کد خبر: ۴۶۳۸۱
تعداد نظرات: ۵ نظر


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد گفت: در چند ماهه گذشته شاهد چندین مورد حیوان گزیدگی در انسان و دام‌ها بوده‌ایم که ضمن ارسال نمونه به مرکز هاری انسیتو پاستور ایران، متاسفانه شاهد موارد مثبت بیماری هاری در اسب و سگ در شهرستان بوده‌ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نارین، «دکتر محسن کریمی» ضمن اشاره به اهمیت بیماری‌های قابل انتقال به انسان از طریق سگ‌سانان و مخاطرات آن ها از بیماری هاری، کیست هیداتید و سایر آلودگی‌های انگلی باکتریایی و قارچی به عنوان مهمترین این بیماری‌ها نام برد و از تهدید بهداشت و سلامت جامعه با افزایش بی رویه جمعیت سگ‌های ولگرد یاد کرد.

وی افزود: هاری بیماری مهلکی است که توسط نوعی ویروس از حیوانات به انسان منتقل شده و با تاثیر بر روی مغز و سیستم عصبی در نهایت موجب مرگ بیمار می شود و گزش توسط حیوانات ولگرد و حیوان‌گزیدگی‌ها یکی از عواملی است که در سرایت بیماری نقش دارد.

کریمی در ادامه گفت: در چند ماهه گذشته شاهد چندین مورد حیوان گزیدگی در انسان و دام‌ها بوده‌ایم که ضمن ارسال نمونه به مرکز هاری انسیتو پاستور ایران متاسفانه شاهد موارد مثبت بیماری هاری در اسب و سگ در شهرستان بوده‌ایم.

وی گفت: شبکه دامپزشکی ضمن قرنطینه فوری کانون‌های بیماری و واکسیناسون تمامی سگ‌های گله و صاحب‌دار با برگزاری جلسات مختلف با مسئولین شهرستان و تشریح خطرات احتمالی شیوع این بیماری اقدامات لازم جهت کنترل و پیشگیری از آن را بعمل آورده است. از طرفی ارگان‌های ذیربط نیز در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند که می‌توان به شهرداری میبد در کنترل به موقع سگ‌های ولگرد اشاره کرد.

کریمی بیان داشت: با وجود محدودیت‌های موجود در کشور، شبکه دامپزشکی آمادگی دارد تا نسبت به واکسیناسیون تمامی سگ‌های گله و صاحب‌دار اقدام نماید و تمامی صاحبان حیوانات خانگی (از قبیل سگ و گربه) می‌توانند با مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان نسبت به واکسینایون هاری آنها بصورت رایگان اقدام نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در پایان از مردم خواست ضمن رعایت کامل اصول ایمنی در برخورد با حیوانات در صورتی که توسط یک حیوان خراشیده، لیسیده یا گاز گرفته شدید، باید آن ناحیه را با مقدار زیادی آب و صابون شتسشو داده و بدون هیچ تاخیری به مرکز بهداشت شهرستان مراجعه نمایند.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
آقای دکتر نیکخواه سلیقی عمل نکن به این شهرستان هم برو و با این اخبار ضد و نقیض بدون پشتوانه برخورد کن .سپاس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
بین آگاهی دادن و ترساندن بی مورد ، فرق بسیاری است که معمولا" نتایج کاملا" متفاوتی به همراه دارند ، چه بسا عوارض ترساندن بی مورد به مراتب خسارت بار تر از آن چه از آن میترسانیم ،باشد !! در هر حال باید توجه داشت که بین حیوان گزیدگی و هاری تفاوت وجود دارد ولی متاسفانه اغلب به گونه ای به مردم القاء شده که این دو مترادف هم هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
نوش دارو پس از مرگ سهراب:اگرپیش ازشیوع هاری شبکه اقدام به واکسیناسیون میکرد نرخ بروز بیماری انقدرزیادنمیشدو این تازه نوک قله کوه یخ است.جالب است که برخی کارشناسان از مثبت شدن نمونه های ارسالی شان لذت هم می برند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
در مراغه هم بیداد میکند
فضای سبز میادین و بلوارها و محلات پر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
تکذیب کن بره دنبال کارش باباجان!
نظر شما
ادامه