کد خبر: ۴۶۲۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکولوژی دامپزشکی که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شده، گفت: اگر تحقیقات در حوزه دام و طیور فعال نبود و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، واکسن و داروهای این بخش را تولید نمی کرد، اکنون کشور دچار بحران سنگینی می شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «دکتر خاوازی» افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد واکسن های دامی، ۲۵ درصد واکسن های طیور و بیش از ۹۰ درصد واکسن های انسانی توسط این موسسه تحقیقاتی تولید می شود.

وی اظهار داشت: ما از هر بخش خصوصی که آمادگی فعالیت در بخش تحقیقات کشاورزی داشته باشد، استقبال می کنیم.

خاوازی درباره برگزاری نمایشگاهای تخصصی داروهای دامپزشکی نیز گفت: تمام مصرف کنندگان این حق طبیعی را دارند که از غرفه های تولید کنندگان، توزیع کنندگان و وارد کنندگان داروهای دامپزشکی در نمایشگاه بازدید کنند و کالاهای مورد نظرشان را انتخاب کنند.

وی اذعان داشت: برگزاری این گونه نمایشگاه ها می تواند تکمیل کننده مباحث حقوق شهروندی باشد.

نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکولوژی دامپزشکی ایران فردا پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
پابه گذار موسسه رازی و سازمان دامپزشکی در سال 1303
پزشکان موسسه پاستور و وزارت بهداشت آن زمان یعتی اداره صحیه بودند!،
ولی متاسفانه اکنون با استقرار آنها در وزارت سودمحور جهادکشاورزی، فقط در هنگام مصادره افتخارات به یاد این دو نهاد حیاتی بهداشت و سلامت کشور می افتند!

در حالی که هم اینک سازمان دامپزشکی و موسسه رازی در کمبود بودجه و اعتبارات، پرسنل برتر و کیفی از بهترین دانشگاه های کشور و تجهیزات و امکانات پیشرفته در رنج و محدودیت شدید در وزارت جهادکشاورزی به سر می برند!
نظر شما
ادامه