کد خبر: ۴۶۳۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دفتر بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه هیچ سویه جدیدی از ویروس عامل بیماری آنفلوانزای پرندگان وارد کشور نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «دکتر علیرضا اکبرشاهی» ضمن اعلام این موضوع گفت: با توجه به بررسی های صورت پذیرفته بر روی دو شیوع اخیر روی داده در استان مازندران، مزارع درگیر با سویه H5N8 در حال چرخش در کشور، آلوده شده بودند و رصدها و پایش این سازمان موید این موضوع می‌باشد که هیچ سویه جدیدی خوشبختانه وارد کشور نشده است .

اکبرشاهی ادامه داد: با این حال، افزایش دقت نظر در حذف تردد های غیر ضروری، اطلاع رسانی سریع هر گونه تلفات غیر عادی، کاهش مصرف معنی دار اب و دان و کاهش معنی دار تولید به نزدیکترین اداره دامپزشکی ضروری است.

مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: پرورش دهندگان طیور بومی به ویژه در استان های شمالی، از رها کردن و چرای آزاد طیور خودداری و پرندگان خود را محصور نمایند .

لازم به ذکر است که طی هفته گذشته، درگیری دو واحد پرورش طیور در شهرستانهای بابل و نور استان مازندران، سبب بروز نگرانی هایی شده بود .


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار اداره کل قزوین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
دستمریزاد به درایت مسئولین سازمان دامپزشکی.
نظر شما
ادامه