کد خبر: ۴۶۳۴۲


رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور از آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان البرز بازدید به عمل آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر توکلی» در این دیدار اظهار داشت: آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان با انجام بیش از 125 هزار و 646 مورد آزمایش در بخش سرولوژی، کنترل کیفی فرآورده های خام دامی و خوراک دام و طیور ، کشت میکروبی و انگل شناسی در نه ماهه سالجاری از آزمایشگاه های فعال کشور در این زمینه محسوب می گردد.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای نمونه های ارسالی به اداره کل و لزوم دقت بالا در انجام آزمایش و اعلام نتایج برای تصمیمات بعدی، نیاز به راه اندازی آزمایشگاه مولکولی (PCR) وجود دارد که يك سيستم بسيار پيشرفته و دقيق جهت شناسايي اجرام بيماريزا مي باشد. لذا با هماهنگی و تامین اعتبارات لازم تجهیزات مورد نیاز خریداری و محل آزمایشگاه PCR در حال تکمیل می باشد.

رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: با توجه به خرید تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه PCR لازم است هر چه سریع تر نسبت به تکمیل ساختمان مورد نظر اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

«دکتر حبیبی» گفت: امروزه آزمايش PCR كاربرد فراواني در علوم مختلف پيدا كرده است و در علم دامپزشكي نيز به ميزان وسيعي از روش PCR جهت جستجو و شناسايي اجرام بيماريزا از جمله تعيين آلودگي گله طيور به عوامل مايكوپلاسمايي همچون  MGو MS، تشخيص و شناسايي ويروس هاي همچون آنفلوانزاي پرندگان، برونشيت عفوني طيور و غيره استفاده مي شود همچنين اين روش در كمك به تشخيص دقيق بيماريهاي آبزيان بسيار مؤثر تر عمل مي نمايد.

در ادامه این جلسه دکتر حبیبی با همکاران آزمایشگاه دیدار و  از پروژه در حال ساخت و مراحل تکمیل آن بازدید بعمل آورد.


 
نظر شما
ادامه