کد خبر: ۴۶۲۹۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی:
«دکتر شمسعلی هادی‌زاده معلم» افزود: تجربه و مدت زمان طولانی او در وزارت جهاد کشاورزی ارزشمند است ...
 
 

حکیم مهر: عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی و مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی با انتقاد از استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و کم توجهی مجلس به نظرخواهی از فعالین بخش خصوصی در این باره، تجربه حجتی در حوزه وزارت را ارزشمند و استیضاح او را به ضرر بخش کشاوزی عنوان کرده و می گوید: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس به جای پیگیری منافع ملی و در اختیار قرار دادن ابزارها به دولت برای ایجاد اصلاحات زیرساختی در حوزه کشاورزی، پیگیر تحقق وعده های منطقه ای خود هستند و روزی گندم، روزی ذرت و روز دیگر سیب زمینی را دغدغه خود می دانند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر شمسعلی هادی زاده معلم» با انتقاد از نحوه پیگیری مطالبات کشاورزان توسط نمایندگان مجلس به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: وقتی مشورتی در خصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با بخش خصوصی صورت نمی گیرد این مساله نشان می دهد که بخش خصوصی در حوزه کشاورزی جایگاهی از نظر نمایندگان ندارد. وی افزود: نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس بدون رایزنی با فعالان اقتصادی این حوزه نمی توانند خروجی مناسب داشته باشند و این نشان می دهد که رفع مشکلات کشاورزی به صورت ریشه ای مورد توجه بسیاری از آنها نیست.

این فعال بخش کشاورزی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص موضوع پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم که از جمله دلایل استیضاح حجتی از سوی نمانیدگان مجلس اعلام شده گفت: بسیاری از فعالین بخش خصوصی خرید تضمینی را اقدامی غلط عنوان می کنند. سالهاست در حوزه کشاورزی اعلام کردیم که به جای خرید تضمینی محصولات کشاورزی، دولت ها اقداماتی برای ارزان تمام شدن هزینه های تولید کشاورزان انجام دهند. هادی زاده معلم به پایین تر بودن قیمت محصولات کشاورزی وارداتی اشاره کرد و گفت: چرا باید قیمت محصولی وارداتی ارزان تر باشد و در این شرایط نمایندگان به جای قرار دادن ابزارهای لازم به دولت برای تولید ارزان تر به دنبال خرید گران تر در شرایطی باشند که با کاهش درآمدهای دولتی رو به رو هستیم.

وی تاکید به خرید تضمینی گندم را نشان دهنده درک نادرست از توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت ها که از سوی نمایندگان مطرح شده در جهت حمایت از تولید نیست و حمایت از خرید است و باید تلاش شود تا خدمات بیشتری برای تولید ارزان کشاورزان صورت گیرد.

