کد خبر: ۴۶۳۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ۳۵ نفر از امضا کنندگان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به صورت کتبی و یا شفاهی از استیضاح اعلام انصراف کرده اند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «نور محمد تربتی نژاد» با اشاره به جلسه امروز صبح (شنبه) استیضاح کنندگان با وزیر جهاد کشاورزی به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه راهکارهایی برای حمایت از کشاورزان بررسی شد و مقرر شد در راستای تعیین نرخ تضمینی خرید گندم، شورایی تشکیل شود و به صورت کارشناسی با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را مورد بررسی قرار دهند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: در این جلسه همچنین موضوع امحال وام های کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم گرگان در مجلس با اشاره به انتقادات استیضاح کنندگان از ممنوعیت صادرات برخی از محصولات کشاورزی گفت: استیضاح کنندگان معتقد بودند که وزارت کشاورزی نباید تصمیمات دفعی اتخاذ کند.

وی ادامه داد: یکی از بندهای برنامه ششم در زمینه سیستم های آبیاری و قنوات نیز از محورهای گفتگوی استیضاح کنندگان و وزیر کشاورزی بود که مقرر شد وزارت کشاورزی در این راستا اقدامات عملی انجام دهد.

وی تاکید کرد: استیضاح وزیر کشاورزی، استیضاحی تخصصی و کمیسیونی است. ۹۹ درصد اعضای کمیسیون کشاورزی طرح استیضاح حجتی را امضاء کرده اند و فقط یکی از اعضای کمیسیون با اینکه موافق استیضاح بود بنابر ملاحظاتی این طرح را امضاء نکرد. این اولین بار در تاریخ مجلس دهم است که یک استیضاح مورد توافق همه اعضای کمیسیون قرار دارد.

تربتی نژاد اظهارداشت: بنابراین ۲۳ نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی و ۲۳ نفر از نمایندگان به صورت خودجوش این استیضاح را امضاء کردند.

وی ادامه داد: با توجه به جلسه ای که برگزار شد و قول هایی که آقای حجتی داد، ۳۵ نفر از نمایندگان به صورت کتبی و شفاهی از استیضاح اعلام انصراف کردند که باید روز یکشنبه در صحن امضاء های خود را پس بگیرند.

وی افزود: بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون کشاورزی در جلسه مشترک، مسئول پیگیری پس گرفتن امضاء های استیضاح شدم. به دلیل اینکه نمایندگان در حوزه های انتخابیه حضور دارند، موفق نشدم با ۱۱ نفر از نمایندگان تماس بگیرم. احتمالا این افراد نیز با توجه به شرایط خاص کشور، با پس گرفتن امضاء هایشان موافقت خواهند کرد اما طبق قانون حتی اگر یک نفر هم با استیضاح وزیر کشاورزی موافق باشد، این استیضاح انجام خواهد شد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
این نماینده ها هم فیلمی هستند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
خخخخخخ
دونگشون را از حجتی گرفتند.
به این مجلس
نظر شما
ادامه