کد خبر: ۴۶۳۹۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
پاسخی به نامه اخیر دکتر سروش یوردخانی:
حفظ و حمایت از حقوق صنفی دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی و تلاش در جهت پیشبرد اصلاح امور دامپزشکی کشور، از اهداف سازمان نظام دامپزشکی می‌باشد ...
 
 

پاسخی به نامه اخیر دکتر سروش یوردخانی

تحریم برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از سوی سازمان نظام دامپزشکی؛ قانونی یا غیرقانونی؟

دکتر بهروز کبیری

آقای دکتر سروش یوردخانی ریاست محترم دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و عضو شورای نظام دامپزشکی استان سمنان در نامه ای به آقای «دکتر احمد اصغری» رییس دانشکده دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات، به عنوان یک عضو کوچک شوراهای نظام دامپزشکی از اقدام سازمان نظام دامپزشکی در محروم کردن آن واحد از امتیازات بازآموزی و سایر امتیازات آموزشی به بهانه بالا بودن پذیرش دانشجو در دانشکده ها که به هیچ عنوان در آن دخیل نبوده اند، به سهم خویش پوزش طلبیده اند. (اینجا)

لازم است ضمن عرض تبریک به ایشان و سایر منتخبین چهارمین دوره انتخابات نظام شوراهای استانی، توضیحاتی عرض نمایم:

 از این همکاران گرامی خواهشمندم که با هر گرایش صنفی، ارگانی، دولتی و خصوصی، حتما قوانین و آیین نامه های مربوط به سازمان نظام دامپزشکی کشور را برای یکبار هم که شده، مطالعه بفرمایند تا برای مخاطب این شبهه پیش نیاید که بعضاً افرادی به این شوراها راه یافته اند که از حقوق فردی، ارگانی، صنفی و دولتی خاصی دفاع و حمایت نمایند و نهایتا برای رسیدن به اهداف خاص، کرسی های شوراهای نظام را تصاحب کرده اند.

در ماده (۱): سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون به اختصار سازمان نامیده می شود، سازمانی است، دارای استقلال مالی، شخصیت حقوقی مستقل غیر دولتی که به منظور رسیدن به اهداف و انجام وظایف مقرر در این قانون تشکیل می شود.

در بند (۴) ماده (۳): در شرح وظایف و اختیارات سازمان نظام دامپزشکی کشور آمده است: همکاری با مراجع ذیربط در اجرای برنامه بازآموزی و نوآموزی مستمر دامپزشکان و سایر رده های حرفه دامپزشکی، جهت رشد و دستیابی به آخرین یافته های علمی و تکنولوژی دامپزشکی؛

 و همچنین در بند (۹) ماده (۹): در مورد وظایف شورای مرکزی: اتخاذ تصمیم در مورد چگونگی مشارکت در برگزاری گردهمایی و سمینارها؛ عنوان شده است.

پس سازمان نظام دامپزشکی کشور از وظایف قانونی خود استفاده کرده است.

اما در قسمت دوم مصاحبه، چنین بیان شده است که: «به بهانه بالا بودن پذیرش دانشجو که دانشکده ها به هیچ عنوان در آن دخیل نبوده اند...»

 لازم است به ماده «۱» قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی کشور و اهداف تشکیل این سازمان اشاره و تاکید نمایم:

در بند (۶) ماده (۲)، حفظ و حمایت از حقوق صنفی دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی و در بند (۳) ماده (۲)، تلاش در جهت پیشبرد اصلاح امور دامپزشکی کشور، از اهداف سازمان نظام دامپزشکی عنوان شده است.

به نظر حضرتعالی که جزو منتخبین شورای نظام استان سمنان هستید، آیا سازمان نظام دامپزشکی در مورد افزایش بی رویه دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیتی قانونی یا غیرقانونی انجام داده است؟!!

اگر نگاهی اجمالی به این افزایش پذیرش دانشجو داشته باشیم، درمی یابیم که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه غیرانتفاعی و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در جهت اقدام به تعیین نوع رشته و ظرفیت پذیرش شده، حیطه ای غیرقانونی را برای خود تعریف کرده است... حال آنکه باید از این حرفه در درجه اول صیانت کند. اعتراض مدیران دانشکده های دامپزشکی این ارگان در سرتاسر کشور به این اقدام غیرقانونی است!

چگونه است که وقتی طبق ماده (۲۱) قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی، وقتی که تعیین تعداد و ظرفیت پذیرش دانشجوی دامپزشکی که جزو وظایف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تابعه آن یعنی سازمان دامپزشکی کشوز و ادارات کل دامپزشکی است، صورت نمی گیرد، و اساتید و رؤسای دانشگاه ها و دانشکده های دامپزشکی دولتی و خصوصی به این اقدام غیرقانونی اعتراضی می کنند (که جزء وظایف قانونی آنها نیز هست)، هیچگونه عذرخواهی صورت نمی گیرد، ولی زمانی که سازمانی غیردولتی که وظیفه قانونی آن حفظ و حمایت از حقوق صنفی اعضای خود است، در پی احقاق حق از دست رفته اعضای خود برمی آید، اینگونه حضرتعالی را که خود را عضو کوچک شورای نظام دامپزشکی کشور می دانید، آشفته ساخته و از طرف مخاطب این سازمان، شما را به پوزش وا می دارد!!؟

آیا حضرتعالی با چنین تفکری، به ۳۷۰۰۰ عضو فعال این سازمان چیزی بدهکار نبوده و نخواهید بود!؟

 
 
