کد خبر: ۴۶۲۸

حکیم مهر - اولین پرورش‌دهنده کروکودیل در ایران با اعلام واردات هشت کروکودیل مولد به کشور در تاریخ دهم دی ماه امسال، افزود: ظرفیت این مزرعه هزار سر کروکودیل است که طی یکسال آینده این ظرفیت تکمیل خواهد شد.

مژگان روستایی با بیان اینکه کروکودیل‌های وارد شده در حال حاضر در استخرهای آماده شده در این مزرعه و تحت نظارت سازمان دامپزشکی برای گذران یک دوره قرنطینه هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه این محموله اولین محموله واردات کروکودیل به کشور است بنابراین باید حدود دوازده روز در قرنطینه باشند تا ضمن از بین رفتن استرس ناشی از سفر پس از آزمایشات لازم مشخص شود که بیماری ندارند.

روستایی با اشاره به اینکه این کروکودیل‌ها هشت ساله هستند، گفت: در حالت خوشبینانه دو تا سه سال طول می‌کشد که این کروکودیل‌ها به مولد تبدیل شده و تخم‌گذاری کنند.

این پرورش دهنده کروکودیل با بیان اینکه این واردات کروکودیل یک پارتی وارداتی آزمایشی بود، افزود: در حال حاضر دامپزشکی نیز واردات این کروکودیل‌ها را پذیرفته و تایید کرده است ضمن اینکه بقیه ارگان‌ها نیز برای این واردات مشکلی ندارند البته تمام هزینه‌های این واردات شخصی و توسط پرورش دهنده انجام شده است.

او با بیان اینکه تمام ظرفیت این مزرعه طی ماه‌های آینده با پارتی‌های بعدی واردات تکمیل می شود، گفت: خوشبختانه با توجه به اینکه کروکودیل موجود سخت جانی بوده و بیماری های کمی روی آن تاثیر گذار است و از یکسالگی تلفات آن پایین است بنابراین مشکل خاصی از این جهت نداریم و تنها نیازمند همکاری تمامی ادارات و ارگان ها هستیم.

روستایی با یادآوری اینکه از اواخر سال 85 گرفتن مجوز برای ایجاد این مزرعه آغاز شده است، اظهار کرد: گرفتن مجوز تا سال 87 به طول انجامید و از اواخر سال 87 تاکنون نیز ساخت مزرعه و واردات کروکودیل زمان برد و سرمایه گذاری انجام شده برای این اقدام حدود پنج تا شش سال آینده جواب می دهد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه