کد خبر: ۴۶۳۴۹
 
 

  با هدف ارتقای بهره وری سازمانی و اقتصاد مقاومتی از دو سیستم رایانش ابری و ویدیو کنفرانس در سازمان دامپزشکی کشور رونمایی شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در مراسم رونمایی از دو سیستم تکنولوژیک اطلاعات و ارتباطات در این سازمان، گام عملی دیگری برای بهبود بهره وری اداری در سازمان دامپزشکی کشور برداشته شد؛ اتفاقی که «دکتر علیرضا رفیعی پور» ریاست این سازمان، با ابراز خشنودی از این اقدام همکاران فاوا در سازمان دامپزشکی کشور و معاونت توسعه مدیریت و منابع این سازمان، بر اهمیت مراعات دو نکته مدیریتی تاکید کرد و افزود: موضوع ارزیابی کارکنان و مدیران سازمان دامپزشکی اعم از ستادی و حاضر در جغرافیای کل کشورمان  و همچنین کمک تمام همکاران در حوزه بین المللی و لزوم تغییر جدی در این زمینه به ویژه در شرایط کنونی و حوزه منطقه ای امری ضروری است.

رفیعی پور جهت تسریع در تحولات مثبت اداری با استناد به دستاوردهای موفق جهان، خواستار تفویض اختیار انجام وظایف محوله به همکاران و کارشناسان شد تا با توجه به شرایط دشوار تحریم ها بتوان باری از دوش مردم و تولیدکنندگان برداشت.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با تبریک رونمایی از این دو تکنولوژی در سازمان دامپزشکی کشور و مزایایی مانند تسریع خدمات رسانی و آموزش به همکاران سراسر کشور در عین کاهش هزینه های سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی، ابراز امیدواری کرد تا پس از این امکان ارزیابی یا خود ارزیابی دقیق تری نیز فراهم شود.

 «مهندس بابک فرهنگی» مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحولات اداری سازمان دامپزشکی کشور در مورد جزییات رونمایی از 2 فناوری رایانش ابری و همچنین ویدیو کنفرانس در این سازمان و تاثیرات آن در بهبود بهره وری سازمانی گفت: در فناوری رایانش ابری   (Cloud Computing ) وابستگی به کلاینت ها حذف می شود و در عمل کلاینت های سازمان یک ایستگاه بیشتر نخواهند بود

وی در تشریح جزییات بیشتر استفاده از فناوری رایانش ابری در سازمان دامپزشکی کشور گفت: در کنار مزایایی مانند افزایش امنیت شبکه، جداسازی اینترنت از اینترانت، افزایش سرعت خدمات فنی به کارکنان، افزایش ضریب اطمینان سرویس دهی تا 99 درصد به دلیل استفاده Load balancing  (متعادل نمودن بار ترافیکی) و redundancy ؛ با استفاده از این تکنولوژی دیگر به ارتقای سخت افزار کلاینت و خرید آنتی ویروس نیاز نخواهد بود و این مهم منجر به کاهش هزینه های سازمان دامپزشکی می گردد.

فرهنگی در مورد دیگر مزایای استفاده از سیستم رایانش ابری که همکاران فاوا در سازمان پس از خریداری لیسانس آن به نصب اش مبادرت ورزیده اند، افزود: با این فناوری نگرانی جهت از دست رفتن اطلاعات کاربرها وجود نداشته و کاربران با حذف شدن بعد زمان و مکان، می توانند در هر زمان و مکان به کامپیوترهای خود دسترسی داشته باشند.

 انجام سیستم های آموزشی و جلسات از راه دور با رونمایی از تکنولوژی ویدیو کنفرانس 

 دومین فناوری که با رونمایی از آن به تجهیزات تکنولوژیکی سازمان دامپزشکی کشور افزوده شد، راه اندازی سیستم «ویدیو کنفرانس» از طریق یک شرکت دانش بنیان ایرانی است که به واسطه آن جلسات متعدد سازمانی و استانی بر روی این سیستم پیاده سازی می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحولات اداری سازمان دامپزشکی کشور در مورد جزییات مزایای رونمایی از این فناوری نیز گفت: با استفاده از تکنولوژی  ویدیو کنفرانس راه اندازی شده، با مقدور شدن انجام سیستم های آموزشی از راه دور شامل آموزش های خارجی و داخلی و همچنین انجام جلسات از طریق این فناوری در عمل نیاز به جابجایی مدیران برای شرکت در جلسات و نظارت بر عملکرد مدیران کل استان ها منتفی می شود.

به گفته وی، بر اساس بهره وری صورت گرفته با استفاده از این تکنولوژی برآورد شده است از محل مصرف سوخت، صرفه جویی کاغذ و ... ضمن افزایش تعداد جلسات حدود 12 میلیارد ریال صرفه جویی در ماه محقق می شود.

 
 
نظر شما
ادامه