کد خبر: ۴۶۳۴۳
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
در نامه مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی عنوان شد:
سازمان نظام دامپزشکی از همکاری در برگزاری کلیه کنگره‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تخصیص امتیاز بازآموزی در آن واحد، معذور خواهد بود ...

حکیم مهر: مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی در نامه‌ای به رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، اعلام کرد که با توجه به افزایش غیر قانونی ظرفیت پذیرش دانشجوی دامپزشکی در آن واحد، این سازمان از همکاری در برگزاری کلیه کنگره‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تخصیص امتیاز بازآموزی در آن واحد، معذور خواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، متن این نامه به شرح زیر است:

انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
خیلی جالب :))
سعادتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
به نظرم به حول قوه الهی بعد دانشکده بافت الان نوبت علوم تحقیقاته علی برکت ا..
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
بسیار عالی، کاشکی زودتر در حصوص این مورد به این شکل برخورد میشد..
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
پی گیری مستدام خلاصه اثر بخش است اما اگه از وزاتخانه هایی که خودشان مشکل و ایجاد کردن موضوع را پی گیری کنید مطمئنا بی نتیجه است. یک کم بالا دستی تر، این موضوع کوچکی نیست که در حال پی گیریش هستید. توجه فرمایید که نامه هایی به این شکل بیشتر شبیه عریضه و اعتراض نامه است. جسارت است از محضر استادم خودم جناب دکتر انصاریفرد، عرض می شود نامه چنانچه مستند به اعداد و ارقام و جداول و بحث های کارشناسی مفصل نباشه گیرنده نامه به راحتی روی اون سرپوش میذاره و از اختیارت خودش استفاده می کند و درنهایت دستور بایگانی نامه را صادر می کند.ضمنا داشتن رونوشت به یک مقام بالاتر ازایشان کمی دست و پای گیرنده ، برای سنبل کردن را نامه می بندد.
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
این دانشکده بسیار بی رویه جذب دانشجو دارد، البته سایر دانشکده ها هم همینظور مثل گرمسار و کرج، سیاست مالی دانشگاه آزاد ایجاب می کند که بدون جذب هیات علمی و با استفاده از حق التدریس جذب دانشجو داشته یاشد تا ورشکستگی اش را به تعویق بیاندازد، در این میانه رشته دامپزشکی به علت عدم وجود متولی پر قدرت قربانی می شود
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
یعنی واحد بابل و کازرونکه بیش از سیصد نفر پذیرش کرده اند کارشان خوب بوده فقط علوم و تحقیقات مشکل داشته؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
اقا دانشگاه کرج رو هم باید تحت فشار گذاشت ورودی ساله ما 70 نفره ولی امسال 300 نفر گرفته در صورتی که کرج هیچ سالی ترم بهمنم نمی گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
آفرین و احسنت!

درود بر شجاعت و اجساس مسئولیت جناب آقای دکتر محمدرضا صفری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
از این دست اقدامات عملی بسیار مفید خواهد بود. درود بر سازمان نظام دامپزشکی کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
درود بر شجاعت دکتر صفری
دامپزشک
|
United States of America
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
همکاران محترم به این نکته توجه کنند که این اساتید و دامپزشکان پیش کسوت که در وزارت علوم متصدی رشته دامپزشکی هستند و همواره به اتفاق همه نهادها نظیر نظام دامپزشکی و باقی تشکل ها و همچنین رسانه های دامپزشکی، موج سواری می کنند، جذب دانشجو بر عهده وزارت علوم و مرکز آزمون می باشد و دانشکده ها هیچ دخالتی در این امر ندارند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
با سلام
یکی از همکاران به درستی از اساتیدی گفتند که خودشون بازنشسته هستند و در تمام وزارتخانه و تشکل ها حضور دارند، بهتر است جا برای جوانها خالی کنند. بنده چندین بار از آقای دکتر ......... در رابطه با جذب دانشجو پیگیر بودم و هر بار فرمودند ما ممانعت خواهیم کرد ولی عملا هیچ اتفاقی نیافتاد. آقایانی که ادعا دارید و در تمام کمسیونها هستید شما بایست اقدام کنید دانشکده ها متولی جذب نمی باشند. مرکز آزمون دانشگاه آزاد و وزارت علوم بایست اقدام عملی کنند.
استاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
همکاران گرامی باوجود تایید تمامی نظرات سروران لطفا در خطاب قرار دادن دانشکده و مسئولین آن در روند جذب دانشجو در دانشگاه آزاد دقت و مطالعه کافی و در نظر گرفتن خدای متعال انگشت اشاره را به سوی افرادی که نقشی در این تصمیم ندارند نگیریم... در دانشگاه آزاد دانشکده ها نقشی در روند جذب دانشجو‌ ندارد و مکلف به اجرای دستورابلاغی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
1
1
سازمان نظام دامپزشکی و فضاسازی رسانه ای از مطالبه برحق فعالان حرفه دامپزشکی در خصوص افزایش نامناسب ظرفیت پذیرش دانشجو
سالهاست که سازمان نظام دامپزشکی ایران تاسیس شده است و هدف این نهاد از بدو تاسیس ساماندهی به امور فعالان بخش خصوصی حرفه دامپزشکی می باشد بگذریم از عملکرد روسای اولیه این سازمان مردم نهاد که متاسفانه عملکرد مناسب و قابل قبولی از خود به نمایش نگذاشتند و در برهه ای این سازمان شد محل اخذ برخی رانت های خاص برای برخی انسانهای خاص تر که بعدتر و طی مقاله ای مفصلا به آن خواهیم پرداخت ولی چند صباحی است که بحث ازدیاد جذب دانشجو در حرفه دامپزشکی نقل محافل این حرفه گردیده است.
درست هفت ماه قبل از برگزاری انتخابات سازمان نظام دامپزشکی که با شکایت تعدادی دامپزشک و غیر دامپزشک در تهران به تعویق افتاده بود رئیس فعلی سازمان نظام دامپزشکی کشور جناب آقای دکتر صفری مصاحبه ای را رسانه ها داشتند در خصوص رویه نامناسب افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دامپزشکی که بنا بر نامه های منتشره به شماره 64366 مورخ 16/8/1396 صراحتا ذکر نموده اند که پذیرش بی رویه دانشجوی دامپزشکی اعم از دولتی و آزاد مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد و حتی در فرازی از نامه به پذیرش دوره های شبانه در دانشگاههای دولتی اشاره نمودند که به عنوان آفت جدی برای کیفیت علم از آن نام بردند از این نامه سازمان نظام دامپزشکی تا نامه اخیر آقای دکتر انصاری فرد با عنوان مشاور نظام و مدیر حوزه ریاست سازمان نظام در خصوص قطع همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات که در پاسخ به یک مکاتبه اداری رسانه ای شده است به نظر میرسد مدیریت سازمان نظام ادامه پیگیری های حرفه ای در این خصوص را رها کرده اند و یا دانسته به انحراف کشیده اند با من همراه باشید تا ببینیم کجای این نحوه تعامل انحراف است و چه شائبه هایی در خصوص این نامه اخیر سازمان نظام می تواند مطرح باشد:
1- در هیچ سیستم اداری اعم از دولتی و غیر دولتی مشاور و مدیر حوزه ریاست اجازه ارسال پاسخ به مکاتبات رسمی و بدتر از آن رسانه ای کردن آن را ندارد مگر سازمان نظام دامپزشکی معاونت آموزش ندارد که مشاور که می بایست امر مشاوره را انجام دهد پاسخ مکاتبه آموزشی را می دهد.
2- اگر بنا بر رسانه ای کردن مکاتبات معمول اداری فیمابین و موج سواری براساس آنها باشد دیگر هیچ اطمینانی نمیتوان داشت که از فردا صبح کانالهای تلگرامی حاوی نامه هایی باشد که مثلا یک آبدارچی در خصوص ممنوعیت استخدام خودش از کارتابل رئیس یافته و منتشر نماید که به همین دلیل از ارائه چای به رئیس تا اطلاع ثانوی معذور است.
