کد خبر: ۴۶۳۹۰
تعداد نظرات: ۲۵ نظر


عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با انتقاد از دیدگاه رقابتی برخی واردکنندگان واکسن نسبت به این موسسه، تصریح کرد: فرانسه، اسپانیا و بسیاری کشورها برای تضعیف فعالیت موسسه رازی به واردکنندگان واکسن می فروشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر نوید داداش پور دواچی» با بیان اینکه اگر موسسه رازی نباشد، هیچ کشوری به ایران واکسن نمی فروشد، اظهار کرد: دلیل فروش واکسن توسط کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا و بسیاری دیگر که فروش ساده ترین وسایل آزمایشگاهی به ایران ممنوع کرده اند، حضور موسسه رازی است.

رییس روابط عمومی و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: این کشورها می دانند که موسسه رازی می تواند واکسن مورد نیاز کشور را تامین کند، از این رو واکسن را به وفور در اختیار واردکنندگان قرار می دهند تا فعالیت موسسه رازی را متوقف کنند.

وی ادامه داد: زمانی که موسسه رازی نتواند در کشور فعالیت کند، این کشورها نیز به واردکنندگان واکسن نمی فروشند.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: راهکار رونق کسب و کار واردکنندگان، حمایت و تقویت موسسه رازی است و نباید نگاه حذفی به موسسه داشته باشند.

داداشپور با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان در یک تیم هستند و نباید نگاه حذفی نسبت به یکدیگر داشته باشند، گفت: استقلال و امنیت بهداشتی کشور در گرو فعالیت موسسه رازی است.

موسسه رازی ظرفیت تولید صددرصدی واکسن دامی را دارد

داداش پور با بیان اینکه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ۹۵ سال است که در عرصه تولید فعالیت دارد، اظهار کرد: این موسسه ۸۴ محصول، شامل واکسن های انسانی، دام، طیور و برخی فرآورده های بیولوژیک تولید می کند.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی محصولات این موسسه را بومی و دانش فنی آن را در اختیار دانشمندان ایرانی دانست و اظهار کرد: این محصولات به لحاظ کیفیت می توانند با تولیدات مشابه خارجی رقابت کنند.

وی افزود: برای نمونه گواهی ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور را در حالی از سازمان بهداشت جهانی (WHO)  دریافت کردیم که مرزهای اطراف کشورمان مخزن ویروس این بیماری است.

او ادامه داد: حتی یک مورد گزارش ابتلا به فلج اطفال در ۱۵ سال اخیر مشاهده نشده است.

داداشپور با اشاره به اینکه ۷ واکسن از ۹ واکسن انسانی توسط این موسسه تولید می شود، تصریح کرد: موسسه رازی با زیرساخت های موجود، ظرفیت تولید صددرصدی واکسن های دامی و ۷۰ درصد واکسن مورد نیاز طیور را دارد.

تامین مواد اولیه برای تولید واکسن

داداش پور درباره تامین مواد اولیه تولید واکسن نیز، گفت: موسسه رازی مواد اولیه واکسن را به مدت ۲ سال و نیم تهیه کرده است، بنابراین برای تولید محصولات مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با وجود نوسانات نرخ ارز، قیمت محصولات موسسه رازی افزایش نیافته است، تصریح کرد: حتی تولید نسبت به سال گذشته، افزایش یافته است.

به گفته عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دو واکسن جدید در حوزه طیور نیز توسط موسسه در نخستین نمایشگاه تخصصی داروهای دامپزشکی ارائه شد.

داداش پور با تاکید بر اینکه اولویت موسسه رازی تامین بازار داخلی است، درباره صادرات محصولات نیز گفت: محصولات موسسه را به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و همچنین سرم های عقرب و مارگزیدگی را به آلمان و انگلستان صادر می کنیم.

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره برگزاری نخستین دوره نمایشگاه داروهای دامپزشکی (فارماکوپه) نیز اظهار کرد: انتظار می رفت شرکت ها استقبال بیشتری از نمایشگاه داشته باشند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه یک دورهمی تخصصی است که اگر با این روند ادامه یابد، جایگاه خوبی در صنعت خواهد یافت.


