کد خبر: ۴۶۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

دو کامیون حامل قطعه شتر مرغ که از شهرستان مشهد فاقد مجوز قرنطینه ای دامپزشکی، به مقصد یزد در حال تردد بود توسط نیروی انتظامی توقیف گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بشرویه  «دکتر سید حمید عبدی» رییس شبکه گفت: دو کامیون حامل قطعه شتر مرغ که از شهرستان مشهد فاقد مجوز قرنطینه ای دامپزشکی، به مقصد یزد در حال تردد بود توسط نیروی  انتظامی توقیف گردید و پس از تشکیل پرونده برای تعیین تکلیف به شبکه دامپزشکی شهرستان ارجاع شدند.

عبدی گفت: به علت جلوگیری از تلفات، شتر مرغ ها به یکی از مزارع غیر فعال پرورشی شهرستان منتقل و قرنطینه گردید و بعد از بررسی علائم بالینی خونگیری و ارسال به آزمایشگاه جهت بررسی سلامت آنها انجام گردید.

 رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با اشاره به نقش و جایگاه دامپزشکی در تأمین بهداشت عمومی جامعه تصریح کرد: با توجه به انتشار سریع بیماری های طیور از یک منطقه به منطقه دیگر سهل انگاری در رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه ای موجب بروز خسارت سنگین و جبران ناپذیری در صنعت پرورش طیور شهرستان و استان می شود.

عبدی در ادامه از تولیدکنندگان خواست برای کاهش بروز بیماری ها و جلوگیری از زیان های اقتصادی، با رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای و اخذ مجوزهای لازم، با دامپزشکی همکاری کنند.

وی گفت: شهرستان بشرویه یکی از شهرستانهای پیشرو در زمینه پرورش شتر مرغ است و چندین مزرعه در حال فعالیت دارد ولزوم رعایت مقررات قرنطینه ای از اقدامات اولیه صیانت از سرمایه طیور شهرستان می باشد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
سلام. با تشکر از همه همکاران محترم شبکه دامپزشکی بشرویه. امید.وارم سایر استانها و شهرستانها هم با حساسیت ویژه تخلفات بهداشتی را پیگیری نمایند. دام سالم غذای سالم انسان سالم
نظر شما
ادامه