کد خبر: ۴۶۳۱۱


رییس هیات مدیره گروه گلبار، ترخیص نشدن برخی کالاها و مواد اولیه داروهای دامپزشکی در گمرک را یکی از دلایل گرانی محصولات اعلام و اظهار کرد: به همین علت، هزینه های تولید در تمامی بخش ها افزایش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «مهندس محمدرضا یوسفی» با بیان اینکه کاهش مواد اولیه تولید را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: شرایط اقتصادی کشور و خودتحریمی‌ها، تولید را با مشکل مواجه کرده است.

یوسفی تصریح کرد: تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان دشوار شده است و برای نمونه، اسیدفسفریک در بازار نایاب است و ویتامین ها را نیز با قیمت گران خریداری می کنیم.

رییس هیات مدیره گروه گلبار ترخیص نشدن کالاها از گمرکات را یکی از دلایل کمبود مواد اولیه در بازار دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ تن ویتامین در انبارهای گمرک محصور شده است و اجازه ترخیص نمی دهند.

وی افزود: به همین دلیل تولیدکننده مجبور می شود، مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه کنند که منجر به افزایش قیمت محصولات نهایی می شود.

یوسفی اظهار کرد: برای نمونه سال گذشته شانه کاغذی تخم مرغ را ۹۰ تومان می خریدیم، اما امسال ۳۲۰ تومان شده است. کارتن تخم مرغ نیز از ۸۰۰ تومان به ۳ هزار تومان افزایش قیمت یافته است.

رییس هیات مدیره گروه شرکت های دارویی گلبار گفت: مرغ و تخم مرغ محصولات استراتژیک هستند و دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند.

یوسفی، گلبار را نخستین تولیدکننده دی کلسیم فسفات معرفی و اظهار کرد: ما دانش این محصول را بومی کرده ایم. این شرکت از سال ۷۰، فعالیتش در زمینه تولید این محصول را آغاز کرد. همچنین در زمینه تولید مکمل ها و پریموس های دام و طیور نیز فعالیت داریم.

قیمت تخم مرغ در مرغداری ها روزانه کاهش می یابد

یوسفی که مرغدار هم هست، گفت: به عنوان تولیدکننده تخم مرغ هم در زمینه تهیه نهاده ها و خوراک با مشکلاتی مواجه هستیم. برای نمونه پول ذرت را به حساب یک واردکننده واریز می کنیم، اما به موقع دان تحویل نمی گیریم.

وی افزود: قیمت تخم مرغ در مرغداری ها روزانه کاهش می یابد، به طوری که تا ۱۵ روز پیش تخم مرغ هر کیلوگرم ۹۵۰۰ تومان بود و در حال حاضر ۶۵۰۰ تومان هم به فروش نمی رسد.

رییس هیات مدیره گروه گلبار دلیل کاهش قیمت تخم مرغ در مرغداری ها را واردات این محصول دانست و گفت: واردات تخم مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی از ترکیه باعث کاهش قیمت این محصول شده است.

یوسفی درباره برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی داروهای دامپزشکی نیز گفت: با توجه به نابسامانی اقتصاد و مشکلات بنگاه ها و واحدهای تولید، نمایشگاه ها مانند گذشته رونق چندانی ندارند.



نظر شما
ادامه