 
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
مازراتی هم واسه زمین زدن پراید میفروختن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
اشتباه ترین کار ممکن نبود تولید واکسن داخل خصوصا واکسن های رازی هست، چون در این صورت واکسن های خارجی رو با چندین برابر قیمت وارد کشور میکنن
دامپزشک
|
Singapore
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
همه تولیدکنندگان انحصارطلب داخلی همین حرفا رو میزنن.
باشه ما باور کردیم،
بعدی لطفا...
ناشناس
|
France
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
آقای دکتر عزیز اروپا به ایران واکسن نمی فروشد که موسسه رازی را تضعیف کند درستش این است تعدادی ایرانی با ولع به واردات روی آورده اند و با صدور مجوزهایی سعی در افزایش رونق واردات می نمایند تا تمام صنایع ایران را تضعیف کنند و به تعطیلی بکشانند در بخش دامپزشکی نیز باید این مسائل کنگاش شوند و سنجیده شوند و دست های آلوده قطع و قدمهای بلند و استوار تقویت شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
حرف حق جواب نداره. هیچکس نمیتونه منکر کارهای ارزشمند موسسه رازی بشه. حدود یک قرنه که سلامتی کشور و جامعه مدیون فعالیت های موسسه رازیه
M&S
|
United States of America
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
موسسه سرم سازی رازی یک مرکز بزرگ و قدیمی است که تراکم تجربیات آن ارزش بالایی دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
تولید واکسن فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، دیفتری و کزاز آیا خیانت است؟ آیا این فعالیت جهادگرانه موسسه رازی انحصار طلبی است؟ برخی کامنت ها جالب است!!! موسسه رازی اگر نبود الان خیلی از ماها شاید حتی به سن نوجوانی هم نمی رسیدیم چرا ما اینقدر چشمانمان را بسته ایم!؟ واکسن وارداتی ترکیه ای ببینید با دامداران چه کرده است! به چه قیمتی سنگ واردات را به سینه می زنند؟
دلسوز ناظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
حیف این رازی که قدرش رو نمیدونن.رازی باید تقویت بشه و دست وارد کننده باید کوتاه بشه. رازی پتانسیلش خیلی بالاست فقط حمایت میخواد. چه آنالیز جالبی بود. داداش پور شناختش از رازی عالیه .
دامپزشک
|
Singapore
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
موسسه رازی هر کاری که انجام داده وظیفه ش بود.پرسنلش هم برا همین حقوق گرفتن. جالب اینکه در ایران هر چیزی به انحصار کشیده شده بلافاصله امنیتی و مافیایی شده. شما وضعیت واکسن انترو رو ببینید که سهمیه ای شده و بشدت کمبودش در مناطق مختلف حس میشه. این اگر کوتاهی رازی نیست اسمش چیه؟ نمیگیم خیانت.اما شما وقتی تولید کافی نداشته باشی لازمه تامین تعادل در بخش مصرفی، وارداته.
ناشناس
|
France
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
اظهارنظر ایشون کاملا منطقی به نظر می رسه؛ چون سالهاست واکسن ها رو به شیوه دمپینگ و با قیمت های ناچیز در اختیار واردکنندگان قرار می دن تا به تولید داخلی آسیب بزنن. فقط کافیه موسسه رازی برای مدت کوتاهی تولید رو متوقف کنه در این صورت همین کشورها از تحویل حتی یک دز واکسن هم به ما امتناع می کنند.

