کد خبر: ۴۶۳۹۶
تعداد نظرات: ۷ نظر

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : بزودی آزمایشگاه رفرانس بهداشت مواد غذایی با منشا فرآورده‌های دامی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر عبدالعلی چاله چاله» هدف از راه اندازی این آزمایشگاه را تائید کیفیت استاندارد و صدور مجوز برای فرآورده‌های دامی صادراتی استان عنوان کرد و گفت : باتوجه به دیرینگی و رواج پیشه دامپروری در کرمانشاه و از سوی دیگر مرزی بودن این استان، بستری فراهم شده تا بتوانیم بخش‌هایی از تولیدات و فرآورده‌های دامی خود را به کشور همسایه و حتی دیگر کشور‌ها صادر کنیم.

وی گفت : از آنجایی که تاکنون اقدام جدی در خصوص راه اندازی آزمایشگاهی که کیفیت و استاندارد فرآورد‌های دامی را جهت صادرات تائید و مجوز صادرات آن را ارائه دهد در استان انجام نشده، برآن شدیم تا آزمایشگاه رفرانس بهداشت مواد غذایی را با این هدف در دانشکده دامپزشکی راه اندازی کنیم.

این مسئول بابیان اینکه این آزمایشگاه در آینده همکار اداره کل استاندارد استان خواهد بود و به کنترل کیفی و بهداشتی فرآورده‌های دامی همچون شیر، ماست، دوغ و ...، فرآورده‌های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس و فرآورد‌های دریایی و شیلات تولیدی کرمانشاه می‌پردازد، افزود: درحال حاضرفضای فیزیکی مورد نیاز برای راه اندازی آزمایشگاه تامین شده و بخش‌هایی از تجهیزات مورد نیاز را نیز خریداری کرده ایم.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: باتوجه به بالا بودن هزینه خرید برخی از تجهیزات این آزمایشگاه، تا چندماه آینده سایر تجهیزات مورد نیاز را خریداری خواهیم کرد و آزمایشگاه را راه اندازی می‌کنیم.

وی یادآورشد: با راه اندازی این آزمایشگاه، فرآورده‌های دامی داخل استان که با هدف صادرات تولید می‌شوند، تائید کیفیت استاندارد شده و مجوز صادرات خود را از این آزمایشگاه اخذ می‌کنند.

چاله چاله در ادامه به مشکلات حوزه دامی استان اشاره کرد و با آشفته توصیف کردن وضعیت این حوزه عنوان کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم در زمینه دامپروری و فعالیت‌های دامی استان مشکلاتی بوجود آمده که ناشی از نوسانات قیمت نهاده‌های دامی است و تولیدکنندگان این حوزه را به شدت تحت فشار قرار داده است.

وی به عرضه گوشت مرغ کیلویی ۱۴ هزار تومان وگوشت گوسفندی ۸۵ هزار تومانی در بازار کرمانشاه اشاره کرد و گفت: خرید این تولیدات گوشتی با این قیمت برای اکثر اقشار مختلف مردم سنگین است، اما از سوی دیگر تولید کنندگان نیز از عرضه محصولاتشان با این قیمت راضی نیستند و معتقدند با نوسانات بالای قیمت نهاده‌های دامی عرضه گوشت حتی با این قیمت‌ها برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس دانشکده دامپزشکی کرمانشاه واسطه‌ها و دلالی را در کنار بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی از عوامل افزایش قیمت گوشت در کرمانشاه خواند و تاکید کرد: به نظر می‌رسد برای حل این مشکل، متولیان امر به جای فشار به تولیدکنندگان، باید برای کاهش قیمت نهاده‌های دامی و کوتاه کردن دست دلالان اقدام کنند .


 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
از کی تا بحال دانشکده دامپزشکی بعنوان ارگان صلاحیت دار در حوزه صادرات دام و فرآورده های مربوط به آن مشخص شده که ما بی اطلاع هستیم در ضمن تا جایی که بنده اطلاع دارم آمکانات آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی ویژه بوده ونیازی نبود شما اعتبارات حوزه پژوهشی و آموزش را صرف این حوزه نمایید.
در ضمن بجای هماهنگی با اداره کل استاندارد بایستی با دامپزشکی استان هماهنگی می کردید.
لطفا بجای هدر دادن اعتبارات به فکر ایجاد زیر ساخت های لازم برای آموزش فارغ اتحصیلان بیچاره باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
وظیفه دانشگاه ، آموزش و پژوهش است نه ورود به کارهای اجرایی یا تجاری و درآمد زایی !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
حتی اگر صلاحیت فنی آزمایشگاه دانشکده احراز شود، به لحاظ قانونی تنها
ابن آزمایشگاه مرجع پایش بهداشتی فرآورده های غذایی
ادارات کلی استانی سازمان حاکمیتی و نظارتی دامپزشکی است
که صلاحیت قانونی، اجرایی و مرجعیت قضایی را برای تایید یا رد امکان عرضه، توزیع، عمده فروشی و خرده فروشی محصولات را دارند و در حقیقت فعالیت صحیح کارفرمایان و بازرسان بهداشتی را کنترل می کنند.