3- گرو کشی اصطلاح نامناسبی است در رفتارهای حرفه ای ولی به نظر می رسد سازمان نظام دامپزشکی در حال ایجاد گروکشی با دشمن فرضی اشتباهی است شما با ازدیاد دانشجو سرو کار دارید چرا در خصوص امتیاز بازآموزی که مختص فارغ التحصیلان است در این خصوص گروکشی میکنید و اصولا ارتباط .... چیست؟
4- آیا در این پیگیری سخت و جدانه در خصوص افزایش بی رویه دانشجو که بنا به گفته رئیس سازمان نظام هم در دانشگاههای دولتی اتفاق افتاده و هم در دانشگاه آزاد نوک پیکان شما فقط دانشگاه آزاد را شناسایی می کند و بصورت هوشمندانه ای دانشگاههای دولتی و مخصوصا دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را که ارتباط نزدیکی با شما دارند را زیر سبیلی رد می کند آیا زمان آن نرسیده که این بازی زیرکانه رسانه ای را یا جوانمردانه کنید یا از آن صرف نظر.
5- جناب آقای دکتر انصاری فرد مشاور محترم سازمان نظام دامپزشکی اگر مشاوره های مناسب شما به رئیس سازمان نظام قدری حرفه ای تر بود و از آن قماش جلساتی را که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در این خصوص برگزار نمودید تا همیشه جانبدارانه اقدام به شناسایی مشکل و ارائه راه حل برای آن نمایید را در مکان مناسبتری که امکان مشارکت روسای سایر دانشکده ها نیز فراهم باشد شاید آن زمان بود که دو نکته را در این خصوص بهتر درک می نمودید که اولا عزیزانتان در دانشگاههای به اصطلاح مادر چه بر سر حرفه آورده اند (از استخدام نونهالان و سیاسیون بجای اساتید به نام تا تجارتهای ویژه با شرکتهای خصوصی و دولتی) و دوم اینکه ساز و کار موجود در دانشگاهها را بهتر درک می نمودید که بدانید خود دانشکده ها در دانشگاه آزاد اختیاری برای افزایش ظرفیت ندارند.
6- در انتها اینکه دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات در حال حاضر درگیر رسیدگی به فاجعه از دست دادن دانشجویان خویش است و بالطبع مهمترین مساله این دانشگاه نمیتواند چیزی غیر از این باشد و کاش به آنها اجازه میدادید این بحران و فاجعه ملی را از سر بگذرانند و در موقعیت مناسبتری این فضاسازی رسانه ای را مطرح می نمودید هرچند به نظر می رسد انتخاب این زمان از سوی شما هوشمندانه بوده و برای تحت تاثیر قرار دادن فضای فعلی حاکم بر سازمان نظام مرکزی است.
