کد خبر: ۴۶۲۸۹


بر اساس گزارش های واصله و مراقبت های به عمل آمده از سوی کارشناسان اداره دامپزشکی، توقفگاهی در شهرستان ری شناسائی گردید که افراد سودجو ضمن انتقال غیرمجاز مرغهای تخمگذار پایان دوره اقدام به توزیع گسترده آنها در سطح شهرستان و سایر شهرستانهای همجوار می نمودند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان ری، «دکتر محمد وحید تاویلی» رئیس اداره دامپزشکی در این خصوص اظهار داشت: بر اساس گزارشهای واصله و مراقبتهای به عمل آمده از سوی کارشناسان اداره، توقفگاهی در شهرستان شناسائی گردید که افراد سودجو ضمن انتقال غیرمجاز مرغهای تخمگذار پایان دوره اقدام به توزیع گسترده آنها در سطح شهرستان و سایر شهرستانهای همجوار می نمودند.

پس از اخذ حکم قضائی و با حضور و حمایت قابل تقدیر نیروی انتظامی شهرستان خودروی انتقال دهنده طیور توقیف و متهمین بازداشت شدند. ضمن اینکه پرندگان مکشوفه به نزدیکترین کشتارگاه در شهرستان انتقال یافتند.

دکتر تاویلی در ادامه افزود: عامل اصلی این اقدام غیربهداشتی و غیرمجاز بر اساس حکم قاطع دستگاه قضائی شهرستان به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد و مرغ استحصالی حاصل از کشتار نیز با حکم قضائی معدوم و از چرخه مصرف شهروندان حذف گردید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در پایان افزود: انتقال و عرضه غیرمجاز طیور به ویژه در حاشیه شهرستان از موارد تهدید کننده بهداشت و صنعت مرغداری است و دامپزشکی با این اقدام غیرقانونی به منظور ارتقای بهداشت عمومی برخورد قاطع می نماید.

 

نظر شما
ادامه