کد خبر: ۴۶۳۷۴


تقدیر از ۱۵۸ نمونه ملی بخش کشاورزی در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد. در حاشیه برگزاری انتخاب نمونه های ملی بخش کشاورزری که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان دامپزشکی، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم، هم چنین مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، هریک از منتخبین به بیان نقطه نظرات و بیان دیدگاه ها پرداختند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در این مراسم که با شعار "کشاورزی دانش بنیان، رکن اقتصاد مقاومتی" در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، ۱۵۸ فعال و تولیدکننده نمونه در بخش کشاورزی و صنایع وابسته مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نمونه های ملی بخش کشاورزی که از طریق بکارگیری دانش و تکنولوژی های روز توانسته اند ضمن افزایش عملکرد و بهره‌وری آب در سازگاری با محیط زیست، محصولاتی سالم تولید کنند، پیشرو و پیشران توسعه کشاورزی کشور هستند.

«مهندس محمود حجتی» در سی و سومین مراسم انتخاب و معرفی نمونه های ملی کشاورزی که امروز سه شنبه برگزار شد، با اعلام این مطلب تصریح کرد: اگر متوسط تولیدات کشاورزی به یک سوم میزان رکورد نمونه های ملی بخش کشاورزی افزایش یابد، تولیدات کشاورزی اقتصادی و پایدار خواهد شد و نیاز کشور به برخی محصولات که هم اکنون از خارج وارد می شود از تولید داخل تامین می شود.

حجتی با بیان این که بدخواهان و دشمنان با ایجاد یاس در جامعه امیدوارند تا مردم دست از تولید بردارند و دست نیاز برای تامین غذا به سوی دیگر کشورها دراز کنیم، خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی خوشایند بدخواهان نیست و آنان تمایل دارند ایران در تامین غذا به خارج وابسته باشد.

حجتی ادامه داد: نمونه های کشاورزی به ما می آموزند که کارها، شدنی است و باید واژه "نمی شود" از نظام اداری و اجرایی ما بتدریج حذف شود.

وی یادآوری کرد: درسی که از عملکرد نمونه های بخش کشاورزی می توانیم بگیریم آن است که خداوند ظرفیت های فراوانی در انسان و طبیعت قرار داده است و باید تلاش کنیم تا این ظرفیت ها را بکار گیریم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک میلیون تن ظرفیت پرورش ماهی در دریا وجود دارد و این میزان با حدود ۱.۱ میلیون تن تولید سالانه محصولات شیلاتی حاصل از صید و آبزی پروری برابری می کند.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: واحدهای تولیدی نمونه در زیربخش های مختلف بخش کشاورزی به صورت مراکز آموزشی و ترویجی باید به سایر کشاورزان معرفی شوند.

 

 

نظر شما
ادامه