل‌های غیرضروری كه به عنوان مانعی پیش‌روی تولیدكنندگان قرار دارد احصاء و حذف شود ...
 
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور روز یكشنبه مورخ 2 دیماه با حضور در اداره كل دامپزشكی استان قزوین به منظور بررسی و رفع مشكلات احتمالی بخش خصوصی استان، جلساتی را با تشكلهای مختلف برگزار كرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره كل دامپزشكی استان قزوین، با عنایت به اهمیت رعایت ضوابط بهداشتی در ارتقاء سطح بهداشت عمومی «دكتر علی صفر ماكنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور بر اساس هماهنگیهای اداره كل دامپزشكی استان قزوین، با هدف دیدار و گفتگو با نمایندگان تشكلهای بخش خصوصی و رفع موانع احتمالی پیش روی تولید كنندگان جلساتی را با ایشان برگزار كرد.

دكتر علی صفرماكنعلی در دیدار با اعضای اتحادیه مرغ مادر و تخم گذار استان قزوین بر تعامل دو سویه بین تولید كنندگان و دامپزشكی تاكید كرد و افزود: اعمال ضوابط بهداشتی دامپزشكی برای واحدهای پرورش دام و طیور، با هدف ارتقاء سطح بهداشت عمومی و پیشگیری از بروز و شیوع بیماریها انجام می شود و چنانچه در اجرای ضوابط امنیت زیستی  قصوری صورت بگیرد و واحدهای پرورش طیور با بیماری مواجه شوند، ضرر و زیان آن بطور مستقیم متوجه تولید كنندگان و غیر مستقیم كل جامعه را متاثر خواهد كرد.

دكتر ماكنعلی همچنین در دیدار با تولید كنندگان خوراك دام و طیور و زنبور عسل كه برخی از ضوابط دامپزشكی را دست و پا گیر و هزینه بر می دانستند گفت: بخشنامه ای به  ادارات كل ستادی سازمان دامپزشكی كشور وادارات كل دامپزشكی سراسر كشور ارسال شده تا كلیه دستور العملهای غیر ضروری كه به عنوان مانعی پیش روی تولید كنندگان قرار دارد احصاء وبرای حذف آنها اقدام شود.

دكتر ماكنعلی همچنین در جلسه كمیته فنی اداره كل دامپزشكی استان قزوین شركت كرد و در جریان موارد مطروحه از سوی رؤسا و كارشناسان فنی حاضر در جلسه قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه «دكتر حمید زینالی» مدیر كل دامپزشكی استان قزوین با ارائه گزارشی از روند انجام امور فنی در مجموعه دامپزشكی استان ارائه كرد و افزود: علی رغم اینكه12 نفر از پرسنل این اداره كل طی سال جاری به استانهای مختلف مامور شده اند و لیكن این اداره كل همچنان با همپوشانی كه توسط سایر همكاران انجام شده است وظایف مربوطه را به نحو احسن انجام رسانده اند و لیكن ادامه این روند موجب فشار مضاعف بر روی سایر همكاران خواهد شد كه امیدواریم در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

در ادامه این نشست كلیه همكاران مشكلات مربوط به حوزه فعالیت خود را كه مرتبط با سازمان دامپزشكی كشور بود مطرح كردند و معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور نیز ضمن با راهنماییهای مربوطه برخی مشكلات را رفع و مواردی را برای طرح در شورای مدیران سازمان دامپزشكی كشور به آینده موكول كرد.

دكتر ماكنعلی همچنین ضمن دیدار با رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین عملكرد اداره كل دامپزشكی استان قزوین را مطلوب ارزیابی كرد و افزود: سازمان دامپزشكی كشور با عنایت به وجود نیروهای متخصص و وضعیت صنعت پرورش طیور استان و همچنین آزمایشگاه مرجع كنترل كیفی مواد غذایی با منشاء دامی كه در این استان واقع شده ، نگاه ویژه ای به استان قزوین دارد و ابراز خوشحالی كرد كه در شرایطی كه سال گذشته 5 میلیون قطعه طیور در استان قزوین معدوم شده بود تا كنون موردی از بیماری در استان گزارش نشده است.

 ماكنعلی در بخش دیگری از صحبتهایش از تبادل 25 موافقتنامه با كشور تركیه خبر داد و افزود: با موافقتنامه هایی كه با كشور تركیه مبادله شده است در آینده نزدیك شاهد برداشته شدن مرزهای بهداشتی دامپزشكی بین 2 كشور خواهیم بود.

وی همچنین گزارشی هم از روند كاهش بی سابقه بیماری تب برفكی در كشور ارائه كرد و افزود: با كاهش 42 در صدی بیماری تب برفكی در كشور ركورد 11 ساله كاهش بیماری در كشور زده است. .

«فاطمه خمسه» رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین نیز تاكید كرد با همكاریهای اداره كل دامپزشكی استان قزوین خوشبختانه خدمات رسانی به بهره برداران بخش از وضعیت مناسبی برخوردار است و سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین ضمن رعایت ضوابط بهداشتی از كلیه بهره برداران بخش كشاورزی حمایت خواهد كرد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
کلا همه مرزها جابجا شده فقط نمیدونم چرا هیچ تغییری در هیچ جا دیده نمیشه
یاور
|
-
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
درود و سپاس و آرزوی توفیق روز افزون بر جناب دکتر ماکنعلی ....
نظر شما
ادامه