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
1
0
سازمان سنجش تو جواب کنکور قبولی زده . دانشجو بدبخت چیکار کنه؟ قبول شده شهریه بالا هم داره میده بعد از امتیازات و همایشات و ... محروم شه و .. ؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
1
این خود ثابت میکند افرادی که به دولتی ها و حقوق بگیران از هر نهادی در انتخابات نظام رای داده اند اشتباه کرده اند و این افراد برای حفظ صندلی حتی حاضر به عذرخواهی از جایگاه نظام جهت منافع نهاد مطبوع هم هستند
دکتر دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
1
1
عامل بدبختی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاده، هیچ دانشگاه آزادی غیر از علوم تحقیقات نباید دانشجو بگیره،چون اصن زیر ساختاشو نداره، یه سر به این دانشکده ها بزنین خندتون میگیره .................
دانشجو دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
چرا زورتان به دانشجو رسیده؟ آیا با محروم کردن دانشجو از امتیاز بازآموری گمان می کنید دانشگاه آزاد از شما عذرخواهی کرده و دیگر از ظرفیت ابلاغی عدول نخواهد کرد؟ اگر نظام دامپزشکی واقعا نگران آینده دامپزشکی هست مثل وزارت بهداشت در ماجرای ذخیره های علوم پزشکی موضوع را در مراجع قضایی مطرح کند. مراکز ثروت و قدرت دانشگاه آزاد در سرتاسر این کشور پر و بال گسترانده و فقط ثروت و قدرت می تواند جلوی این مافیا بایستد.
احسنت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
دکتر کبیری دلسوز دامپزشکی حیف که بخش دولتی با نفوذ روی رای مسئولین فنی از ورود ایشون به نظام جلوگیری کرد
مجید جدیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
احسنت، دُرود بر دکتر کبیری، کاملا درست می فرمایید.
مجید جدیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
دوست عزیز دانشجو، این ماجرا اساسا تاثیری بر دانشجو ها ندارد و فقط دانشکده علوم تحقیقات را از برگزاری دوره های بازآموزی منع کرده، که البته این دوره ها به وفور توسط خود نظام و انجمن ها و حتی برخی کلینیک های خصوصی در سراسر کشور برگذار می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
میخوان جلوشو بگیرن برای سال دیگه اینکارو کنن. به بچهای امسال کاری نداشته باشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
دکتر کبیری ممنون از پاسخ کامل و واضحتون.
اما
متاسفانه چه زود مشخص شد برخی از ..... همکاران حتی در موقعیت و مسوولیت دانشگاهی که انتظار بسیار بالاتری از آنها میرفت در رسیدن به جایگاه شورای استانی ............. بودند
دکتر حسین زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
فقط یک نکته اصلی است که به آن توجه نشده و آن این است که وقتی خود آن سازمان اولین و اساسی ترین اصل قانونی خود را نقض کرده ، دیگر نمیتواند منبعی قابل اعتماد برای بقیه شروط و قوانین خود باشد و به قول معروف "رطب خورده منع رطب چون کند"
آیا سازمان نظام دامپزشکی واقعا" یک سازمان غیر دولتی است !!!؟؟
بدون شک مهمترین رکن و مظهر هر سازمانی مسئول و رئیس آن سازمان است که تعیین میکند بقیه سازمان در واقع چه هستند !! حال رئیس این سازمان به دلخواه وزیر دولتی ( دقیقا" به دلخواه وزیر ) انتخاب و تعیین و منصوب می شود حتی اگر تمام اعضای آن سازمان متحدانه نظر دیگری داشته باشند !! و تا کنون تمام منصوبین به این مقام کاملا" دولتی بودند و مامور به خدمت در نظام شده اند و احتمالا" از هر دو مقام خود هم منتفع بوده اند !!؟؟
و دیگر آن که این نهاد که ظاهرا" غیر دولتی است و استقلال مالی دارد تا کنون کوچکترین حسابرسی و حساب دهی به اعضای خود که تامین کننده مالی آن هستند نداده !!؟؟ و در واقع از جیب بخش خصوصی ولی به کام بخش دولتی !!
اما قوانین نظام فقط همین چند قانون اشاره شده نبوده و قوانین به مراتب قوی تری در اختیار نظام برای اصلاح امور دامپزشکی وجود دارد که هرگز از آنها بدرستی استفاده نمیشود چون راه درست تری هستند ولی اکثر دوستان دنبال راه های ساده تر و نمایشی تری میروند !!؟؟
هامون کاراندیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
احسنت بر دکتر کبیری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
جناب احسنت مسئول فنی های اصفهان دیگه برخی اقشار سودجو را شناخته و نیاز به نفوذ بخش دولتی ندارند.... لطفا خودتون و همکاراتون اصلاح کنید. دلسوزی بعمله نه به سخنرانی دائم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
مگه دانشگاه آزاد خودش ضوابط رو رعایت کرده که از نظام انتظار رعایت قانون رو داره؟ دانشگاه های آزاد کرج شهرکرد کازرون شوشتر رو برید ببینید هر کدوم امسال چند نفر پذیرش کردن؟ جواب قانون شکن دندون شکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
واقعا این چه وضعیه که درست کردین این همه شهریه بدیم از راه دور بیایم بهترین سال های زندگیمون رو بزاریم که حالا شما بیاین بگین تحصیلات اموزشی نمیدیم ....اگه بچه ی خودتونم بود اینو میگفتین....اگر وضعیت این بود چرا دانشجو گرفتین؟.....واقعا که . دکتر کبیری به نظرم بهتره به جای حفظ کردن ای قانونا یکم به فکر راه حل برای این موضوع باشید نه این که ما دانشجو هارو بدبخت کنین ...دیواری کوتاه تر از ما پیدا نکردین...برین مسئولینش رو محروم کنین نه ما رو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
با دکتر کبیری موافقم.
نظر شما
ادامه