از سازمان نظام مرکزی و خصوصا رئیس محترم آن درخواست داریم تا اجازه انحراف در بحث پیگیری مطالبات به حق حرفه دامپزشکی در افزایش ظرفیت بی حد و حصر پذیرش دانشجو را به افراد تحت امر خویش ندهد تا خدای ناکرده این مطالبه از مسیر اصلی خویش منحرف نشود و همچنین از انتشار نامه های مکاتبات عادی در فضای رسانه ای جلوگیری نماید چرا که بدعت نامناسبی برای سازمان نظام خواهد شد و همچنین برگزاری جلسات پیگیری ظرفیت های پذیرش دانشجو را از محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که خود از مقصرین اصلی این وضعیت می باشد منفک نموده و به مکان مناسبتری که امکان مشارکت همه مراکز آموزشی در این خصوص باشد منتقل نماید البته بماند که در خصوص نوآوریهای دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در خصوص تخریب زیرساختهای حرفه دامپزشکی مقاله جامعی خواهیم نوشت.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
من از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم یادمه موقعی که ما وارد دانشگاه شدیم آقای دکتر صفاریان جدیدترین هیات علمی دانشگاه بودند اون موقع سیاسیون اومدند و هیات علمی زاپاس شدند و اخیرا هم که برای انتخابات سازمان نظام رفتم دانشکده میگفتن که آقازاده های همون سیاسیون اومدن و جای پدرانشون نشستن حالا کی به علم اهمییت میده
استاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
اگر خواننده آگاهی انتشار نامه های رسمی در فضای مجازی در شرایط کنونی را ببیند قطعا به این یقین خواهد رسید که نه تنها انتشار آن اصولی نبوده بلکه نشان از عدم نظارت بر فعالیت های ساختاری سازمانی است که خود را مدعی بر حق می داند... برخی از واحدهای دانشگاه آزاد از امکانات آزمایشگاهی و آموزشی به روزی نسبت به بسیاری از دانشگاه های دولتی برخوردار هستند... با نگاه به گذشته می توان دید خود دانشگاه تهران از متولیان افزایش ظرفیت در دوره های عمومی و تخصصی است..شاید دلیل این موج سواری ها را در منافع شخصی یافت چراکه اگر دوستانی که منافعی در دانشگاه های دولتی دارند منافعی در دانشگاه آزاد داشتند باز چنین نشانه گیری هایی دیده میشد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
آیا با کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو مشکل آموزش غیر استاندارد در دانشکده های غیر استاندارد حل می شود !!؟؟
بدون شک معضل اصلی و ریشه ای ،همان عملکرد و دیدگاه سیستم است که کوچکترین نگرانی برای آموزش نادرست و غیر استاندارد ندارد در واقع اگر قرار بود آموزشی سالم و استاندارد ارائه شود اولین نکته ای که باید و به ناچار به آن توجه و عمل میکردند، همان رعایت ظرفیت پذیرش دانشجو مطابق با امکانات و تعداد اساتید و غیره بود که در نهایت فارغ التحصیلانی با سواد و صاحب مهارت به بازار کار تحویل میدادند .
بنظر می آید دو طرف این موضوع در واقع در یک طرف و در کنار یک دیگر اند تا در تقابل با هم و همانا هر دو اینها مشکلی با آموزش نادرست و غیر استاندارد ندارند !!
به راحتی میتوان این دعوای زرگری را بین دو طرف دید چون کمترین نگرانی نظام دامپزشکی سطح سواد و مهارتهای فارغ التحصیلانی است که نام دامپزشک را بدون داشتن آموزش درست یدک می کشند !!
اگر واقعا" نظام دامپزشکی که خود یکی از معضلات جدی صنف دامپزشکی است می خواست کاری بکند و اگر می خواست به روح قوانین نظام دامپزشکی و وظایف واقعی خود عمل نماید بدون این همه جار و جنجال و نمایش ، روشی درست و جدی برای تعیین سطح صلاحیت فارغ التحصیلان دامپزشکی بکار می برد تا بدرستی قابلیت این فارغ التحصیلان ارزیابی شود و با سیستم درست بازآموزی نه این کلاسهای بی فایده و خنده دار ، به آنان کمک میکرد که خود را به سطح مناسب برسانند. و به همین راحتی و بدون کوچکترین جنجال نمایشی با گذاشتن فیلتری سالم برای تعیین صلاحیت افراد و برخورد جدی با متخلفین ، سطح پذیرش دانشجو را در تمام دانشکده ها پایین می آورد چون دانشکده ها مجبور میشدند دانشجویان خود را بدرستی آموزش دهند تا بتوانند از فیلتر تعیین صلاحیت نظام دامپزشکی بگذرند و این مهم بدون شک ،در درجه اول با کاهش پذیرش دانشجو شروع می شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
اساتید عزیز دانشگاه آزاد چون از همین دانشجوها (مشتری ها) درآمد کسب می کنند انقدر نگران کاهش جمعیت ورودی ها هستند، مساله دوستان ......... است نه علم و نه جوان دانشجو، اساتید عزیز چطور می توانند سیصد دانشجو را در یک ترم مدیریت کنند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
بنظر بنده حال که اکثرمردم به تحصیل غیررایگان علاقه مند هستند ظرفیت دانشگاه دولتی کاهش یابد و یا اینکه دانشگاه دولتی هم به طورغیرانتفاعی دانشجو بپذیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
بابت این تلاش ها دست شما را میبوسیم.
