کد خبر: ۴۶۳۷۰


رئیس اداره دامپزشکی بانه گفت: 120 واحد غیر مجاز در بانه اقدام به عرضه مرغ زنده و کشتار آن بدون توجه به ضوابط بهداشتی می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر آرام بحری» روز سه شنبه با اشاره به اینکه در برخی از منازل هم مرغ زنده توزیع می شود، اظهار داشت: مرغی که توسط این واحدها عرضه می شود از جاهای نامشخص وارد و ضوابط بهداشتی نیز در آنجا اصلا رعایت نمی شود.

وی با بیان اینکه اکنون تنها 10 واحد توزیع مرغ کشتار روز زیر نظر این اداره در بانه فعالیت می کند، افزود: مرغی که در کشتارگاه ذبح می شود مشخصاتی مانند پروانه واحد و تاریخ انقضا دارد اما مرغ های زنده فاقد این مشخصات هستند و غیر بهداشتی بوده و علاوه بر تهدید سلامت مصرف کننده، قیمت تمام شده اش نیز از مرغ کشتار روز بیشتر است.

بحری یادآور شد: مشکلات کشتارگاه طیور بانه رفع شده و روزانه 17 تُن مرغ در این واحد ذبح می شود که تنها 2 تُن آن در شهرستان مصرف و باقی به شهرستان های همجوار صادر می شود.

رئیس دامپزشکی بانه تاکید کرد: این اداره از واحدهای صنفی که مرغ کشتار روز عرضه کنند حمایت می کند اما عرضه کنندگان غیر مجاز برابر ضوابط و مقررات بهداشتی منتظر برخورد قانونی باشند.

وی گفت: شیوع بیمارهای مهلک بین انسان و دام و بیماری های فوق حاد در واحدهای پرورش طیور که گاهی 100 درصد تلفات در پی دارد، پخش فضولات و ضایعات طیور در سطح شهر و روستا و ایجاد آلودگی میکروبی و محیط زیستی، انتشار بیماری در بین پرندگان مهاجر، و تاثیر منفی صحنه های کشتار برای کودکان و زنان باردار از جمله معضلات توزیع مرغ زنده در سطح شهر است

بحری با بیان اینکه تاکنون 2 واحد توزیع مرغ غیر مجاز در این شهرستان پلمب شده است، اظهار داشت: در آذر امسال با اجرای طرح تشدید نظارتی 170 کیلوگرم انواع فرآورده های گوشتی خام غیر بهداشتی و فاسد در فروشگاه ها و مراکز عرضه کشف و ضبط شد.

شهرستان مرزی بانه 80 واحد مرغداری صنعتی مجاز دارد و به لحاظ تولید مرغ رتبه دوم استان کردستان را دارد

بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است

 
 
نظر شما
ادامه