کد خبر: ۴۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - واردات کروکودیل به کشور برای نگهداری خانگی با کدام مجوز قانونی صورت گرفته است که انجمن پرورش و صادرات تمساح نیز از آن بی اطلاع است!

رییس هیات مدیره انجمن پرورش و صادرات تمساح با اعلام این مطلب گفت: بر اساس اخبار منتشره، واردات تعدادی نوزاد کروکودیل به کشور به تایید رسیده است، اما اینکه با کدام مجوز قانونی و زیر نظر کدام دستگاه صورت گرفته، انجمن پرورش و صادرات تمساح نیز از آن بی اطلاع است.

پیمان شیرازپور افزود: در حالی که انجمن به صورت قانونی ثبت شده و فعالان و متخصصان در این حوزه مشغول به فعالیت شده اند، به علت نبود آمادگی در مزارع پرورش تمساح، تاکنون اقدام به واردات تمساح نکرده اند. این در حالیست که تعداد قابل توجهی نوزاد کروکودیل بدون مجوز قانونی وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات رسیده، مزارع پروانه دار پرورش تمساح، متقاضی واردات تمساح نبودند. لذا کروکودیلهای وارداتی برای مصارف خانگی به کشور وارد شده که می تواند خطرات فاجعه باری در بر داشته باشد.

پرورش آگاهانه کروکودیل مصارف پزشکی دارد

این دامپزشک ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که سرم خون کروکودیلها 500 برابر آنتی بیوتیکهای موجود در برابر ویروسها و بیماریها مقاوم است و در آزمایشهای بعدی این آنتی بیوتیک کروکودیلی توانست بیماری ایدز را در لوله های آزمایشگاهی به راحتی از بین ببرد و در درمان عفونتهای مجروحان شیمیایی نیز کاربرد دارد.

شیرازپور تصریح کرد: گوشت کروکودیل نیز برای درمان بیماری آسم و بیماریهای عضلانی مفید است و از پودر استخوانی آن نیز می توان برای درمان بعضی از سرطانها استفاده کرد.

وی یادآور شد: در ایران نیز تحقیقات پرورش این حیوان از 10 سال پیش آغاز شده و در حال حاضر برخلاف دیگر صنایع دامپروری که ابتدا وارد کشور می شد و سپس به تحقیقات علمی آن می پرداختند، این بار تمامی تئوریها در داخل کشور وجود دارد و کارشناسانی نیز در این خصوص تربیت شده اند.

شیرازپور تاکید کرد: با توجه به پتانسیلها و امکانات موجود پرورش کروکودیل در کشور و وجود نخبگان جوان می توانیم درباره تحقیقات نهایی درمان ایدز از طریق آنتی بیوتیک این حیوان به نتایج خوبی رسیده و در آینده از کشورهای غربی بی نیاز شویم./

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بشسق
|
-
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
0
0
از دامپزشکان عزیزی که مشکل ایدز را حل کرده اند تشکر میکنم دنیا مدیون این متخصصان ایرانی است
نظر شما
ادامه