اگه امروز به راحتی از بومی شدن صنعت واکسن سازی در کشور سخن می گیم به پشتوانه حدود یک قرن فعالیت همین موسسه بوده.
این گنجینه عظیم اگه در هر جای دیگه دنیا بود چطور ازش حمایت و مراقبت می کردند اما ما....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
برادر یا خواهری که از کمبود آنتروتوکسمی شکایت داری نظارت بر توزیع واکسن برعهده نهادهای نظارتی و از جمله سازمان محترم دامپزشکی است. رازی به هرکسی که حاضر است سرمایه گذاری کند دانش فنی خواهد داد ولی گناه رازی چیست که کسی حاضر به اینکار نیست! ظاهرا چاره ای نداریم جز اینکه مثل صنعت هسته ای شاهد تعطیلی نهاد استقلال آفرین رازی باشیم. باید به دفتر رهبری شکایت خود را با مستندات منتقل کنیم تا ایشان جلوی این خیانت را بگیرند.
پروفسور علی کرمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
موسسه واکسن و سرم سازی رازی با ۹۲ سال سابقه تولید واکسن های انسانی و دامی و فرآورده های بیولوژیک یکی از موسسات راهبردی و مادر نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه است که با دانشمندانی برجسته و امکانات و سوابق درخشان توان تولید و رفع نیاز فرآورده های استراتژیک مورد نیاز کشور ( بیش از ۷۰ فرآورده بیولوژیک) کشور را دارد. تمام مجموعه نظام و همه قوای سه گانه و نهادها باید با حمایت قاطع از این موسسه حیاتی کشور آن را به جایگاه واقعی خود برسانیم و دست وارد کنندگان و دلالان واکسن را کوتاه کنیم. بیایید دست در دست هم کمپین ملی حمایت از این موسسه راهبردی را در تمام رسانه ها راه اندازی کنیم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
واکسن انترو کم شده و واکسن هشتگانه سگ اصلا نیست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
خود تخریبی از خصایص بارز .............. است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
اطمینان دارم موسسه رازی به دلیل خدماتش در این سالهای طولانی دچار هیچ مشکلی نخواهد شد. البته باید همه دست به دست هم بدهیم و بدون اغراض شخصی سعی در بهبود شرایط داشته باشیم. در این دوران سخت تحریم ها نباید خودزنی کنیم چون به نفع هیچ کس نیست. تحلیل ایشان صحیح است. البته نقد وارد است ولی کلیت موضوع را قبول دارم. پاینده موسسه رازی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
تلاش و غیرت در رفتار این جوان قابل توجه است. ولی خودت را خسته نکن جوان مدیران با تجربه و ارشد تات تمام تلاش هایتان را خنثی خواهند کرد تا موسسه تعطیل شود. جوان همسو باش تا سهمت را کنار بگذارند! بالاخره جوانی و آینده دار به جوانی خودت رحم کن!
Dampezeshk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
یکی از مهم ترین موانع وقوع بیوتروریسم در کشور تلاش های موسسه رازی بوده و اگر این موسسه نبود در چانه زنی های بزنگاه های سیاسی معلوم نبود که چه بلایی سر این کشور می آمد.
آذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
1
سلام. بعد از افاضاتی که یاسی اشکی کردند و گفتند که طی 10 سال آینده سونامی سرطان وارد ایران میشود برای پیشگیری فلان واکسن رو تزریق کنید.همه اش به این فکر میکردم که چطوری سونامی سرطان وارد ایران می شود؟ حالا فهمیدم اینها یعنی همین کشورهای اروپایی با وارد کردن واکسنها و سرم ها به قیمتی کمتر از قیمت داخلی ابتدا این شرکتهای داخلی را ورشکست میکنند سپس واکسنها و سرمهای سرطانزا را در اوج نیاز کشور روانه بازارهای داخلی میکنند تا مردم ما را ترور بیولوژیک نمایند. همان کاری که فرانسویها با بیماران تالاسمی ما کردند و 300 سرم آلوده به ایدز را به ایران فروختند و اولین بیماران ایدزی ایران را سبب شدند.باید با واردات سرم و واکسن به شدت برخورد کرد. اینها میخواهند مردم ایران را به سرطان و انواع بیماریهای ناشناخته مبتلا کنند.هوشیار باشید.
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
کاری که .................. نتوانستن انجام بدن برخی از دوستان و مدیران داخلی می خواهند انجام دهند و موسسه رازی به عنوان خط مقدم امنیت بهداشتی کشور را تضعیف کنند و در نهایت تعطیل کنند. علی برکت الله!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
1
مافیای واردات همه جا هست!

مهمترین و دم دستی ترین بهانه آنها کمبود واکسن در بازار است!