تا میتوانید جلوی این اوضاع خراب را بکیرید و این معضل را حل کنید
برای حصول نتیجه ی بهتر باید از طریق بالاترین مقام وزارت علوم و معاون وی در سازمان سنجش اقدام کرد.
باید به این دوستان و حتی هییت وزیران فهماند فراوانی بیش از اندازه ی دامپزشک چطور در نهایت امنیت غذایی و سلامت مردم را به وضع موجود رسانده و در آینده بسیار بدتر هم خواهد کرد
بفهمانیم دکترای بالینی و طولانیه دامپزشکی با ۲۴۰ واحد درسی, مانند رشته هایی چون ادبیات و حسابداری نیست. و بجز هزینه ی بسیار سنگین تر برای هر فرد, عمر یک جوان هم به تباهی کشانده میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
همش حرف و حرکتهای نمادین. واقعا تو این چند ده سال چه اتفاق تازه ای رخ داد و به نفع ما فارغ التحصیل ها بوده. هیچی؟ تمام تارو پود این سیستم شده پارتی بازی و حق خوری و کلک و رانت . پذیرش بی رویه دانشجو. نادیده گرفته شدن اجتماعی. کار بهداشتی کردن و جز سیستم بهداشتی کشور نبودن. بیکاری و فقر. خشکسالی و کاهش جمعیت دامی. واردات بی رویه محصولات دامی. کدام تکه از لحاف چهل تکه مشکلات دامپزشکی حل شده یا میخواد حل بشه. همش حرف و حرف وحرف. عملی وجود نداره عاقبتی هم در این رشته نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
سلام. ممنون از زحمات دکتر صفری ولی باید رئیس سازمان دامپزشکی ورئیس نظام مسئله پذیرش دانشجو رو رسانه کنید ورسما اعلام کنند که برای ورودی های مثلا سال ۹۸هیچ گونه بازار کاری وجود ندارد و حداقل یکی دو سال دانشجو نگیرند وطی این مدت پذرش دانشجو به حد نرمال برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
من نیز با پذیرش بی رویه دانشجو در رشته دامپزشکی در دانشگاه ازاد و دولتی موافق نیستم ولی باید در نظر داشت که دانشحویان هیچ نقشی در این تصمیم گیری نداشته اندو بحث هایی از این دست فقط منجر به افزایش فشار روانی داتشجویان خواهد شد.ضمنا مطرح کردن این موضوع در حالی که اکثر داتشجویان واحد علوم و تحقیقات در پی حادثه دردناک واژگونی اتوبوس اندوهگین ودر سوگ دوستانشان نشسته اند جای تامل و تفکر دارد.ضمنا عزیزانی که مرتبا در خصوص پذیرش دانشجوی رشته دامپزشکی بارتبه های بالا اعتراض دارند به اطلاع میرساند رتبه پذیرش این رشته در واحد علوم تحقیقات زیر ۳۵۰۰ میباشد.موفق باشید
محمد
|
Germany
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
احسنت به سازمان و نظام دامپزشكي
اين بهترين كار ممكن است
شان دامپزشكي رو با پذيرش غيرعقلاني دانشجو در دانشگاه آزاد پايين آوردن
اونم يه سري دانشجوي ..........
همينحوري كاردان هاي دامپزشكي دارن جولان ميدن بجاي دكترهاي دامپزشك، زياد از حد دكتر دامپزشك فارغ التحصيل دادن هم قوز بالا قوز شد اين وسط
نظر شما
ادامه