کشیدن پای سازمان استاندارد که وظیفه اش تنها تحقیق و تدوین و تجویز کلی استانداردهای قانونی فرآورده هاست به حیطه وظایف بهداشت و سلامت سازمان حاکمیتی دامپزشکی نوعی یارگیری فرصت طلبانه و
در واقع ضربه زدن به کل حرفه دامپزشکی به سان حکایت تاریخی مشهور اسب تراواست
و می تواند در نهایت منجر به سلب اختیارات قانونی سازمان دامپزشکی توسط سازمان استاندارد بشود که مدتهاست آزمندانه در کمین چنین وضعیتی است!

تجربه غصب و کندن بخش مهمی از شرح وظایف و اختیارات سازمان غذا و دارو FDA در 2 سال پیش حتی از وزارت قدرتمند بهداشت
و انتقال آن به سازمان استاندارد با حمایت شدید مجلس،
زنگ های خطر را برای دامپزشکی هم به صدا درآورده است !

که دیر یا زود با توجه به حضور سازمان سلامت محور دامپزشکی در وزارت تولیدی وزارت جهادکشاورزی فرصت مناسب را برای تحقق این تهدید توسعه طلبی سازمان استاندارد برای جدا کردن اختیارات سازمان دامپزشکی
در زمینه پایش بهداشتی زنجیره بهداشتی از خوراک دام تا غذای انسان از راه فراهم خواهد کرد؟؟!

مگر اینکه به شکل مستحکم و قانونمند و تخصصی طبق قانون "سازمان های مستقل حکومتی"
مستقیما و بدون اجازه قانونی هیچگونه تداخل به سایر بخش ها، به زیر نظر وزیر بهداشت منتقل شود

و سازمان نظام دامپزشکی تولیت بخش خصوصی دامپزشکی را در زمینه مایه کوبی، تیم های بهداشت و درمان، داروخانه های دامپزشکی و به کارکیری بازرسان بهداشتی دامپزشک بر عهده داشته باشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
واقعا" متاسفیم برای مسئولینی که نان دامپزشکی رو سفرشونه ولی نمکدانش رو میشکنند.
واقعا جای تعجب داره که هدف از این مصاحبه ها چیه علاوه بر بی اعتبار کردن جایگاه مهم دامپزشکی کشور بدنبال حل مشکلات معیشتی مردم هستندکه هیچ ربطی به انها ندارد
شما اگر راست میگی برو مشکلات حوزه آموزش و تحقیقات رو حل کن .
جالبه کدام قانون و مقررات به شما اجازه این دخالت ها رو داده
بسیار از خواندن این مصاحبه متاسف شدم برای مسئولین .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
با توجه به رویکرد مثبت سازمان دامپزشکی در همیاری و هم افزایی آزمایشگاه های مرجع آن با بخش های دیگر دانشگاهی و بخش خصوصی شایسته است که آزمایشگاه دانشکده دامپزشکی کرمانشاه نیز به عنوان "آزمایشگاه معین" و همکار سازمان دامپزشکی معرفی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
"در آینده آزمایشگاه دانشکده دامپزشکی کرمانشاه همکار اداره کل استاندارد استان خواهد بود"!!!

براستی این فاجعه است!

تاکنون در سطح کشور هیچ دانشکده دامپزشکی سابقه نداشته است که به این عمل ناپسند دست بزند!

چگونه کسی رئیس دانشکده دامپزشکی کرمانشاه شده است که کمترین عرق و تعصبی نسبت به آینده سازمان دامپزشکی، همکاران دامپزشک خود و حداقل دانش آموختگان خود این دانشکده ندارد؟؟!

آیا ایشان این حداقل توان استدلال را ندارد که با اینکار زشت و ناشایست و اعلام "همکاری" با سازمان استاندارد عملا از پشت به رشته و حرفه مقدس دامپزشکی خنجر می زند و راه را برای دست اندازی سازمان ملی استاندارد کشور به صلاحیت ها و اختیارات سازمان دامپزشکی باز می کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
همکاران عزیز این موضوع این همه عصبانیت نداره. این همه آزمایشگاه همکار در کشور وجود داره. چقدر خوب که دانشکده های دامپزشکی که اساتید عالیقدر هم در آنها حضور دارند هم وارد این حوزه بشوند و با سازمان همکاری کنند. این خودش از مصادیق دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاههاست. چرا دانشگاههای علوم پزشکی از وزارت بهداشت جدا نمیشوند ولی ما خودمان دانشکده دامپزشکی رو داریم منزوی میکنیم!
نظر شما
ادامه