دکتر سخن خوبی داشتند به واردکنندگان واکسن که بیابید همدیگر را حذف نکنیم و همکاری کنیم!

خوب اینکه این حرف بدی نیست!

بگذارید مکانیسم بازار کار خودش را بکند!

بدون شک مستقل کردن فرایندهای عرصه های واردات و صادرات به نفع همه اعم از تاجران واردات محور و تولیدکنندگان صادر کننده وطن دوست و نیز سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی در کنترل بیماری هاست!

یعنی لطف کنید بگذارید موسسه رازی تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی بدون محدودیت با قیمتی که بتواند ضمن جبران هزینه های تولید از یک سود حداقلی برای ادامه حیات موسسه رازی برخوردار باشد عرضه کند!

چگونه است که واکسن ترکیه ای با سود تمام و کامل در حال فتح کردن بازارهای خاورمیانه از جمله عراق و ایران است ولی از طرف دیگر دست موسسه ملی و پر افتخار تاریخ دامپزشکی و پزشکی ایران یعنی موسسه رازی را به بهانه حمایت از دامداری در وزارت جهادکشاورزی ببندیم و بگوییم که بایستی با ضرر و زیان هم ادامه بدهی و هم تولیدات با کیفیت باشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
لطف کنید و وضعیت پاستور را در وزارت بهداشت با وضعیت موسسه رازی در وزارت جهادکشاورزی با هم مقایسه کنید. آن هم در شرایطی که موسسه رازی علاوه بر واکسن های دامپزشکی، تعداد 7 واکسن از 9 واکسن انسانی مورد نیاز وزارت بهداشت را هم تولید می کند!!!:

منبع ایرنا:

یکشنبه 6 خرداد 1397

100 میلیون دلار برای تولید 2 واکسن در کشور به مؤسسه پاستور اختصاص یافت!


رئیس انستیتو پاستور ایران گفت:
100 میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی در بودجه سال جاری با موافقت مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی، برای ایجاد زیر ساخت های لازم در تولید 2 واکسن ضروری کشور اختصاص یافت.

دکتر علیرضا بیگلری افزود:
با این بودجه 2 واکسن پنومنوک (عامل عفونت های تنفسی) و واکسن روتا ویروس (اسهال کودکان) طبق زمان بندی در نظر گرفته شده توسط محققان و پژوهشگران انستیتو پاستور ایران تولید خواهد شد.

وی اظهار داشت: تولید واکسن مورد نیاز کشور با تاکید سیاستگذاران ارشد نظام مبنی بر تولید ملی آنها در دستور کار این موسسه قرار گرفته که در برنامه سه تا پنج ساله به سرانجام خواهد رسید.
بیگلری خاطرنشان کرد:
محققان و پژوهشگران برجسته انستیتو پاستور ایران اکنون در حوزه های مختلف خدمات تشخیصی، آموزشی، پژوهشی و تولیدی فعالیت می کنند و تلاش دارند رسالت ملی خود را با تولید واکسن های مورد نیاز با هدف خوداتکایی کشور و منطقه انجام دهند.
رئیس انستیتو پاستور ایران بیان کرد: ساخت واکسن به دلیل فرآیندهای طولانی مدت آن در بازه زمانی کوتاه مدت امکان پذیر نیست و به مطالعات، تحقیقات و آزمایش های زیادی نیاز دارد.
بیگلری ادامه داد:
تولید واکسن هاری مورد نیاز کشور نیز توسط محققان این مرکز از حدود سه سال گذشته به صورت جدی آغاز شده که پیش بینی می شود تا 2 سال آینده وارد بازار شود.
وی افزود:
واکسن هاری یک نمونه تولید کامل ملی به شمار می رود و این موضوع بیانگر آن است که دانشمندان جوان و نخبه ایرانی بدون کمک گرفتن از خارج در زمینه بهره گیری فناوری پیچیده برای تولید انواع واکسن ها توانمندی لازم را دارند.
این مسئول ادامه داد:

