کد خبر: ۴۶۲۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

سرپرست گروه ملی سلامت ایقان از اعزام تیم های تخصصی پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی از اقصی نقاط کشور به ویژه استان چهارمحال و بختیاری به توابع محروم شهرستان خاتم استان یزد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر، «قباد رحیم پور» سرپرست تیم ملی سلامت ایقان در مورد جزئیات این اردو اظهار داشت: این اردوی جهادی از تاریخ 20 الی 23 آذرماه به طول انجامید و تعداد افراد این تیم از مجموع کل رشته های ذکر شده 35 نفر بودند که روستاهای فتح آباد، علی آباد، باغ معدن، قناتو، بختیاری، چالمه، چاکزی، هاشم آباد هرات و اکبرآباد شهرستان خاتم استان یزد تحت پوشش رایگان خدمات درمانی و بهداشتی پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی قرار گرفتند.

وی همچنین در رابطه با تیم دامپزشکی عنوان کردند: این تیم متشکل از 8 نفر دامپزشک، به سرپرستی دکتر آرش رسولی (رزیدنت مامایی و بیماری های تولید مثل دام) تحت عنوان درمانگر و 7 نفر دامپزشک عمومی و دانشجویان دکتری حرفه ای دامپزشکی بود.

رحیم پور در ادامه گفت: بنابر اطلاعات به دست آمده از این اردو، دام های مناطق ذکر شده شامل دام های اهلی ازجمله شتر، گاو، گوسفند و بز بودند که در مدت زمان حضور در منطقه از مجموع 2450 راس دام، تعداد 381 راس دام به صورت رایگان مورد معاینه و درمان قرار گرفتند؛ عمده بیماری های تشخیص داده شده در منطقه سقط، بیماری های ریوی، ورم پستان و اختلالات دستگاه گوارش بود.

وی در پایان به دیدار مسئولین شهرستان خاتم با سرپرست تیم دامپزشکی اشاره کرد: دکتر آرش رسولی طی دیداری که با حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان خاتم، سرهنگ باقری فرمانده سپاه شهرستان خاتم و سرهنگ مهرجردی مسئول بسیج سازندگی شهرستان خاتم داشتند، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری این ارگان ها با تیم ملی سلامت ایقان، از انتقال مشکلات و دغدغه های دامداران به مسئولین خبر داد و همچنین خواستار نظارت و مساعدت هر چه بیشتر سازمان و شبکه دامپزشکی و بخش خصوصی شهرستان با این مناطق بود.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
1
چند دختر با خودشون بردند به اسم خدمت به مناطق محروم !اون یکی با بطری متانول برا انسان هم از ضدعفونی تزریقات استفاده نمیشه چه برسه به دام بیشتر جنبه ......... داره و بس!حرکات نمایشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
1
0
خدا قوت همكاران
كه كم كاري ديگران رو حتي جزئي پوشش ميدهيد
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
اين اردو هر يكي دو ماه مثل اينكه داره برگزار ميشه ! چطور ميشه ثبت نام كرد؟
دکتر حسین زاده
|
United States of America
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
2
1
نام این حرکت کمک است یا فقط استفاده از دام مردم برای تمرین !!؟؟ تا کی اصرار بر کارهای غیر استاندارد !!؟؟ این افراد برای فردای خودشان هم فکری کرده اند !!؟؟ آیا با این همه هزینه و وقت و عمر گران بها یعنی صرف بیست سال از عمر ( 12 سال تا دیپلم و هفت سال تا دکتری عمومی دامپزشکی ) و بعد در نهایت ارائه خدمات رایگان و آن هم کاملا" غیر استاندارد که جزء بدآموزی چه به دامدار که فکر میکند این خدمات باید رایگان باشد و حاضر به هزینه درست برای بهداشت و سلامتی خود و دامش نخواهد شد و معمولا" با همین بد آموزی ، سراغ خود درمانی میرود و چه دانشجو یا دامپزشک تازه کار ، که فکر میکند این روش تشخیص و درمان نادرست و غیر استاندارد قابل انجام است و به آن عادت میکند و حاضر به قبول هر خفت و خواری خواهد شد !!
تشخیص و درمان و کنترل بیماریها اصولی دارد، نیاز به پیگیری و نظارت و آموزش درست به دامدار است نه اینکه یک باره و بی مقدمه از میانه راه نرسیده بپریم وسط روستا و دامداری و شروع کنیم به هر چه به فکر مان رسید انجام دادن ، بدون رعایت دوره درمان و پیگیری نتایج آن و استفاده ناقص از داروها !!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
1
0
چهارمحال و بختیار مناطق نیازمند کمک زیاد دارد چرا به هم استان خودشان کمک نمیکنند؟این هم که درمان نیست نوعی تمرین درمانگری است که منجربه سوبرداشت دامداران خواهدشد.وگرنه این مناطق دامپزشکان فعال دارد.حتی رییس جهادکشاورزی شهرستان خاتم یک دامپزشک متبحر و خدمتگزار است
نظر شما
ادامه