کد خبر: ۴۶۳۰۶



عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بهترین راه کاهش قیمت گوشت قرمز ایجاد بازار آزاد و رقابتی است، باید به مردم کمک کنیم تا توان خرید گوشت قرمز را داشته باشند زیرا امکان عرضه و کنترل گوشت قرمز با قیمت پایین وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» در خصوص آزادسازی واردات دام زنده، گفت: در گذشته نیز از کشورهایی مانند روسیه و رومانی به منظور کنترل قیمت گوشت قرمز در بازار و جبران کاهش جمعیت دامی کشور دام زنده وارد کشور می‌شد.

واردات دام زنده باید صرفا جهت کشتار باشد

رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مباحث قرنطینه دام‌های وارداتی رعایت شود واردات دام از سایر کشورها اشکالی ندارد، تصریح کرد: واردات دام زنده به کشور باید به شرط و هدف کشتار باشد و دام‌های وارداتی به منظور پرورش نباید به مزارع آورده شوند.

دام‌های زنده وارداتی کنترل نژادی را دچار مشکل می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر دام‌های وارداتی به مزارع پرورش دام وارد شوند بر روی کنترل نژادی اشکالاتی ایجاد می‌کند، ادامه داد: ترکیب نژادی دام‌های وارداتی با دام‌های موجود داخل کشور در صورت نیاز باید به صورت کاملا کنترل شده باشد.

تلاقی نژادی موجب بروز مشکلات ژنتیکی می‌‍‌‌شود

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دام‌های وارداتی دارای نژاد خاص و پرواربندی شده هستند، عنوان کرد: دام‌های زنده وارداتی که به بازار پرورشی کشور وارد می‌شوند باید با اقلیم ایران سازگار باشند اما در صورت تلاقی امکان بروز برخی اختلالات ژنتیکی وجود دارد.

واردات دام زنده تاثیری بر روی بازار ندارد/تخصیص ارز دولتی به واردات گوشت هدر دادن منابع کشور است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات دام زنده اثر محسوسی بر روی قیمت گوشت قرمز موجود در بازار ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت در کشورهای همسایه حدود ۶ دلار است، منایع کشور با اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات گوشت قرمز و دام زنده هدر می‌رود.

باید توان خرید گوشت قرمز مردم را افزایش داد

رئیس کمیته دام، طیور و آبزیان مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه بهترین راه کاهش قیمت گوشت قرمز ایجاد بازار آزاد و رقابتی است، خاطرنشان کرد: باید به مردم کمک کنیم تا توان خرید گوشت قرمز را داشته باشند.



نظر شما
ادامه