موسسه پاستور ایران توانسته با مجموعه تولیدات از جمله کیت های تشخیصی با اهمیت به عنوان نمونه در بیماری تب مالت سهم بسزایی در تولید ملی و خود کفایی کشور داشته باشند و مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد.
وی اضافه کرد:
این مرکز در قرن گذشته فعالیت های چشمگیری داشته و در سلامت کشور نقش آفرین بوده که کنترل همه گیری طاعون، تولید واکسن «ب ث ژ» و داروهای بایولوژیک از جمله دستاوردهای مهم آن محسوب می شود.
بیگلری افزود:
موسسه پاستور در مدت فعالیت خود 50 نوع محصول به بازار سلامت کشور عرضه کرده که این مهم بیانگر ظرفیت های آن در خدمات تشخیصی و در زمنیه های تولید، آموزش و پژوهش است.
وی یادآوری کرد:
اکنون در این مرکز 250 دانشجو در مقطع دکترای تخصصی مشغول آموزش هستند که سنگ بنای توسعه خدمات در حوزه سلامت کشور را برای سال های آینده بنیان می گذارند.
رئیس انستیتو پاستور ایران گفت:
14 آزمایشگاه این مرکز به عنوان آزمایشگاه های مرجع ملی یا همکار مرجع در زمینه های مختلف با مرکز مدیریت بیماری های وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهداشت جهانی (who) همکاری می کنند.
به گزارش ایرنا، انستیتو پاستور ایران موسسه ای تحقیقاتی تولیدی و آموزشی است که با هدف بهداشت و سلامت جامعه در سال 1299 آغاز به کار کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
مشکل موسسه رازی از هنگامی شروع شد که آن را پس از تاسیس در سال 1303 تحت عنوان "اداره دفع آفات حیوانی و سرم سازی" که در حقیقت هسته مشترک سازمان دامپزشکی و موسسه رازی بود توسط یک دانشجوی سال 3 دکترای پزشکی دانشکده پزشکی تهران در زیر نظر اداره صحیه یا وزارت بهداشت آن زمان،
متاسفانه در سال 1305 از وزارت بهداشت به وزارت فوائد عامه به دلیل کمبود "بودجه" منتقل کردند.

کمبودی که ظاهرا پس از یک قرن هنوز برطرف نشده است!!!

جالب است که یک سال بعد از انتقال به وزارت فوائد عامه،

سازمان دامپزشکی و موسسه رازی اولیه را تعطیل کردند و

دام های پژوهشی آن را فروختند و

اثاثیه و اموال آن را به دانشکده کشاورزی تحویل دادند

و محل موسسه رازی را هم در حصارک کرج به انبار سم ملخ کش تبدیل کردند؟؟!

تا چند سال بعد که دوباره موسسه رازی به مدد تلاش های شبانه روزی پروفسور دامپزشک فرانسوی لویی دلپی در سال 1311 راه اندازی شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
1
واقعا دردناک است:

شکوفایی و ترقی روزافزون موسسه پاستور در وزارت بهداشت و انحطاط و تضعیف سال به سال موسسه رازی در وزارت جهادکشاورزی!

موسسه رازی که روزگاری نگین درخشان ایران زمین با حضور نوابغی چون پروفسور میرشمسی و دکتر حضرتی بود به چه وضع اسفناکی افتاده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
جای تاسف دارد که بخش دولتی وارد بحث تولید واکسن شده است و تا جایی که توانسته است بخش خصوصی را تضعیف کرده. همه ساله بودجه صدها میلیاردی از دولت گرفته اما واکسن هایش و حتی ساختمانهایش مال 50 سال پیش است. اسمش را هم گذاشته موسسه تحقیقاتی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
ناشناسی که تاسف می خوری از تولید واکسن در موسسه رازی ابتدا اطلاعاتت رو قوی کن بعد کامنت بذار تا حداقل احساس بشود کامنت شما از روی منطق است نمی دانی، بدان موسسه رازی از بدو تاسیس به تولید واکسن مشغول بوده به کسی که به شما گفته کامنت بذار هم توصیه می کنم کمی مطالعه کند در مورد تاریخچه موسسه رازی‌. کجا بخش خصوصی توانمند ورود کرد و رازی مانع شد؟!؟!؟! ادمین لطفا کامنت را سانسور نکنید.
نظر شما
ادامه