کد خبر: ۴۶۳۶۱

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به تمدید ۴۵روزه مهلت صدور پروانه شکار برای شکارچیان در این استان، گفت: این تصمیم به واسطه عدم مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان گرفته شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «قربانعلی محمدپور» با اشاره به اینکه اداره کل حفاظت از محیط زیست گیلان در سال جاری اقدام به صدور مجوز شکار برای شکارچیان به مدت ۲ ماهه بعداز چند سال ممنوعیت کرده است، اظهارکرد: ۱۵ دی ماه سال جاری پایان مهلت مجوزهای صادر شده است.

وی افزود: براساس پایش‌های مستمر کارشناسان محیط زیست استان از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر خوشبختانه تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: در همین راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته با دامپزشکی استان گیلان پروانه شکار صادر شده به شکارچیان مجاز به مدت ۴۵ روز تمدید شد.

وی بیان کرد: دفاتر پیشخوان دولت منتخب استان گیلان می توانند از دوشنبه نسبت به صدور پروانه شکار تا پایان بهمن ماه سال جاری اقدام کنند.

محمدپور در ادامه از شکارچیان دارای پروانه نیز خواست براساس قوانین و ضوابط ذکر شده در پروانه اقدام به شکار کرده و با محیط‌بانان اداره کل محیط زیست استان گیلان همکاری لازم را داشته باشند.


 
نظر شما
ادامه