این فعال بخش خصوصی در خصوص استیضاح وزیر کشاورزی گفت: برخی نمایندگان در حوزه کشاورزی منافع ملی را دنبال نمی کنند و به دنبال تحقق وعده های منطقه ای خود هستند و ضروری است تا از نگرش منطقه ای برای تحقق مطالبات خودداری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق با اشاره به اقدامات موثر حجتی برای توسعه کشاورزی ایران گفت: تجربه و مدت زمان طولانی او در وزارت جهاد کشاورزی ارزشمند است و با استفاده از ظرفیت های مدیران جوان در این وزارتخانه و همچنین قرار دادن ابزارهای لازم از سوی مجلس به دولت شاهد حل بسیاری از مشکلات در بخش کشاورزی خواهیم بود.
وی افزود: افرادی که به دنبال استیضاح ایشان هستند باید این نکته را مدنظر قرار دهند که در شرایط فعلی جایگزینی برای ایشان وجود ندارد و اداره این وزارتخانه با سرپرست آسیب های جدی در شرایط کنونی به بخش کشاورزی کشور وارد می کند.
 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
1
واقعا اون کشوری که کشاورزیش به یک مهندس عمران بند باشه دیگه انتظاری از پیشرفت نداریم .مرغ گرم گرون کردن که مرغ منجمد خودشون گرون تر بفروشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
خرید تضمینی گندم رو که بقالی سر کوچه ما انجام نمیده!دولت داره انجام میده.پس اگر اشتباه هست کار همین مهندس ....... ما هست.پس چرا داری ازش حمایت میکنی .........؟!!!!!
نیکو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
"در حال حاضر جایگزینی برای ایشون وجود ندارد"
یعنی مملکت اینقدر از دانش مدیریت در حوزه کشاورزی تهی شده که یک مهندس عمران گزینه بی بدیل وزارتخانه تخصصی جهاد کشاورزی و تامین کننده غذای مردمه!!!
وای بر ما!!چه کردیم و چه می کنیم!!!!!
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
آقای وزیر؛ اتفاقا اینکه شما مهندس عمرانید و IQ خوبی هم دارید، بهترین فرصت برای پیشرفت وزارتخانه است. خدا شما را برای ما نگه دارد، بعداز شما مشخص نیست که حتما یک مهندس عمران یا مکانیک و الکترونیک و ادبیات و یا حتی پزشک دیگری مسئول وزارت خانه بشن. میترسم کار دست افراد کم توان یا نا توان متخصصان حرفه، کشاورزی، دامپروری و دامپزشکی بیافتده، انوقت دیگه کار خیلی خراب میشه. پیشنهاد من اینکه تا وقتی که هستید، تعدادی لازم مهندس عمران استخدام کنید و مشکلات وزارتخانه را مرتفع فرمایید و مخصوصا ما دامپزشکان مفلوک را از آن وزارت کریمه انتزاع و مهندسین عزیز عمران را جایگزین فرمایید. اگر این کار را بکنید واقعا مدرک افتخاری دکترای دامپزشکی به شما تقدیم خواهد شد. و مطمئن باشید در هر شرایطی ازمشاورت و رهنمودهای حضرتعالی بیش از پیش استفاده خواهیم کرد. و دل نماینده محترم کمیسیون کشاورزی هم که از دیگر مریدان می باشند، خرسند خواهد شد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
با عرض سلام و ادب خدمت همه مخاطبان گرانقدر
اول اینکه وزیز جهاد کشاورزی باید از دانش آموختگان همین بخش باشد نه عمران و غیره!
دوم اینکه همین الان مدیران جوانتر با اندیشه های جهادی داریم که متاسفانه به آنها به دلیل همین تفکر پوسیده مجالی داده نمی شود.
حمایت آقای دکتر شمسعلی معلم جای بسی تعجب و تاسف است. با وجود این همه مشکلات به ویژه در بخش دام و طیور آیا واقعا با تغییر وزیر، اوضاع از این بدتر خواهد شد؟!!
ریشه بسیاری از مشکلات ما همین حمایت های بیجای برخی ها از برخی دیگر است ...........................
...........................
-
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
وا اسفا و وا عجبا !!!! بنازم به این نماینده ها........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
................... باعث تاسفه، ................
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
حجتی و غیره نداریم.دولت های ایران از بیخ مشکل دارن.حجتی ها خیلی زیادند.فکر می کنید این کشور مشکل بیکاری و اقتصادی نداره!!وزیر کار نباید استیضاح بشه.آموزش عالی چطور به دانشکده دامپزشکی که سونوگرافی نداره اجازه فعالیت داده!!اینها خیانت نیستن!!! .......... راحت با حقوق های بالا دارن وزارت می چرخونن.اون وضعیت دادگستری و قوانین حجری و حتی گاها خنده دار برای مجرمین.لااقل مجرمین رو نخندونید با این قانونها!!! .................
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
واقعا در بین این همه متخصص اقتصاد کشاورزی و دامپروری یک نفر واجد شرایط نیست که دست و دل نمایندگان محترم میلرزه که اگه این مهندس عمران بره کی میاد جاش. ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
چه جالبه یه دفه استیضاح میکنن دو روز بعد امضاشون رو پس میگیرن
به نظرتون علتش چیه
ان شالله که . خیر خواهانه بوده ماهم منحرفیم کهدفکر بد به فکرمون میرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
وقتی هدف اصلی از بین بردن کیان کشور در سطوح مختلف است ، وقتی لازم است مردم در تامین مایحتاج خود دچار سختی باشند و منتظر واردات و چشم به دست خارجی و با واسطه همین افراد بمانند !! وقتی هدف ازبین بردن تولید به هر شکلی در کشور است ، از جمله تولید و تامین غذا از منابع داخلی ، یعنی از بین بردن کشاورزی و دامپروری ملی ، چه کسی بهتر از ایشان که کوچکترین درکی از این دو رشته حیاتی ندارد و این را طی سالهای متمادی از وزارتش به اثبات رسانده است .
وزیر بهداشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
در این روزها که وزیر بهداشت سر بودجه دعوا داره

حجتی کجایی دقیقا کجاییییی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
وقتی کسی برای پستی که بطور اتفاقی به او داده اند لیاقت کافی نداشته باشه برای حفظ مقام خود از هر نوع اقدامی حتی نادرست ابایی نخواهد داشت . جزئیات این اعمال را اکثر ما ایرانیان به چشم دیده و به گوش شنیده ایم .
نظر شما
ادامه